Başta Aile Eğitimi

14 6 0
                                    

Çocuğunu hayata hazırlayan gönüllü rehberler ailemiz onlara ne olursa olsun yüzünü kara çıkaracak davranışlarda bulunmayalım üzülen vicdan azabı çeken yine bizler oluruz.

Hem de öylesine gönüllü ki, bu emeğin karşısında ne para kazanır, ne de mülk. Aksine bunları çocuğunun eğitimi için güzel bir geleceği için feda eder...

Bunlar için ebeveynlerimiz bir çeşit kitap, uzmanlara falan başvursalar da onların verdikleri bilgi kadar basit olmuyor...

Bu konuda anne - babaların en ciddi yanılgısı,çocukları ile problem yaşamadıkları sürece her şeyin yolunda gidiyor olmalarını sanmalarıdır. Halbuki çocuk dünyası öyledir ki, çocukluk yıllarında her şey yolunda gibi görünse de, bir çok problem yetişkinlikte ortaya çıkmaktadır.

Çoğu uzman bilgi gösteriyor ki , aile içinde problem çözme yeteneğinden yoksun bir anne (veyababa) karşılaştığı problemleri çoğunlukla ya şiddet kullanarak bastırmaya, ya da karşısındaki kişiyi ezerek problemin üzerini kapatmaya gayret sarf etmektedir. Böylesi bir durum, aile içinde bireylerin 'kişiliklerinin' bozulmasına sebep olduğu gibi karakter sahibide olmalarına engeldir.

Bazı kişilik bozuklukları da anne - baba veye her ikisinin de olmadığında yetersiz kalan sevgi ve ilgiden dolayı da meydana gelir.

Çocuk büyüyünce bu eksik olan duyguyu çevresindekilere de yansıtır,küçük yaşta hayatın zorluklarıyla karşılaşır, soğuk kanlı yaklaşır çoğu şeye...

Kendiyle barışık biri olursa kendine güveni olup başkasına pek yaklaşmaz , güvenemez o kişilerinde gideceğinden korkar...

Bir kişi den o eksik ; karşılıksız değer , güven, ilgi, sevgi gibi duyguları alırsa onun da sizi sevmeye başlıyacağını görürsünüz...Aranızda kopmayan bir bağ oluşcaktır ve gerçek dostlukların çoğu böyle kişilerden çıkar...

Ve gerçek dostunuzu bulduğunuzda asla kaybetmeyin...

Çevrenizdekilere fazla güvenmeyin artık rol yapmakta profesyonel olan bir çok insan var. Böyle kişiler benim bakış açıma göre çoğu istediğini elde etmiş ve elde edemediği şeyleri kıskanmaları sonucu ortaya çıkan davranışlardır bu davranışların sonucu yine aileden gelir.

Arkadaşlar benim düşüncelerim böyle sizde düşüncelerinizi benimle paylaşa bilirsiniz ne konuda olursa olsun.

Yazmaya yeni başladım ve sözelim iyi değil bu yüzden düşünce ve duygularımı tam aktaramıyorum.

SOLMUŞ RENKLERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin