Kebetulan selepas habisnya kem tu,cuti 2 minggu penggal pertama bermula.
"Jo,cuti ni hang pi mana?"Jekie memulakan perbualan.
"Hah?Aku rancang nak pi Cameron nek bas."
"Buto nak pi tak ajak baq hang!Macam ni ka member?"Ajiq mencelah.
"Heh sapa nak bawak ampa.Perangai cam haram.Aku nak merasa travel sensorang"
"Hang takpa hang,aku ingat ni aku ingat Huhu"Jekie buat-buat merajuk.
"Dah pi jauh-jauh.Meyemak alam ja ampa dua ni!"
"Babi hang Jo!"
"Haahahaahahahahahaha"Cuti bermula.
Seawal jam 7 pagi aku bangun untuk berkemas.Setelah siap berkemas,aku bersedia untuk keluar dari sekolah.Sebelum itu,aku sempat menyalam geng-geng aku.
"Jo,pi sana nanti bokmai stoberi ngan sayoq tau!"
"Jo satgi hang selpie kat ladang tea tau aku lama takpi kemren huhu"
"Jo hang tadak kami boring ah,toksah dok pi ar"
"Palabuto ampa,saja dok buat sedeh.Hahahaha"Aku menjawab.Tapi betul,hidup tanpa geng aku memang boring,huhu.Bas bergerak.Menurut pemandu bas,perjalanan ke Cameron Highland mengambil masa sebanyak 5 jam.
"Todiaa,keraih la pungkok aku dok lama-lama.Haihh.."Aku mengeluh dalam hati.
Oleh kerana aku ni jenis yang tak tahan jalan lama,aku mengambil keputusan untuk tidur
**********
5 jam kemudian.
"Dik bangun dik.Kita dah sampai kat Tanah Rata.Adik takmau turun ka?"Kata pacik bas.
"Ow,yea yea.Saya tertidoq tadi.Makaseh nah kejut saya"
"Sama-sama"Aku on balik henset aku untuk call sedara aku.
"Heloo niggah aku dah sampai kemren!Mai amik aku kat Tanah Rata.. haa?hang otw... hm hm okay"Talian dimatikan.
Pinpinnnn*bunyi hon kereta
"Woi takmau balik ka?"Ardey,sedara ku yang celaka.
"Sat sat,aku nak bok masuk barang lam bonet"
"Ha cepat kit.Pasni aku nak bawak hang ronda kemren!"
"Huihhss,betui ka ni?"
"Hang nak pi takmau?"
"Nak arhh!!"
"Abestu hang tak reti masuk lam keta ka babi?"
"Chill,nak masuk la ni.Hehe"Sampai sahaja rumah Mak Long,aku menyalam semua sedara-sedara aku yang datang dari KL,dan terus masuk ke bilik.Aku memberi alasan untuk tidak turut serta dalam acara bersembang kerana badan ku meronta-ronta inginkan tilam.Huhu,penat katanya.
"Deny,malam ni kita pi mana?"Aku bertanya kepada kak sedara aku.
"Hah hang nak pi mana?Aku on ja."
"Pi pasaq malam kt Brinchang jom?"
"Hah boleh gak.Hang pi tanya depa nak ikut kadak."
"Ha hokeh.Kita nak pi ni kui bapa?"
"Kui 8 malam satlagi."Seperti yang dijanjikan,kami semua bertolak ke Brinchang pada pukul 8 malam.Jalan ke Brinchang dari Habu agak sunyi.Lampu jalan pun tak ada.So memang seram lah.
Kereta yang dipandu oleh Deny berpusing-pusing mencari tempat parking.Malangnya,tiada.Semua penuh.Celaka.
Kami buat keputusan untuk parking kat tepi pasar malam,atas sikit.Tepi pasar malam tu ada bangunan lama,macam flat lah, creepy gak sebab lansung takda lampu berpasang.Aku heran pasaipa flat ni takda lansung buka lampu.
"Di,tepi pasaq malam ni flat ka?Awat cam sunyi ja?"Aku bertanya.
"Tu bukan flat la bendoi.Tu tempat tingai askar.Ada gak la keluarga tinggai tang tu.Tapi sikit.Ada lam 2,3 ja."
"Ohh,aku bukan pa.Cam creepy tempat ni."
"Hah memang pun.. ada orang kata..."Ayat Ardey tergantung.
"Kata pa?"
"Satlagi aku habaq,takleh habaq sini.Bahaya."
"Ok.""Weh jammed teruk babi!Manada tempat parking dah"Deny melenting.
"Duh pastu?"
"Takda cara len kena patah balik gak ah!"
"Jaa,jalan nak patah balik pun jammed teruk!"Setelah 2 jam terperangkap dalam jammed teruk,akhirnya kami sampai juga di pasar malam.Kami hanya turun untuk membeli sedikit makanan,untuk overnight malam nanti.
**********
"Wei jom balik ikut Jalan Taman Setia nak?"Deny bertanya.
"Hehe,boleh gak,kita bagi Jo rasa lalu tang tu!"Ardey menjawab.
"Padia ampa,lalu ikut mana pun takpa aih"Aku menjawab.Kami sampai di rounddabout Taman Sedia.
"Ha kat sini pocong dok keluaq malam-malam"Ardey bercerita sambil gelak-gelak.Apa yang lawak pun,aku taktau.
"Buto mulut hang jaga skit.Dahla malam"Aku menjawab.
"Benda betoi.Kawan aku,Zair balik ikut jalan ni,motor dia tiba-tiba mati.Dia punya usaha la nak bagi motor dia hidup balik.Lepas dia baca ayat kursi,dia kata cam ada benda lompat motor dia.Dia pa lagi,pecut balik ar.Kebetulan family dia ada bela ikan puyu,ikan puyu dia teloncat-loncat.Pagi tu dia bangun,mati dah."
"Nokharom hang dey,seram aihh...."Banyak orang cakap yaag Jalan di Bharat Tea ni berhantu.Pemandu lori yang memandu malam-malam lah hantu tu suka kacau.
**********
Ardey dan kakaknya masih steady sembang pasal hantu.Aku heran,depa tak takut ka?
"Hah tang ni la banyak eksiden,banyak hantu."Dan selepas beberapa minit bercerita,cermin hadapan kereta kami tiba-tiba dikaburi oleh kabus,or something benda yang putih.
"Fak pasai pa ni.. haihh"Deny mengelap balik cermin hadapan.Kami menghela nafas kelegaan kerana cermin hadapan dah jelas.Dan selepas kejadian itu,masing-masing terdiam.
--—----------------------------------------
Makasey 10.2 k!Apa apa pn hampa memang best.tq kpda sapadia yg dok mntk sambungan sekolah,ini membuatkan semangat menulis sy berkobar-kobar.hehe ayt cam pelaq.dan sorry for de late update.part kalini pasai cuti sekolah,tapi memang betui kejadian kat taman sedia.tempat tu memang keras.so cuti ni sapa nakpi kemren,sy syorkan ampa lalu kt taman sedia.hehe
KAMU SEDANG MEMBACA
SEKOLAH
De TodoSekolah-Neraka bagi segelintir pelajar asrama.Tapi untuk aku sekolah ini tempat "fun-fun".Selamat datang ke kehidupan budak asrama.