FARAHANI

7K 139 6
                                    

Aku melangkah masuk ke dalam kelas ngan muka tak cukup tidur.Mana tak cukup tidur,prep pukul 10 malam sampai 12 malam.Semalam tidur pukul 1:30,sebab panas. Heh.Patutlah ramai tak suka dok asrama!

"Goodmorning abam Jo!Tak cukup tidoq ka?Ni pasaipa mata hang macam panda?Ni mesti pasai hang main pesbuk chat marka kan?Awal-awal Aniq dah buat hingaq kat aku.
"Eish hingaq la hang ni,dah tepi.Hang pi dok tempat hang balik!Mai menyemak dok tempat aku buat pa!"Aku tolak bahu Aniq.

Dalam dok bebal ngan Aniq,aku pusing kerusi aku menghadap Raj kat belakang aku.
"Raj,mana budak baru tu?"
"Tu,tu.Dok tepi Dini."
"Oh!Sat aku nak pi berkenalan.Manatau sangkut,heheheh.."

Aku jalan pi depan.Tempat Dini tepi pintu kelas.Sebelum tu aku tarik cermin Teah,nak pastikan aku hensem ka tak.Lepas semua dah ok,aku ngan macho nya pi tegur budak baru tu.
"Hai nama saya Joharis,boleh panggil Jo.Single and avaible.Name awak ape?"
"Ni Jo!Hang toksah dok bajet KL noh!Mak hang beranak hang tang mana?Penang kan"Dini kacau line pulak dah..
"Hang la Dini,dok senyap boleh dak?Bagi la can aku nak ngorat budak ni."Aku buat singnal diam kat Dini.Dini geleng pala ja .
"Nama apa?"
"Nama saya Farahani,panggil Hani je,saya asal Kl."Hani jawab sambil senyum-senyum.Alaa comeynya hang senyum honey..
"Honey.. eh silap,Hani,single ke?"
Tak sempat Hani nak jawab,Cikgu Ida,cikgu matapelajaran BM masuk dah.

SEKOLAHTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang