"Wassup girl!'' Baekhyun memaut bahuku.
"Ish! Lepaslah'' Aku cuba menolak lengannya tetapi apakan daya, sikit pun tangan dia tak berganjak.
"Tahu tak sebab kau cubit pipi aku minggu lepas, semua fans kau.. alah semua tulah! Semuanya serang aku, tak pasal pasal aku dapat surat warning!''
Muka dia terus berubah. Seksa betul kawan dengan budak hot ni.
"Seriously? Melampau betul la dorang ni.'' Dia berkata dengan muka yang serious.
"Lek ah..'' Aku menepuk bahunya.
"Siap lah dorang nanti. Aku akan pastikan diorang menyesal buat kawan aku macam ni.''
Aku cuma menggelengkan kepala. Satu lagi perangai Baekhyun yang tidak diketahui ramai, pemarah. Depan orang ramai memanglah dia tak tunjuk, dengan orang yang dia rapat je dia tunjuk.
"Dah. kelas Mrs. Hwang nak start dah.'' Aku terus menarik tanganya, memaksa dia untuk bangun. Dia segera memegang tanganku dan berjalan.
"Engko ni dah kenapa? main pegang-pegang pulak.'' Aku memandang mukanya yang comel itu.
"Biarlah. Biar perempuan perempuan yang serang kau tu jeles. Pengajaran.''
Jelasnya dengan muka yang serious. Tak faham betul aku dengan dia ni. Bila kitaorang lalu di koridor, seperti yang dijangkakan. "Oppa!!" Ada yang menjerit, Ada yang menangis, Ada yang nak pengsan. Semua yang pelik pelik Ada. Bukan perempuan je, lelaki pun sama. APA? Ingat aku ni tak famous ke? Aku pun macam diorang jugak. Sampai je di kelas, semua perempuan dalam kelas tu usya aku. Normal lah tu. Nasib Baekhyun tak sekelas dengan aku. Aku sekelas dengan Chanyeol.
"Yeol! Tengah baca apa ni?" Aku segera merampas buku daripada tangannya. Novel inggeris rupanya.
"Yah! Jimin! Bagi la balik. Sikit je lagi nak habis tu.'' Chanyeol cuba merampas tapi tak berjaya. Elak punya elak. tiba tiba..
"Argh!! Oppa!" Semua perempuan dalam kelas tu menjerit. Lelaki pun sama. Chanyeol punya badan elok je landing atas aku. Perempuan perempuan tu semua sibuk tolong angkat Chanyeol. Lelaki pulak tolong angkat aku.
"Jimin.. awak OK?" Taehyung memegang lenganku untuk membolehkan aku bangun.
"Oppa.. Sakit ke? Cedera ke?" Perempuan yang bernama Hyuna melutut di sebelah Chanyeol.
''Tak tak.. aku OK.'' Chanyeol menolak tangan Hyuna yang asyik menggatal sentuh muka Chanyeol.
Perempuan lain semua usya panas je kat aku.
''Kau sengaja kan? Gatal!" Hyuna menunjal-nunjal dahiku namun ditepis cepat oleh Chanyeol.
''Kau sentuh dia lagi.. Siap kau!" Chanyeol menolak tangan Hyuna.
''Betul betul.'' Lelaki lain bersetuju dengan Chanyeol. Lain pulak reaksi perempuan. ''Buu!!" Serentak diorang cuba tolak aku namun cepat-cepat Chanyeol peluk aku. Semua tergamam.
''Oppa..'' Semua muka tak tahan nak nangis. Yang lelaki pun lebih kurang je. ''Jimin..'' sambil buat muka kesian. tu reaksi lelaki. Ish masalah betul la.
''Ingat ni semua, korang sentuh dia lagi, aku bukan peluk je tau, cium pun aku buat, faham tak!" Chanyeol menengking mereka.
Ayat dia memang tak boleh blah. Aku rasa nak lari je dari situ, muka aku terus jadi merah. Argh.
''Apa yang sedang berlaku ni?! Sesiapa boleh jelaskan? Ni apahal Ada yang menangis ni?!" Kedengaran suara Mrs Hwang daripada pintu depan kelas. Alamak. Dia menghampiri kami dengan muka pembunuh dia tu. Habislah.
''Takkan lah takde sebab kamu semua berkumpul di belakang ni?! Tengking menengking?! Menangis?! Cakap cepat APA dah berlaku ni?!"
Aduh.. tangan aku dah kebas dah ni. Ada ke patut dia suruh satu kelas berbaris kat luar kelas sambil melutut dan letak tangan atas kepala. Kejam betul. Huh.
Tiba tiba mata aku terpandang pada seseorang. Kyungsoo. Oh tidak. Hati aku dilanda badai, puas aku mengelak dari dia sejak hari kejadian tu akhirnya.. Dia jumpa aku dulu.
-
-
p/s (tertulis je ni xD ehehe sambung nanti..)