Invasie Dag

8 0 0
                                    

'Hey mam gaan we vandaag nog wat leuks doen?'
'Nee sorry lieverd vandaag even niks' zei ze betreurd.
'Wat is er dan? Want we zouden toch naar het pretpark gaan?'
'Nee' zei ze stilletjes 'je broertje ligt nu nog ziek op bed dus het kan niet'
'Oke jammer dan... Ik ga voetballen met m'n vrienden dan, doei tot straks!'
'Kom niet te laat thuis!' riep ze terug.

Even later liep ik op straat naar mijn vrienden toe.

'W-wat was dat?! Dat kan niet waar zijn! I-ik z-zag net een UFO!'

Ik dacht dat ik het me verbeeldde maar even later zag ik hem weer! Ik moest het zeker weten en maakte er een foto van.
Het is echt dacht ik. In mijn hoofd zat ik de hele tijd te denken aan wat ik moest doen...
Maar op een gegeven moment voelde ik de grond keihard trillen en hoorde ik een hard geluid.

'Daar moet ik naar toe!'

Eenmaal aangekomen zag ik het grote schip op de grond staan en schrok ik me kapot!

'Oh nee! Wat komt het hier doen?!'

Ik rende snel terug naar huis en vertelde alles tegen mijn moeder. Ze geloofde het niet.
Daarna liet ik de foto zien, zette de TV aan en het nieuws stond helemaal vol met de gelandde UFO!
Toen geloofde ze me pas.

'W-wat dat kan niet waar zijn!' riep ze uit met een verbaasd gezicht.
'Hoe konden ze hier ooit komen?

Ik bleef mezelf naar vragen stellen en wachtte maar rustig af. Ik hoopte
dat de politie en het leger alles onder controle had. Ik zette het nieuws een paar
dagen later weer aan en zag dat de UFO nog geen enkele beweging had gemaakt en niemand
kon naar binnen in het schip, het omhulsel was te sterk.

'Mmmm misschien willen ze wel vrede'
'Nee ik denk het niet' zei mijn moeder zacht.

Nog niet 1 dag later en iemand van het leger had met een raketwerper op de UFO geschoten. Gelijk daarna
vloog het schip weg en het was 2 weken muisstil. Mensen begonnen zich af te vragen of het terug kwam maar er gebeurde niks.
Totdat het leger wat op de radar zag en zei dat het meerdere grote voorwerpen of meteoren waren. Maar even
later zagen ze dat het van richting veranderde en wisten ze dat het niks menselijks was. Ze schrokken en bereidden zich voor op het ergste! Toen zagen ze meerdere UFO's uit de lucht komen, alle wapens schoten volop maar er gebeurde
helemaal niets. De UFO's begonnen volop terug te schieten en verwoestten alles op hun pad!

Oh nee dit kan toch niet?! Dacht ik meekijkend op het nieuws... Nog geen twee seconden later in de oorlog tussen de aliens en ons, kwamen er aliens met wapens hun schepen uit. Ze leken helemaal niet op hoe wij ze beschrijven en ze wilden geen vrede! De aliens hadden onze taal geleerd en zo kwamen we te weten dat ze planeten veroverde en alles dat op hun pad kwam niet mocht blijven leven. Totdat wij iets creëerden, iets groots, iets nieuws en iets gevaarlijks!

Bedankt voor het lezen van dit eerste deel ik ga nu gelijk verder aan het volgende hoofdstuk!
Ik ben druk voor jullie bezig en tot het volgende hoofdstuk!

The Machine -Dutch-Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu