CHAPTER 4

105 6 5
                                    

     "b0san la, nk buat apa ek hari ni?" s0al jh0pe ..

   "mandi di pantai !! " jwb jungk0ok.. Jh0pe menggeleng² kan kepalanya..

  "xnk la,cuaca panas hari ni nanti makin gelap la h0se0k hyung" bls jh0pe..

  "haa! Campak suga hyung dlm air haha" cadang taehyung.. Suga yg sdg lena di buai mimpi mulai terasa terganggu apabila namanya disebut..

   "kalau berani ganggu hyung.. Siaplah k0rg" kata suga yg masih dlm keadaan mamai.. Jh0pe menggeleng² kan kepalanya,gerun dgn ugutan suga lalu dia menepuk kepala taehyung kerana mengeluarkn idea yg kurang bernas..

   "y0w! Kita main ni nk?" rapm0n mengeluarkan sebuah k0tak hitam,di dlmnya terdpt beberapa cebis krtas..

   "apa tu?" s0al se0kjin yg drp td asyik bermain anak patung mari0nya seperti bdk² 5tahun..

   "k0rg semua b0san kan kan kan?" s0al rapm0n.. Mereka semua hnya menganggukn kepala..

   "0key! Kita main game true or dare.. K0rg tlis nama k0rg kt dlm ni lepas tu kita tkr² kertas dan siapa yg dpt nama 0rg tu, blh la tnya tuan empunya nama nk true or dare" jelas rapm0n..

   "aku nk j0in" sampuk suga yg tiba² terbngun drp tdurnya.. Suga menggeliatkn bdnnya smbil menguap..

   "tutup mulut tu nanti lalat masuk" tegur jh0pe..

   "diamlah,lalat xberani msuk dlm bdn org yg swag y0w" kata Suga lalu dia mel0ntarkan bntal kecil dgn selamba ke arah jh0pe..

   "okay! Nah ambik s0rg satu" rapm0n memberikan sekeping kertas kpd setiap org member..

   "okay skrg tkr kertas" arah rapm0n.. Jimin men0leh ke arah jungk0ok smbil trsengih..

   "k0okie tkr kertas dgn jimin hyung blh?" s0al jimin.. Jh0pe mengambil kertas yg berada di tgn jimin dgn perlahan² lalu ditukarkan dgnnya.. Jungk0ok men0leh ke arah jimin dan melihat pd kertas jimin lalu menggelengkn kepalanya..

   "xblh,jimin hyung dah tkr dgn h0se0k hyung" bls jungk0ok.. Jimin melihat pd kertasnya,ya! Tepat sekali ia sememangnya tertulis nama jung h0se0k.. Jimin tdk mampu berbuat apa².. Jh0pe hyung memang se0rg yg licik..

   "0kay! Mulakan dgn jimin" arah rapm0n..

   "Nk TRUE or DARE?" s0al jimin kpd jh0pe..

   "true tu senang sngt,hyung pilih dare" jwb jh0pe..

   "wah! Biar bt0l? Hebat bt0l h0se0k hyung" puji jungk0ok.. Jh0pe meluaskan lubang hidungnya bgga dgn pujian trsebut..

   "bt0l ni?.. Okay baiklah.. Hmm nk suruh buat apa erk?.. Hah! Jimin cabar h0se0k hyung tegur jiran sebelah villa kita,ada brani?" s0al jimin smbil mengankat² kn keningnya..'0mma! Menyesal aku tkar kertas dgn jimin td' kata jh0pe di dlm hatinya..

   "mcm mana? Blh xkau sahut cabaran jimin?" s0al suga.. Kaki jh0pe sudah mula menggeletar..

   "nk peneman s0rg blh?" s0al jh0pe.. Jimin menganggukan kepalanya..

   "suka hati hyung nk bwk siapa tp jgn jungk0ok" bls jimin..

   "kejam bet0l la kamu ni" omel jh0pe..

*******************************

   "annye0ng!" jerit jh0pe dari luar rumah.. Taehyung mengetuk² pintu rumah jirannya..

   "eh! Xde org ke??" s0al taehyung,jh0pe hnya mengankat bahu tanda tdk tahu.. Tnpa berfikir panjang mereka terus masuk ke dlm rumah tersebut.. Rumah itu kelihatan berselerak

   "eh! Xde org ke??" s0al taehyung,jh0pe hnya mengankat bahu tanda tdk tahu.. Tnpa berfikir panjang mereka terus masuk ke dlm rumah tersebut.. Rumah itu kelihatan berselerak..

   "hyung! Sini jap" pggil taehyung.. Jh0pe berjalan perlahan ke arahnya.. Taehyung men0leh ke arah jh0pe,jarinya di arahkan ke arah t0mpok² darah yg tlh kering..

   "cuba tgk darah² yg tlh kering tu.. Eee! sbnarnya rumah ni ada org atau x?" s0al taehyung.. Jh0pe masih mendiamkan diri..

   "h0se0k hyung?..hyung ok x?" s0al taehyung.. Jh0pe menarik tgn taehyung ke arah sebuah bilik..

   "knp hyung bwk sy ke sini?" s0al taehyung lagi.."

   selamatkan aku.. Selamatkan aku.. Selamatkan aku" kata jh0pe berulang kali.. taehyung mulai terasa cuak dgn perlakuan jh0pe.. Selalunya dia bkn begitu.. Kalau Nampak darah sudah semestinya dia berasa tak0t sbb semua org tahu yg jh0pe ialah se0rg yg penak0t tetapi berbeza sekali dgn dia skrg.. Apabila taehyung melangkahkan kakinya ke dlm sebuah bilik, terdapat tengk0rak manusia bersama dgn tulang² yg tlh reput berada diatas katil..

   "tlg.. Tlg tanamkan mayat aku di tempat yg sepatutnya" arah jh0pe.. Taehyung mengerutkan dahinya..

   "hyung! Apa yg hyung ckp ni? Tlg jgn brgurau.. Td bru kita main game xkan hyung dah mereput kt sini? Xkelakar lah hyung" marah taehyung..

   "apa yg kamu buat disini?" jerkah sese0rg, taehyung men0leh ke belakang.. Setibanya perempuan itu,jh0pe trus pengsan tdk sedarkan diri.. Se0rg perempuan yg agak selekeh mendekati mereka berdua.. Taehyung mula menggigil ketakutan.. Apa yg akan berlaku seterusnya?.. Tggu next chapter..

~bersambung~

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 22, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

SERIGALA JADIANWhere stories live. Discover now