Ik ben Lynn, 13 jaar oud. Mijn verhaal begint op een zomerse dinsdagavond.
Ik lig op mijn bed, muziek te luisteren, Rude, en ik speel met de ketting om mijn nek. Ik heb hem met mijn vader gemaakt. Het is een oud muntje, een geluksdollar, met een gaatje er in. Een zwart leren koordje houdt hem om mijn nek.Opeens hoor ik glas breken, een hoge gil en een paar knallen. Snel stop ik mijn Mp3 speler en oordopjes in mijn broekzak en ren de trap af. Daar op de grond liggen mijn vader, James, mijn moeder, Gaby, en mijn broertje Mathijs. Dood. Tranen springen in mijn ogen als ik ze zie. De hele kamer is vernield.
Ik wil hier niet meer zijn. Denk ik en ik ren de trap weer op. Rechts in mijn kamer, pak ik mijn rugzak en prop er van alles in. Ik werp nog een blik op mijn kamer en verlaat hem voor altijd. Daarna loop ik de kamer van lieve kleine Mathijs in. Hij wilde altijd al piloot worden. Maar nu kan het niet meer. Hij is dood. Dood! Tranen stromen nu als watervallen over mijn wangen. Ik pak zijn favoriete auto en stop hem in mijn rugzak. Volgende kamer. De kamer van mijn ouders.
Er ligt een medaillon op het bed en een briefje.
Lieve Lynn,
We, je vader en ik, wisten dat we vanavond vermoord werden.
Dit moet je weten.
Lieve kleine meid van me. Je bent groot geworden en we houden van je.
Neem dit medaillon mee. Hou het voor altijd om. We zijn bij je.
Maak het medaillon maar open.
Liefs,
MamaIk maak het medaillon open en er zitten drie foto's in. Een foto van Mathijs, eentje van mijn vader en eentje van mijn moeder. Even sta ik stil met het medaillon in mijn hand geklemd en mijn ogen dicht.
Rip papa
Rip mama
Rip Thijs
Ik hou van jullieIk doe mijn ogen open en klip het medaillon om mijn nek. Het metaal voelt koud aan op mijn huid. Dan ren ik de trap af, pak de rafelende portemonnee van mijn vader en moeder, pak mijn leren jack en maak de deur open. Ik stap de koele avond lucht in en sla de deur achter me dicht. Met de rug van mijn hand veeg ik mijn tranen weg.
Dan, dan zet ik het op een lopen. Ik ren straten door en langs mensen. Weg. Weg naar een ander leven.Hoi PineApples,
Hoe vonden jullie het?
Dit boek komt in september uit.
Welke datum? Geen idee.
Bye!
Kisses,
Jay
JE LEEST
Lynn's gave
FantasyNa een verschrikkelijk ongeluk thuis, waar de ouders van Lynn en haar broertje Mathijs omkomen rent Lynn weg. Wegens de gave van Lynn, wil de regering haar hebben en vermoorden. Al snel ontmoet Lynn, Liam. Liam blijkt de leider te zijn voor een opst...