Messinin hayatı

381 6 1
                                    

Leonel Messi 24 Temmuz 1987.yılda Arjantinin Rosario şehrinde dünyaya göz açmıştır.İspanyanın Barcelona ve Arjantin milli takımında çıkış ediyor.Forvet mevkiyinde oynuyor.

Messi hələ 21 yaşındayken Atın Top ve FIFA Dünyada en iyi futbolcu ödüllerine namizeddi.2009.yılda kendinin ilk Altın Topunu ve FİFA Dünyada yılın oyuncusu mükafatənı kazandı.Messinin hemçinin 2010-11 mevsiminde UEFA Avrupanın en iyi oyunçu adına layık görüldü.

24 yaşında Messi Barcelonanın şimdiye kadar bütün turnuvalarda en çok gol vuran futbolcu adına sahip çıkmıştı.25 yaşında La liga oyunlarında 200 gol haddini keçen en genç oyuncu olmuştur.

Dünyada en iyi oyuncu hesap edilen futbolcular,teknik direktörler ve şerhçiler tarafından futbol tarihinin en neheng oyuncusu gibi kıymetlenfirilen Messi Altın Top 4 defa kazanan hələlik yegane oyuncudur,hemçinin Messi Avrupada Altın Buts mükafatını 3 defa kazanan yegane futbolcudur.Messi Barcelonanın heyətində 6 defa İspanya La ligasının,2 defa İspanya Kral Kupasının,5 defa İspanya Superkupasının,3 defa UEFA Şampionlar liginin,2 defa UEFA Super Kupasının ve FİFA Klüplerarası Dünya Kupasının galibi olmuştur.

Messi UEFA Şampionlar Ligi yarışlarında ardıcıl 4 defa bombardir olan ilk ve yegane oyucudur,hemçinin Messi yarış tarihinde en çok hat-trick müelifi olma rekorunuda kendisinde saklıyor.2012.yılın martında Messi Şampionlar Liginde ilk defa 1 oyuna 5 gol vurmakla tarihe düştü(B.Leverkusenle rövanş matçında 2-ni Tello kalanını yani 5-ni Messi atdı).O,hemçinin Joze Altafininin Şampionlar Liginde 1 mevsimde 14 gol vurma rekorunada şerik oldu.Messi 2011-2012 mevsiminde 72 gol vurarak Avrupada yeni rekor müeyyenleşdirdi.Hemin mevsim 1 mevsimde 6 farklı yarışta hem gol vurup,hem de asist etmekle futbol tarihinde ilke imza attı.16 şubat 2013.yılda Messi Barcelona kariyerinde 300.golü vurdu.30 mart 2003.yılda Messi ardıcıl 19 La liga matçında gol vurmuştu.Bununla o peşakar futbol yarışında bütün rakip klüplere gol vurmakla tarihe düştü.O ardıcıl 21 La liga matçında gol vurmakla kendi rekorunu yeniledi ve yalnız zede bunun ardını getiremeye mane oldu.23 mart 2014.yılda Real Madride karşı matçta hat-trick ederek El-klasikolarda en çok hat-trick eden futbolcu adına yiyelendi.

Messi 2005.yılda FİFA 20 yaşadek futbolcukar arasında Dünya Kupası yarışında Arjantin milli takımının heyətinde çıkış etdi,turnuvayı en iyi oyuncu ve bombardir gibi tamamladı.2006.yılda o,FİFA Dünya Kupasında oynayan en genç oyuncu gibi tarihe düştü ve hemçinin 2007.yılda Copa Americada finalçı oldu,bu yarışda da Messi en iyi genç oyuncu seçildi.2008.yılda Arjantin Olimpia milli futbol klübü ile olimpia şampionu olarak ilk uğurunu kazandı.SportsPro gazetesi Messinin dünyada en değerli 2.oyuncu gibi kıymetlendirilmiştir.İstedadı ve oyun tarzı ile sık-sık benzetildiyi Diego Maradona Messini kendi halifesi gibi gösterdi.

MessiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin