Møtet

97 9 0
                                    

Fernandes på bildet
FERNANDES SITT SYNSPUNKT
Jeg våknet klokken 11:00 med hodepine. Jeg så meg rundt. Mitt rom, takk og lov. Jeg så forundret ved siden av meg. Ingen jente? Jeg reiste meg opp, tok på buksen og t-skjorten fra dagen før som luktet heftig av svette, alkohol og røyk. Jeg gikk inn på badet, fant noe smertestillende. Jeg tok tabletten i munnen og svelget. Jeg sjekket telefonen, jeg hadde utallige meldinger fra Alejandro. Han lurte på hva som hadde skjedd da jeg reiste hjem uten ei jente. Jeg svarte han. "Jeg reiste med ei jente i hodet mitt;)" skrev jeg.
Jeg fikk henne ikke ut av hodet. Det brune håret, de hav blå øynene. Hun var rett og slett nydelig, og hun ditcha meg. Ingen jente har noensinne ditchet meg. Jeg så meg i speilet, ordnet litt på håret, pusset tennene og stakk ut for frokost. Jeg valgte å gå en annen plass enn det vanlige stamstedet mitt som Alejandro og Nate kalte et "høl".
Jeg tittet innom mange cafeér. Helt til jeg fikk øye på hun fra festen dagen før. Jeg gikk inn på cafeén, bestilte meg en kaffe og ett rundstykke. Jenta satt med en annen gutt og Winnie. "Hei Winnie!" sa jeg og gikk bort til bordet. Winnie smilte. "Hei Des!" sa hun. "Hei, det var Silver sant?" sa jeg og så på jenta fra dagen før. Hun nikket stille. Jeg så på gutten. "Jeg er Des", sa jeg og så på han. "Walter", sa han og skjulte stygt på meg. "Jeg må nesten gå", sa Silver og reiste seg for å gå. Jeg så etter hun. Jeg reiste meg opp for å følge etter henne. "Sårer du henne ligger du tynt Ann", kom det fra Walter.

SILVER SITT SYNSPUNKT
Jeg fortet meg hjem over. "Vent da!" hørte jeg bak meg. Jeg stoppet opp og snudde meg. "Hva vil du?" sa jeg strengt. "Hvorfor unngår du meg?" spurte han. "Hør her, jeg er ikke interessert. OK? Jeg er ikke ute etter noen heller. Så la meg være", det siste hvisket jeg. Jeg snudde og gikk. Han tok hånden på skulderen min og snudde meg rundt. "Gi meg én sjanse og bli med meg på date. Så kan vi bli bedre kjent", sa han. Jeg så på han. Jeg skrev ned nummeret mitt på en lapp. "Send meg en melding om når og hvor så skal jeg se om jeg kan. Men ikke forvent noe", sa jeg og snudde igjen og gikk etter at han hadde fått lappen.

Tror dere Fernandes har sjans?

Doesnt Matter(NORSK)Where stories live. Discover now