KURT ADAM

139 6 5
                                    

♠Avrupa’da, 1520-1630 yılları arasında kayıtlara geçmiş 30.000 kurt adam vakası vardır.

♠İnanışa göre kuduz bir kurt ya da kurt adam tarafından ısırılan bir insan, kurt adam olmaktadır.

♠Dolunay altında açıkta uyumak, kurtların içtiği sulardan içmek de tehlikeliydi.

♠İsviçreli filozof doktor Paracelsus’a göre kurt adamlar, öteki dünyada ruhu huzura kavuşamayan kimselerdi.

♠Geceleri şiddet duygularını doyurmak isteyen kişilerin de büyü ile kurt adam olabileceğine inanılıyordu.

♠İnanışa göre kurt adamlar kıllı postlarını, insan biçiminde iken derilerinin altına gizlerler.

♠Dolunaylı gecelerde kurda dönüşür ve insanları gırtlaklarından ısırarak öldürürler.

♠Başka bir inanca göre de kurt adam tesadüfi olarak ya da kendi isteği ile kurda dönüşür.

♠Kurt biçimine giren bir kişi yalnızca gözlerinden ve sesinden tanınabilir.

♠Çünkü sadece bu özellikleri değişime uğramaz.

♠Kurt adamı yakalamak için giysileri saklanır; çünkü o zaman kurt adam insana dönüşemez.

♠Bir kurt adam olağan silahlarla ölmez; kurt adamı öldürebilmek için gümüş kurşun ya da gümüş kılıç gerekir.

♠Yaralanan ya da ölen kurt adam, hemen insana dönüşür.

♠İnsan şekline döndüğünde, eğer yaralı ise, yaraları da iyileşir.

♠Kurt adama 3 kez adı ile seslenmek de onu insana çevirebilir.

KAYITLI KURTADAM OLAYLARINDAN ÖRNEKLER:

♠12.yy.da İngiltere’de bir kadın, kurt adam olan kocasının giysilerini saklayarak eve dönmesini engellediğini söyler. Kocasının kaybolmasından kısa süre sonra da başkası ile evlenir. Olay kıralın ilgisini çeker ve konu mahkemeye intikal eder. Mahkeme sonucunda kadın ve yeni kocası, kurt adam olduğu iddia edilen eski kocayı öldürdüklerini itiraf ederler. 1573’de Fransa Dijon’da, Gilles Garnier adında bir kişi kurt adam olduğu için köye zarar vermek ve çocukları parçalamakla suçlanır.

♠Gilles Garnier, işkencelere dayanamayarak suçunu itiraf eder ve kazığa geçirilerek yakılır. 1589’da görgü tanıklığı yapan kimseler, Peter Stubbe’nin bir kurda dönüştüğünü gördüklerini söylerler. Mahkeme kurulu Peter Stubbe’yi işkenceyle idam etmek için başka kanıt aramaz. Peter Stubbe, tüm Avrupa’da Cologne Kurt Adamı olarak tanınır. 16.yy.ın sonlarında Fransa’da Bordoeaux kentinin yakınlarında birkaç genç kızı vahşi bir yaratık öldürür. Margaret Poiret adında bir çocuk da bu yaratığın saldırısına uğrar; ama kaçmaz ve bir şiş ile yaralayarak ele geçirilmesini sağlar. Küçük Margaret saldırganın kurt gibi baktığını ileri sürer. Zeka özürlü genç Jean Grenier sanık olarak mahkemeye çıkarılır. Tanıklar, onun özel bir merhemle kurda dönüşebildiğini övünerek anlattığından söz ederler. Jean Grenier, genç kızları öldürerek yediğini itiraf eder. Mahkeme sonunda zeka özürlü ve 13 yaşındaki Jean Grenier’in halusinasyon gördüğü ve tedavi edilmesi gerektiği kararına varılır.

Efsanevi YaratıklarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin