Önce grubun çıkışını yazacam sonra üyeleri teker teker tanıtacağım. İşte en sevdiğim grup...
25 mayıs 2008'de SBS inkigayo programında söledikleri replay şarkosı ile müzik dünyasına adım attılar. Grubun ilk çıktıklarından itibaren moda ikonu haline gelmis ve SHINee TREND başlamıstır.
ÇIKIŞLARI:
Grubun 23 mayıs ta ilk mini albümleri çıktıe TOP 10 listesinde yer aldı.2008 yılının ilk yarısında 17,957 kopya satarak 8. sıraya yükseldiler.
7 haziran 2008'de diğer kore grupları ile SEOUL OLİMPİYAT STADIN da deram konsere katıldı. 22 haziran 2008 CYWORLD DİGİTAL MÜZİK TÖRENİNDE ayın çalağı ödülüne layık görüldü.18 ağustos 2008 taihinde seoul olimpiyat stadında SMTOWNlive'08'konserine katıldı. 23 ağustos 2008 de MNnet choie müzikleri törenine katıldı ve HOT NEW STAR ödülünü kazandılar.
28 ağustos 2008 de THE SHINee WORLD adlı ilk full albümlerini çıkardılar.albüm 30.000 kopya sattı ve listelerde ilk 3 e girdiler. Albümden çıkan ilk singleSANSO GATEON NEO çıktı .18 eylül 2008 deM!countdown da 1. oldular. Birkaç gün sonra SBS populer songs da muziten ödülünü kazandılar.
5.ASİA SONG festivaline katıldılar.en iyi sanatçı ödülünü aldılar.daha sonradan A.Mİ.GO adlı şarkılarını çıkardılar.15 kasım2008 de kardeş grupları 2AM 2PM U-KİSS i geride bırakarak en iyi erke çaylak ödülünü kazandılar.