Ep 2
Bos maaf kan saya, saya tahu salah saya , semalam saya tengok bola bos sampai pukul 3pagi, saya bangun pukul 7pagi bos, selalu saya bangun 6pagi, saya mohon bos maafkan saya.. "
Sebaik sahaja aku bukak pintu terus dengan sepantas kilat mulut aku bercot cet dengan mata yang terpejam,Suasana sepi membuatkan aku perlahan lahan membuka mata.
Eh!!" Aku sudah tecengan.. ini bukan klien yg perlu aku jumpa ke?semua mata tertumpu kepada aku dengan pandangan yang pelik di bilik mesyuarat iu. Ada mata yang memandang aku dengan perasaan meluat disebabkan tindak laku aku yang kursng sopan tadi. Ada juga yang mahu tergelak disebabkan mulut aku pot pet pot pet jee..Tiba tiba aku rasa darah menyerbu naik ke muka ku.. di saat itu,,
Aaarrgghh malunya!! Disini aku da belajar pengajaranya , jangan masuk main redah sahaja , ketuk pintu dulu... malunya.Maafkan saya sebab menganggu.. rrr so.... saya bla dulu"
Dengan sepantas kilat aku keluar dari ruangan itu, dan berlari menuju ke kuanter yuri, aku malu wehyy , rasa nak terjun banggunan paling tinggi didunia... waaaaaawawawa... some one help me ,, tolong keluarkan aku dari dunia ni..Ooii yoona"panggil yuri
Aku terus berpaling, sebb minah ni laa aku dapt malu tau.
Apa? Kau nak malukan aku lagi?Hoi, sedap mulut ko je nak salah kan aku. Aku baru nak bagi tahu ko yang bos buat dekat menyuarat kedua, tp ko da bla.
Wehy aku memang da mampus wehy.. mampus aku kena lunch ngan sibotak tu..
Woi ko dengar laa apa aku nak cakap ni, "bentak yuri.
Apa?"
Mesyuarat ditunda kul 10am"yuri mengeleng kepala..
Susah betul la dpat kawan yg suka mengelabah ni.Mata aku da bersinar2 riang.. "nape xcakap awal2. Ful lega.. gila aku dibuatnya" aku menaril lafas lega, aku melhat jam sudah pukul 9.46 minit. Lama lagi, sempat aku berbual ngan si yuri ni.
Kau tahu tak yuri siapa kat bilik mesyuarat pertama?Oh yang tu..prima holdings,
Mulut aku da terlopong, prima holdings? Tak silap aku tu empayar syarikat terbesar ..
Yuri,gila laa wey tadi, luah ku dengan muka jadi merah padam,
Apa dia? Cuba cite satu, biar aku faham" yuri cuba menenangkan aku.
Aku buat masalah besar kat bilik no2.. mampus aku wey kalau bos tahu. Im dead laa wehy.apa patut aku buat? Aku malu la. Serius mcm nak menangis ni.
Ooouuhh, relax ok relax.. xde apa yg ko nak malu. Angap je laa ko wat lawak tadi.. dan semua org terhibur ngan telatah ko tu.
Woi, ko ingat senang macm tu je ke?" Aku menjengkilkan mata ke arah yuri
Terpaksakan nak wat mcm mana?
Aku menggelengkan kepala , hampeh betul laa yuri ni..
"Ok ahh aku nak g mesyuarat,,"Good luck..
Bersambung
Tq semua..
Vote ok..