"sååååå oscar, hur kom det sig att jag hittade dig helt mörbultad på en skolgård?" felix försökte sig på ett vänligt leende.
"oh juste... jag är typ lite mobbad eller vad man nu ska säga..."
"nej men du, varför då?"
"för jag är inte som alla andra"
"det är bra att vara unik"
"men jag är liksom homosexuell"
"oj. jaha då förstår jag. men det är ju inget fel med det"
"nej men ogge och hans gäng tycker att det bara är okej om man är attraherad av samma kön"
"men snälla du, ta inte åt dig av det dom säger"
"jag försöker men det kan vara rätt tufft ibland"
"jo jag förstår det, jag har samma problem"
"va?"
"ja jag är också homosexuell och det finns dom som inte tycker att det är okej men jag har underbara vänner så jag bryr mig inte så speciellt mycket"
"vänta. är du gay?"
"jaaa"
"det trodde jag verkligen inte"
"det är många som inte tror på mig när jag berättar det"
tänk att jag äntligen har hittat någon som accepterar min läggning, till och med som har samma läggning själv. det känns så skönt att jag kanske har hittat någon som jag kan prata med, någon som lyssnar och som bryr sig.
det känns inte som att felix skulle vara den som dömmer någon direkt utan att lära känna personen. mer som att han avaktar och lär känna personen först och sedan bestämmer om det är någon som är värd att ha kvar eller om det bara är bortkastad tid att umgås med personen.
"snälla fina oscar. ta inte åt dig av det alla säger till dig, du är inte värd det. jag vill inte att du ska må dåligt. snarare tvärtom. du är värd det bästa. okej?"
jag log mot honom innan jag slängde mig i hans armar. aldrig att jag trodde att jag skulle hitta någon som felix, någon som vill mitt bästa och som verkligen bryr sig på riktigt.
försiktigt avslutade vi den mysiga kramen. vare sig han vill eller inte så kommer han få mer kramar av mig, för i hans famn där känner jag mig säker. hans famn är något jag behöver, behöver för att leva.
förlåt för stavfel och slarvigt kapitel. det var inte riktigt meningen att det skulle bli så men men...
xoxo ebba
YOU ARE READING
Trodde inte det skulle gå ☞ foscar [PAUSAD]
FanfictionJag trodde aldrig att det skulle bli som det blev. Men om det var bra eller dåligt, det vet jag inte~ o.e killarna är inte lika gamla som dom är i verkligheten, så lägg ingen energi på att kommentera att det är fel ålder.