Arkadaşlar geçen bölümlere yorum yapan voteleyen herkese çoook teşekkür ediyorum. Şimdide bikaçtane diyet arkadaşı buldum ve konuşmak çok iy geliyor.
Hadi diyeti bozmadan devam.
Fatgirl leri çookk seviyorum.1)Ara öğün yapmazsam daha kolay zayıflarım
YANLIŞ! Ara öğünler ana öğünlerdeki besin tüketiminizi azaltmanızı sağlar ve kan şekerinizi dengede tutmaya yardımcı olur. Ara öğün yapılmadığında öğünler arasındaki uzun süreli açlıklar öğünlerde hızla daha çok yemek yemenize sebep olur.
2)Yemek yemeye ne kadar az zaman harcarsam o kadar az yerim
YANLIŞ! Yapılan araştırmalar tokluk sinyallerinin beyine yaklaşık 10 dakikadan sonra ulaştığını göstermektedir. Bu sebeple yemek yeme sürelerimizi uzatmalıyız. Ancak bunu yemek çeşitlerinin sayısını ve yemek miktarını arttırarak değil daha çok çiğneyerek yapmalıyız. Uzun süre yemeklerinizi çiğnemek sizi daha çok tok hissettirecektir.
3)Diyet ürünlerin kalorisi yoktur sınırsız yiyebilirim
YANLIŞ! Piyasada satılan diyet ya da light her ürün kalori içermektedir. Ancak yağ oranları azaltılmış, şeker yerine tatlandırıcı kullanılmış ve beyaz un yerine tam buğday ya da kepekli un tercih edildiği için biraz daha masumdur ama kalorisiz değildir.
4)Pilav, makarna, ekmek yersem kilo alırım
YANLIŞ! Diyetlerde ilk yasaklananlar arasında gelir pilav ve makarna. Evet pilav, makarna ve ekmek kilo almanıza sebep olabilir hatta her yediğiniz size kilo aldırabilir; gereksinmenizden fazla tüketirseniz tabiki. Yanlış duymadınız pilav ve makarna masumdur ancak ihtiyacınızdan fazla tüketmemeniz gerekir. Ancak pilav olarak bulgur pilavını veya kepekli pirinçten yapılmış pilavı tercih etmeniz daha sağlıklı olacaktır.
5)Meyveler kalorisizdir ve sınırsız tüketilebilir
YANLIŞ! Keşke kalorisiz olsa ve sınırsız tüketsek ne güzel olurdu değil mi? Ancak meyvelerin yaklaşık 1 orta boyu 50 kkal içermektedir. Sınırsız tüketimleri sonucunda da kilo alımları gözlenir. Bu sebeple meyve tüketimi sınırlı tutulmalıdır.
6)Muz en kalorili meyvedir muz yememeliyim
YANLIŞ! Muzun diğer meyvelere göre kalorisinin yüksek olduğu doğrudur ancak hiçbir zaman yasak değildir. 1 porsiyon meyvenizin yerine 1 küçük boy muz da tüketebilirsiniz. Yalnızca kabızlık şikâyeti olanlara önerilmemektedir. Diyette hiçbir meyve yasak değildir.
7)Çok su içersem vücudumda ödem olur kilom artar
YANLIŞ! Diyet yaparken vücudumuzun sıvı dengesini korumak da oldukça önemlidir bu yüzden günde 2-3 litre su tüketmeniz gerekmektedir. Aksi halde vücut yeterli su alamadığından kendisini korumak adına içilen suyu tutacak bu da vücudunuzun ödem yapmasına neden olacaktır. Unutmayın vücudunuzdaki fazla suyu ancak daha fazla su içerek atabilirsiniz.
8)Ne kadar çok su içersem o kadar fazla zayıflarım
YANLIŞ! Diyet yaparken su tüketimimizi dengeli tutmamız önemlidir. Ancak böbreklerimizden atamayacağımız kadar fazla su içmek toksik etki göstererek vücudumuzda mineral dengesizliklerine sebep olur.
9)Sıcak su içmek kilo kaybına sebep olur
YANLIŞ! Sıcak su mideden daha geç boşaldığı için tokluk hissine sebep olur. Suyun sıcaklığının kilo verme üzerine etkisi yoktur.
10)Ne kadar çok bitki çayı o kadar çok yağ yakımı ve kilo kaybı
YANLIŞ! Dönem dönem çıkan asılsız reklamlara örnekler... Sarımsak çayı içti 1 ayda 10 kg verdi, yeşil kahve zayıflatıyor. Bunların hepsi koca bir yalandır bitki çaylarının ödem atıcı, vücudunuzdan su kaybettirici etkisi olduğu için içilen dönemlerde kilo kaybedildiği sanılsa da kaybedilen yağ değil sudur.
11)Diyet yaparken hiç yağ tüketmeyip daha hızlı kilo veriyorum
YANLIŞ! Tamamen yağsız diyetler yağda eriyen A, D, E, K vitaminlerinin emilmemesi sonucu vücutta eksikliklerine sebep olur. Bu vitaminlerin eksikliği onucunda da çeşitli hastalıklara zemin hazırlanır. Ayrıca yağlar çeşitli hormonların da yapısında bulunduğundan yağsız diyetler hormonal dengenin bozulmasına sebep olur.
12)Akşam 18.00'dan sonra hiçbir şey yenmemelidir.
YANLIŞ! Diyet programları kişiye özeldir ve her diyet programındaki öğün saatleri de kişiye göre düzenlenmelidir. Eğer kişinin yatış saati geç saatlerdeyse akşam yemeği saati daha geç olabilir. Buradaki önemli nokta son öğünümüz olan gece ara öğünü yatmadan yaklaşık 2-2.5 saat önce tüketilmesi gerektiğidir.
Yarınki bölümde ne yazmamı isterseniz yorum atarsınız. Ayrıca eğer okuyorsanız votelermisiniz lütfen :) 2 saniyenizi almaz sizi seviyorum ...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
zayıflama günlüğü + tavsiye
Randomarkadaşlar çok aşırı bi kilom olmasada yaşıma göre kilolu bi insanım ve benim durumumda olan insanlarla beraber olmanın birbirimizi motive edeceğini düşündüğüm için bunu yazıcam unutmadan başlama tarihim 20.08.15 bugünden itibaren beraber zayıflıyca...