SENTOR

316 3 0
                                    

♥Yunan Mitolojisi'nde yarı insan ve yarı at bedenli düşsel varlıktır.

♥Centaur Gandharvarlar gibi, Hint-Avrupa kültürlerine özgü olan, bulutlar ve dağlardan gelen sularla ilgili cinle aynı köktendir.

♥Yunanlara göre centaurlar (sentorlar) İksion'un oğullarıydı.

♥Homeros'a göre ise Tesalya'da yaşayan karşı koyulmaz bir güce sahip olan vahşi bir kavimdir. 

♥Genellikle kaba ve kötü yaratıklar olarak bilinirler.

♥Efsaneye göre; Hippodameiaile evlenirken Lapithai kralı Pirithoos, onları düğününe çağırmış, şölenin ortasında centaurlar nişanlı kızı kaçırmak ve oradaki kızların ırzına geçmek istemişlerdir.

♥Sentor efsanesi at sırtında savaşa giden savaşçılardan gelmektedir.  

♥Sentorun sureti görenlere çok farklı ve ürkütücü gelmektedir.

♥İnkalar'ın, Pizarro ve adamları 1533 'de at üstünde geldiklerinde yanılmış olmaları muhtemeldir.

♥Çünkü inandıkları at ve insan birleşimi canlının gerçek olduğu fikri onları o sırada çok korkutmuştur.

♥Sentorların varolup olmadığı ile ilgili tartışmalarda varlığı yönündeki en önemli kanıt yine Yunan kaynaklarından gelmektedir.

♥Sentorların; Türkler olduğu konusunda bir dizi araştırmalar yapılmıştır.

♥Mitolojik efsanelerin anlatıldığı dönemde atın evcilleştirilmesi ve hakimiyeti konusunda Orta Asya halkları oldukça üstünlerdi, Türklerin Orta Asya'dan Batı'ya gerçekleştirdikleri seferlerde bu yakıştırmalara haiz olmuşlardır.

♥Türklerin olağanüstü at binme yeteneklerinin yanında at binerken kılıç kullanma, isabetli ok atma yetenekleri bunun sebeplerindendir.

♥Atın hızlı hareketi sırasında at kafasını mümkün olduğunca öne eğer, uzaktan sadece atın bacakları ve üzerinde savaşan er görünürdü.

♥Bu da mitolojide sentorların doğuşunda etken olmuştu, Yunan mitolojisinde sentorlar savaşçı, savaş yetenekleri gelişmiş, güçlü yaratıklar olarak tasvir edilmiştir.

♥Sentorler arasında en ünlüleri Nessos, Hiron,Folos, Evritiyon'dır.

♥Hepsi Herakles hikâyelerinde geçmektedir. İleos ve Roitos ise,Atalanta'ya saldırı girişimi sırasında Meleagertarafından yok edilmişlerdir.

--------—--------------------------------------------
Uzun bir aradan sonra yine sizlerleyim.Umarım severek okumuşsunuzdur.
Çoookkk öptümmm.


Efsanevi YaratıklarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin