2

25 2 3
                                    

Det knackade på dörren. Äntligen, det kändes som en evighet... I fem minuter, att vänta på honom. Jag sprang ner, mycket mer entusiastisk än förra gången jag var tvungen att gå ner för trappan.
Jag öppnade dörren. Ingen var där. "Alex!?" Vart var han. "Sluta retas och kom fr", "BU!!!", "Aaah! Vad fan Alex!", sa jag skrämd och irriterad. "Hej vildunge!", sa han skadeglatt. "Hej på dig med idiot!", sa jag så surt jag kunde med det gick inte att hålla igen skrattet. Han gick ställde sig framför mig och tog tag i mina höfter, sedan böjde han sig fram för att kyssa mig. "Hörru! Du skrämde mig. Är det tänkt att jag ska ge dig något för det. Glöm det!" Han la sina händer på min mage. Jag skulle precis vända mig om när han började kittla mig. "N nej! Sl luta det", kvävde jag fram. "Om jag får som jag vill", sa han envist. "O okej! Sluta ba ara!" Var han tvungen.  Han slutade kittla mig och fortsatte det han höll på med även om jag motvilligt hängde på.
"Jag har saknat dig!", sa jag när vi var klara. "Vi sågs senast i fredags, och imorgon är det skola sååå", "så du får fortsätta ha mig hängandes efter dig!", tillade jag. Jag satte mig i hans knä och kysste honom i pannan. "Vill du sova här inatt?", sa jag vädjande. "Okej, om vi går ut ikväll" Går ut ikväll. Vad menade han. Resturang eller festa eller, va? "Vart ska vi?", frågade jag osäkert. "Jag vet en fin resturang som vi kan äta på. Typ en dejt.", sa han lite generat. Det var en evighet sen vi var på dejt, så det skulle vara roligt. Men det är skola imorn, hade han tänkt att vi skulle ut sent. Och precis som att han läste mina tankar sa han. "Skolan behöver du inte tänka på gumman. Det gör ju inget att komma sent en dag, gymnasiet är lååååångt!", sa han överdrivet. "Okej då, men vi får inte komma samtidigt. Då märker de att vi gjort något tillsammans!"

RedoWhere stories live. Discover now