hoofdstuk 1

386 12 6
                                    

Amber

Mijn mama en papa zijn gescheiden en mijn mama had werk gevonden in vilvoorde. Dus verhuizen mama en ik naar Vilvoorde. De volgende dag is het school en hoor ik mama my wakker maken. Ik sta na 5 minuten op en ga me klaarmaken. Ik stap in de auto en rij samen met mama naar myn nieuwe school.

Op school tijdens de pauze.

Op de speelplaats ga ik ergens alleen gaan zitten en kryg een smsje van mama. Opeens komt er een meisje by my en vraagt:

(Leyla: l en amber: a)

L: hey, jij bent dat nieuwe meisje uit de klas he

A: hey, euh jha

L: ik ben leyla en jij?

A: ik ben amber

Er kwamen nog een paar mensen naar my toe gelopen en leyla zei dat dat haar beste vrienden zijn. Ze stelden zich voor als : Wout,Vincent en Kyra.

Na school

Leyla,kyra,Vincent en Wout kwamen bij mij en vroegen of ik mee wou gaan naar hun plekje bij de vijver. Ik zei dat ik van myn mama meteen naar huis moest gaan na school. Kyra zei : 5 minutjes maar. Ik stemde toe en liep met hun mee. Na 15 minuten zag ik dar het tijd was, ik zei dat ik naar huis moest gaan. Ik stond op en liep naar huis. Ik was net op tijd thuis en deed myn jas en schoenen uit. Ik ging in de zetel zitten en nam myn laptop op myn schoot. 5 minuten later kwam mijn mama binnen. Ze vroeg hoe het op school id geweest. Ik zei : jha gaat wel. Ze vroeg ook hoelang ik al thuis was en ik zei : 1 uur ongeveer.

(Mama: m/amber:a)

M: zeker?

A: jha waarom

M: gewoon, wat heb je in dat uur gedaan?

A: huiswerk en geskyped met papa.

M: amber lieg niet !

A: ik lieg niet !

M: jawel amber, u papa heeft my 5 minuten geleden een berichtje gestuurd.

A: oh ......

M: waar was je?

A: een groepje van mijn klas had gevraagd of ik mee ging na school naar hun plekje aan de vijver in het parkje. En ik zei jha maar niet te lang.

M: oke, is dat zo moeilijk. Om eerlijk te zijn?

A: euh.... Neh

M: we spreken af dat je mag gaan als je my een berichtje stuurde.

A: oke, danku mama.

Ik geef haar een knuffel en ga skypen met papa. Na 1 half uur te hebben geskypt ga ik gaan eten bij mama.

##################################################################

Dit is het eerste hoofdstuk van dit verhaal als je het programma kent zul je wel een paar dingen herkennen dat in het boek komen te staan en sommige delen verzin ik. Als je tips hebt voor my mag je dit gerust zeggen.

d5rWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu