Aku membuka mata perlahan-lahan. Kepalaku terasa berat bagai ditindih batu.
"Jimin. Kau dah sedar?'' Suara garau semacam je. Patutlah.. Chanyeol. (=.=")
Aku pandang sekeliling. Xiumin, Luhan, Baekhyun dan Suho. Semua ada. Suho terus memeluk aku. Aduh.. Perlahan la sikit. Tak tahu ke yang aku ni perempuan?
"Kamu ni Jimin. Janganlah buat oppa risau lagi.'' Dia mengusap kepalaku.
Aku menggangguk perlahan."Sudah sudah lah Suho. Tepi sikit, aku nak suap dia." Celah Xiumin sambil menarik Suho daripada aku. Xiumin bertukar tempat dengan Suho.
"Say ahh..'' Comel betul Xiumin bila buat macam tu. Aku hanya menurut segala yang diarahkan. Terasa macam puteri pulak. Ehehe.
Tiba tiba telefon Chanyeol berdering. Dia pun keluar daripada bilik untuk menjawab panggilan.
"Jimin. Kamu jangan risau, oppa akan jaga kamu. Janganlah pengsan-pengsan dah.'' Luhan memegang tanganku.
Hmm mesti peningkan kenapa ada yang aku panggil oppa, ada yang tak. Takpe, biar aku jelaskan. Suho, Xiumin dan Luhan sama umur. Disebabkan diorang ni tua daripada aku, kenalah panggil oppa. Baekhyun, Chanyeol, Kyungsoo dan aku pulak sama umur. Yang membezakan kitaorang, aku sekelas dengan Chanyeol. Baekhyun dan Kyungsoo satu kelas. Dan satu lagi yang perlu di ingatkan, hanya dengan Kyungsoo aje aku ber saya awak. Sekarang faham?
"Ok oppa..'' Aku melemparkan senyuman kepadanya.
Chanyeol masuk dengan muka pucat.
"Yeol? Kenapa muka kau macam tu? Ada yang tak kena ke?" Tanya Baekhyun.
Chanyeol cuma berdiam diri. Dia berjalan lemah kearahku. Dia memandang aku dengan pandangan yang tak boleh dibaca.
"Ji-jimin.. Kau ikut aku sekarang. Kyu-kyungsoo nak jumpa kau sekarang.'' Hati aku mula berdebar.
"Kitaorang nak ikut!!'' Muka Baekhyun bertukar risau.
"Tak.. dia nak jumpa Jimin je.'' Jelas Chanyeol sambil membantu aku turun dari katil.
"Tapi kami pun kawan dia.'' Baekhyun membantah.
"Kenapa kau ni degil sangat?!" Suara Chanyeol meninggi. Macam ada tanda nak mula bergaduh.
"Aish.. Jangan lah gaduh..'' Xiumin cuba meleraikan pergaduhan yang nak tercetus.
"Sorry.. kami pergi dulu. Kalau ada apa apa nanti aku call.'' Chanyeol segera menarik aku daripada bilik tersebut.
Sepanjang perjalanan Chanyeol cuma berdiam diri. Dia nampak tertekan.
"Yeol.. Kau ok?" Aku memandang mukanya yang penuh dengan kerisauan itu. Dia menggeleng tanpa memandang muka aku.
"Kenapa?" Kali ni pun dia balas dengan gelengan kepala.
"Jimin..'' Akhirnya bukak jugak mulut tu.
"Janji dengan aku.. Walau apa pun yang jadi nanti.. Tolong jangan nangis. Ok?" Dia mengusap rambutku dengan penuh kesayuan.
"Aku janji.'' Hanya itu yang aku mampu ungkapkan. Chanyeol menarik tubuhku mendekatinya. Aku meletakkan kepalaku dibahunya sambil dia mengusap rambutku. Apa yang akan terjadi?
Kyungsoo tersenyum sewaktu melihat aku masuk ke wadnya.
"Marilah.. duduk sini.. uhuk.. uhuk.''
Dia menepuk nepuk kerusi disebelah katilnya. Chanyeol tak ikut aku sebab katanya kitaorang perlu privacy. Faham.
"Jimin.. awak ok?" Dia masih lagi dengan senyuman di muka.
Aku tak faham betul lah. Macam mana dia boleh tersenyum walaupun dia boleh mati bila-bila masa? Aku mengangguk perlahan, Cuba menahan air mata daripada keluar. Dia memeluk tubuhku. Jantungku bagaikan berhenti berdegup lagi.
"Saya risau sangat bila dorang cakap awak pengsan tadi'' Perlahan lahan dia melepaskan aku.
"Yah! Kenapa muka awak merah? malu ye?" Cuba mengusik lah tu. Aku cuma tersenyum.
"Jimin.. awak sayang saya tak?"
Apahal laki ni? Soalan maut.
"Sayang tak?" Sekali lagi.
"S-s-sayang..'' Aku mengungkap perlahan.
"Bagus.. Saya pun sayang awak jugak.''
Kyungsoo memegang tanganku dan meletakkan di dada kirinya. Pantas.. sangat pantas..
"Saya rasa awak pun ada rasa yang samakan?" Dia menyoal.
Lama terdiam tetapi tangan aku masih tidak dilepaskan.
"Kenapa awak lari daripada saya?"
Tersentak hatiku.
"Sebab.. Saya.. sa.. sakit hati dengan awak.'' Aku melarikan mataku daripada memandang matanya yang bulat itu.
"Dengan saya?" Dia menyoal lagi.
"Hm. Sebenarnya. Saya dah lama sukakan awak. Sejak dari mula kita kenal, saya rasa lain. Awak lain daripada yang lain. Cara awak layan saya buatkan saya rasa awak pun menaruh hati pada saya tapi.. Saya je yang perasan lebih.'' Aku tersenyum pahit.
"Kenapa awak cakap macam tu?" Muka serious habis.
"Saya nampak.. hari tu awak dan Yumi berdua di taman. Dia luah perasaan kat awak, awak peluk dia. Saya faham..'' Air mata aku mula mengalir. Dia mengesat air mata yang mengalir di pipiku.
"Awak salah faham ni..'' Aku terus memandang dia. "Maksud awak?"