Bab 1 kott

95 1 0
                                    

Aku Asif . Budak writting kat Uitm Puncak Perdana . Mesti ramai yang tak kenal kat mana Puncak Perdana kan ? Puncak Perdana ni dekat je dengan Uitm Puncak Alam dan Uitm Shah Alam . Kira macam kat tengah-tengah laa..

"Asif , kau buat ape tu ?" sergah John dari belakang . Nasib aku takde sakit jantung , kalau tak bertahlil laa kampung aku malam ni .

"Aku tengah makan nasi ni haa.." bodoh punya soalan . Dah sah-sah aku tengah update blog ni . Orang femes macam aku memang kena selalu update blog . Nanti peminat lari .

*Nota penulis: angkat tangan ke bahu , mata keatas sambil menjelir lidah untuk Asif*

John mencebik . Ni kalau aku tak payung makanan minggu ni , baru kau tahu langit tinggi rendah .

Adat mereka berdua kalau salah seorang takde duit , yang lagi sorang payung . Best siot ada kawan macam ni .

"Kau mengelamun ape ni ? Nak apa cari aku ? Kamal cari ke ?" Sergah Asif seraya melihat John dah terbang sampai planet paling jauh di alam semesta , apa tah nama planet tu, Asif lupa lalu digaru kepala yang tak gatal . Kutu agaknya .

"Aah . Kamal minta aku cari kau tadi.."
Belum sempat hsbis cerita , Asif dah menyampuk . ish, gelojoh betol .

"Asal tak cakap kau taktahu aku kat mana .At least cakaplaa aku balik Kelantan ke , ada projek dekat K.b ke , whatever . Aku malas nak gaduh . Baru sem 1 dah cari pasal . Ni kalau aku jumpa Kamal ni , memang aku siat-siat badan ketul-ketul dia jadi sup . Boleh payung aku seminggu . Lagipun aku..." Asif tengah membebel manakala John tengah usha awek Ipoh yang diminatinya .

John tetap membuat memek muka memahami situasi Asif walhal ekor matanya dah hilang mengekori jejak perempuan tadi .

"Laa, dah ada pakwe ke ? Hadoiii, frust aku macam ni . Jangan pisahkan aku dan dia , tuhan tolonglah, aku c..." pap ! Satu tamparan padu lagi jatu dapat dirasai dipipi . John kembali memandang Asif serta beransur memandang lautan manusia di kafeteria yang memandang mereka .

"I hate you !!!" kata Asif sambil berlari-lari anak kearah surau . Lagak macam pondan dah aku tengok . Tahu laa Asif ni muka jambu ala-ala mat korea dengan mata redupnya lagi tapi takkanlah gay kut . John buat gerak badan mengeliat tanda geli .

***

tampakWhere stories live. Discover now