"Alamak. Kyungsoo oppa la.. malu lah dia nampak kita macam ni.'' Yeri meregek sambil menyiku kawan dia.
Mula dah, nak cover ayu la katakan. Yang lain pun sama.
"Kyungsoo.. Kamu Ada apa apa hal ke?" Mrs. Hwang menegur Kyungsoo yang sedang asyik merenungku dengan suara yang lembut. Nak tahu sesuatu? Mrs. Hwang ni fan paling tua yang aku pernah jumpa. Bias dia mesti lah Kyungsoo.
"Er.. Cikgu..'' Kyungsoo memberi tunduk hormat. "Saya nak jumpa seseorang dari kelas ni. Maafkan saya, ganggu ke?'' Muka perempuan semuanya dah berubah. Yelah. Semua orang tahu orang yang Kyungsoo nak jumpa tu aku sebab selama ni pun kalau dia datang kelas ni memang dia nak jumpa aku.
"Eh. mana ada mengganggu. Jumpalah. jumpa..'' Sumpah gedik betul orang tua ni. Tak sedar diri betul. Kyungsoo segera menarik tanganku. Oppa.. oppa.. tu lah yang terkeluar daripada mulut budak perempuan. Jeles lah tu.
"Cikgu boleh saya ikut mereka sekali?" Tiba tiba Chanyeol menyibuk. Aku tahu kenapa, ni mesti nak lari dari denda ni.
"Kau ni semak betul lah.'' Kyungsoo berbisik perlahan.
"Please.. kebas tangan, kaki, satu badan aku kebas.'' Chanyeol cuba memujuk.
"Boleh ke cikgu?" Kyungsoo akhirnya bersetuju. Mrs. Hwang konfemlah setuju. Kami terus berjalan ke taman sekolah.
"Weh. Jap lagi panggil aku. Ok? Tak nak kacau korang sembang.. Daaa.'' Chanyeol meninggalkan kami berdua.
Aduh.. ingatkan dia nak teman aku tadi.
Kyungsoo menyuruh aku duduk disebelah dia. Aku duduk jauh daripada dia. Dia buat muka tak puas hati.
"Jimin! Kenapa dengan awak ni?! Dah berapa kali awak elak dari saya. Kenapa? Saya ada buat salah ke?"
Ha.. kan dah tinggi suara dia. Aku pantang betul orang tengking aku. mulalah mata aku ni gatal nak berair. Aku cuma menundukkan kepala. Cover muka.
Jangan pelik bila dia ber saya awak dengan aku, selama ni antara semua kawan aku, dia sorang je yang guna panggilan macam tuh. Lol.
"Jimin.. janganlah senyap.. please.. kenapa awak jadi macam ni?"
Kyungsoo merendahkan suara dia. Perlahan-lahan dia mendekati aku.
"Stop! Pastikan antara kita ada jarak.'' aku menolak badannya.
"Jimin..'' Perlahan je suara dia.
"Apa salah saya? Janganlah lari daripada saya. Tolonglah..'' Kyungsoo memegang tanganku. Jantungku bagaikan nak berhenti berdegup. Adui Kyungsoo.. jangan lah seksa aku macam ni.
"S-saya..'' Ayat aku tergantung apabila tiba tiba Kyungsoo jatuh ke ribaku. Apa dah jadi ni? Hidung dan mulut dia berdarah.
"Kyungsoo?! Kenapa dengan awak ni?! Bangunlah!" Aku menepuk nepuk pipi dia, namun tiada sebarang respon.
"Chanyeol! Chanyeol!" Selang seminit Chanyeol muncul dengan aiskrim di tangannya.
"Kenapa?!" Dia terus mencampak aiskrimnya bila dia sedar dengan apa yang sedang berlaku. Air mataku tak berhenti menitis. Chanyeol segera menggendong Kyungsoo, nasib baik Kyungsoo ni kecik je orangnya.
Sepanjang perjalanan ke hospital, aku tak berhenti menangis. Chanyeol pula sibuk menenangkan aku. Tadi waktu Chanyeol bawa Kyungsoo jumpa cikgu, semua perempuan perempuan kat sekolah sibuk mengikut. Yang tengah belajar, sanggup keluar kelas. Dasyat..
Aku dan Chanyeol menunggu diluar wad sementara Cikgu Joe pergi ke tandas.
"Suho hyung, tolong datang ke hospital sekarang, jangan lupa datang dengan yang lain. palli!'' Chanyeol menutup telefonnya semula setelah memberitahu Suho khabar yang tak gembira itu.
"Maafkan saya.. Siapa keluarga terdekat dengan Do Kyungsoo?" Tiba-tiba seorang nurse keluar daripada wad.
"Kami berdua kawan dia.'' Jawab Chanyeol.
"Erm.. doktor nak jumpa.'' Nurse itu tersenyum.
"Silakan duduk.'' Pelawa doktor yang bernama Hyun Seok itu. Hati aku berdebar melihat tiada sebarang senyuman dari doktor tu. Dia menarik nafas panjang sebelum memandang kami berdua.
"Saya ada berita buruk.. harap anda berdua bersabar..'' Tersentak hati aku. Aku menggenggam kuat tangan Chanyeol. Tangan dia menggeletar. Nampaknya dia pun risau jugak.
"Kawan awak menghadapi penyakit tumor otak tahap ke-3.'' Jelas doktor itu. Sekali lagi jantung aku bagai berhenti berfungsi.
"Peluang untuk dia hidup agak tipis. sebab dia menghampiri tahap kritikal, tahap ke-4" Aku terasa seperti muka aku ditampar berkali kali.
"Apa yang kami boleh lakukan, buat masa sekarang ni, kami akan tahan dia di hospital dan lakukan beberapa check up. Berikan rawatan sebaik mungkin. Kalau ada apa apa, kami akan menghubungi keluarga dia.'' Terang doktor itu.
Sewaktu aku dan Chanyeol keluar daripada bilik doktor, Suho dan yang lain dah menunggu.
"Macam mana dengan Kyungsoo?" Tanya Luhan. "Kenapa dengan dia?" Tanya Xiumin pula. Soalan bertubi tubi. Tiba tiba badanku terasa lemah, mataku menjadi kabur.
"Jimin!" Itu ayat terakhir yang aku dengar sebelum dunia aku menjadi gelap.