-1-

162 17 3
                                    

Siz hiç bedenen de ruhen de parçalanmış bir kadın gördünüz mü? Görmediniz değil mi? Ya da görmek istemediniz. Bazılarınızın dediği tek şey ''O kızda kuyruk sallamasaydı '' olurdu eminim. Bir insana yapılacak en iğrenç en korkunç şeyleri yaşattınız kadınlara, o kadınlar kendi içinde hapsolup aynı şeyleri tekrar tekrar yaşadılar içlerinde. İnsanlara olan geri gelmeyecek olan güvenleri kayboldu. Çok büyük bir yara açıldı ruhlarında ve belki de ömür boyu taşıyacaklar o acıyı. Peki siz koyabiliyor musunuz kendinizi o kızların yerine? Işlenebilecek en ağır suçu hep kadınların üzerinde yaptınız siz. Son zamanlarda insanların günlük bir rutin haline getirdiği tecavüz; kadınlara bir seks objesiymişcesine davranan ve geriye kararmış hayatlar bırakan vicdansız insanların, hiçbirşey olmamışcasına hayatlarına devam etmesidir. Bu korkunç olay gelişen teknolojiyle birlikte internet üzerinde bulunan "Wattpad" adlı siteye iyi birşeymiş gibi aktarılıp, hayatın anlamını daha yeni yeni öğrenmeye başlıyan küçük çocukların aklına kazınıyor. Zaten tecavüz, kadına şiddet ve eşitsizlikte en ön sıralarda olan bir ülke, yeni nesilin aklına kazınan bu zihniyetsiz, anlamsız yazılarla daha da geriliyor. Wattpad adlı sitedeki Kitaplarda kadına bir paçavraymışcasına davranılmasına rağmen, kadın bundan rahatsız olmak yerine dahada mutlu oluyor. Sahiplenildiğini düşünüyor. Sahiplenilmek ve sahibi olmak arasında ki farkı anlayamıyor. Bununla birlikte yeni nesile bu iğrenç olaylar aktarılıyor, toplum gelişmek yerine ataerkilleşiyor. Toplumda erkek egemenliği gittikçe reyting yapıyor. Benim tepki gösterdiğim sadece erkek egemenliği değil. Tek cins egemenliği. Cinsiyeti egemenleştirip insan haklarını yok etmek. Toplumun bize biçtiği cinsiyet kalıbına, bedenimize ruhumuzu sıkıştırıp tutsaklaşma, bedeni doğru kullanamama. Kadınları güçsüz gördüler, kadın duygusal olur dediler, kadın kırılgandır. Oysa ki bir kadın kadından önce bir birey, bir insandır. Bir kadın güçlü de olabilir, güçsüz de, kırılgan da olabilir dayanıklı da. Duyguların cinsiyeti yoktur. Davranışların ve ruhun da. Erkek güçlü olur dediler, erkek umursamazdır, erkek ağlamaz dediler. Oysa ki bir erkek ağlayabilir, bir erkek kırılabilir ve umursayabilir. Bizi yok eden, 'insanlığı' yok eden şey ne? Toplum, çoğunluk? Oysa ki toplumu oluşturan biziz. Çoğunluğu da, azınlığı da. Sizi yönetecek bir şeyler aradınız. Kendinizi, düşüncelerinizi değil toplumu dinleyip size biçilen ölçülere göre kendinizi programladınız. Tek tip insan yaratanlara boyun eğdiniz. Oysa ki hepimizin ayrı bir bedeni, ayrı bir ruhu vardi. Siz bedeni tercih edip ruhu yok ettiniz, ikisini de kendiniz yönetebilecek ve eşit düzeyde kullanabilecekken. Beden cinsellik değildir, beden cinsiyet değildir sadece. Beden duyguların yansımasıdır. Bir kahkaha da, bir çığlık da ve bir gözyaşında saklıdır duygular. Siz ruhlarınızı da, yansımasını da yok ettiniz. Cinsiyet aşkınızla devam ederseniz tek bir gözyaşına bile muhtaç kalacaksınız, kadın/erkek değil insan olmayı dileyeceksiniz. Siz bağlanacak, korkacak bir şeyler aradınız. Korkunun gölgesine sığındınız ve sizi ayakta tutan siz iken kendinizi başkalarına teslim ettiniz, onlara muhtaç gibi davrandınız. Tecavüzü basitleştirdiniz, sadece beden de kaldığını duşundunuz. Kendi duygularınızı yok ettiğiniz gibi başkalarının duygularını da yok ettiniz. Olay sadece Wattpad'deki bu tarz hikayeler değil, olay bu tarz hikayeleri yazan kişilerin onlara empoze edileni okuyuculara empoze etmesi. Wattpad küçük çocukların çocukluğunu oldurup akıllarına cinsiyetle düşünmeyi empoze eden bir yer haline geldi. Bunu engellemeliyiz. Kadın/erkek değil "insan'olanlar, size sesleniyorum; içinizde ki o umut ışığını özgürlüğe kavuşturun. Acı çekmiş olabilirsiniz, tecavüze uğramış, şiddet görmüş olabilirsiniz. Köle yerine konulmuş olabilirsiniz. Lakin şunu bilin ki kendi derininize indiğinizde aralık bir kapıyla karşılaşacaksınız. Yeni bir dünya ile, yeni bir yaşam ile. O kapıyı kapamaya, kitlemeye çalışanlara boyun eğmeyin. Bedeniniz duygularınızın yansıması olsun ilk gün ki gibi. Ruhu tutsak eden bir et parçası haline getirmeyin. Tek bir kişiyle olmaz demeyin, tek bir kişinin öne sürdüğü kalıplar şuan ki ataerkil toplumu oluşturdu. Siz, tek bir kişi değilsiniz. Siz toplumun ruhusunuz. Konuşanlara karşı susarsanız bağırırlar, konuşanlara karşı haykırırsanız susarlar. Ve şuan konuşan kişiler doğru konuşanlar değil, haykırın. Artık emeklemekten vazgeçip adım atın, adım atmadan yürüyemezsiniz. Ve yürümeye başladığınızda çok geçmeden özgürlüğe uçacaksınız. Sadece, sizi oldugunuz yerde bırakanlara uymayın, sizi tutsaklaştırmalarına izin vermeyin. Yaşamınızı kendi düşüncelerinizle şekillendirin, başkalarının düşünceleriyle kalıba sokmayın. Eğer siz, 'siz' olarak yaşamazsanız geriye 'siz'den ne kalır? Olaylara insan olarak bakin. İşte o zaman sadece gözlerinizle görmeyeceksiniz.

Bir Tutam SaçHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin