Bortstött från min egen flock..

224 19 13
                                    

Jag hade det jättebra.
Min pappa är en Alfa, jag är alltså alfans dotter!💫
Jag hade en bästis vid namn Siri som var snäll, hjälpsam och söt. Rättare sagt, alla killar tyckte att hon var söt.
Hon är ett år yngre än mig, 15..
Jag hade fyllt 16 och var redo att hitta min mate. Perfekt, alltså!😉

Men allt förstördes när den där j*vla häxan sa att en vit varg betydde otur för flocken. Och att den kan göra skada på flocken.
Och jag ska såklart vara den ända vita vargen i hela flocken. Suck...

Jag blev attackerad så fort pappa berättat för flocken.
Min BÄSTIS attackerade mig med full kraft i sidan.
- Aj! Siri!!
- Förlåt. Men jag måste göra detta, Lovisa och det vet du!
Fler vargar kom springande.
Gråa i olika nyanser, brun/röda, olika bruna, fläckiga. Svarta såg man sällan.

När jag blivit bort jagad från min flocks revir så stannade jag för att vila i en liten grotta.
Jag visste inte vilken flock som hade sitt revir här, så det var bra att vara försiktig..

- Varför mig, Vilma?

" Jag vet inte" " Jag vet inget fel DU kan ha gjort!" " Jag kan ju ha gjort nåt fel, suck! "

- Ehh, Vilma du får vara lite tyst nu för jag hör tassar närma sig!
" Visst"

Det var sant. Tassar närmade sig.
En brun-fläckig varg kom tassande.
Jag såg honom tydligt från min undangömda lilla grotta.
Då och då var nosen uppe i luften och vädrade efter mig.

Jag beslöt att han ändå snart skulle få upp vidringen på mig, så jag smög upp bakom. Jag tänkte skrämma honom.

Jag skällde till, högt och skarpt!

Han vände sig genast om och försökte se större ut. Eftersom jag var i alfa familjen var jag lite större än honom. 10 cm.
- Skifta! Sa han skarpt.

Ajaj, kapten... ?
Tänkte jag tyst.

Jag gick bakom några buskar och in i grottan, skiftade och tog på mig mina kläder.
När jag kom ut såg jag en snygg ung man stå där och prata i en Walkie-talkie. Han hade brunt hår och choklad-bruna ögon.
Hans ögon spärrades upp när han såg mig.

Jag förstod varför.
Jag skryter inte men jag tränar bra och har ordentliga muskler, bra kurvor på dom rätta ställena, ➕ dom där jade-gröna ögonen som alla killar dör för.
Mitt blonda hår låg perfekt över axlarna. Jag hade ett töjbart, turkosblått linne och ett par blåa jeans.
Jag var nog rätt snygg.

" Rätt? "
Jag småskrattade lite åt Vilma.
- Ser du nåt du gillar? frågade jag honom.
Han kollade genast åt ett annat håll.

- Jag är Philip. Beta över Dark Sky flocken.

Jag kollade rakt in i hans ckoklad- bruna ögon:

- Jag är Lovisa, jag är dotter av Patrick, alfa över Red Moon flocken.
- Ooh, en alfas dotter!
- Äh, lägg av Philip! muttrade jag.

- Följ med till min flock. Jag antar nämligen att du vill ha ett bättre liv så du rymde hemifrån...
- Jaa..

Det var en lögn.
Men man måste ljuga ibland.

Det skulle iaf bli kul att träffa en alfa.

~~~~
Ny bok.
✖️➕

Você leu todos os capítulos publicados.

⏰ Última atualização: Aug 14, 2015 ⏰

Adicione esta história à sua Biblioteca e seja notificado quando novos capítulos chegarem!

Skiftare.. eller?Onde histórias criam vida. Descubra agora