BABA1

351 28 5
                                    

Ben FUNDA GÜNGÖR. 16 yaşındayım 3 kardeşiz , ARİFİYE KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ 'n de çocuk gelişimi okuyorum. Neden böyle bir şey yazdığımı soracaksınız şimdi, ben kimseye derdimi anlatamıyorum, anlamıyorlar çünkü herkes olumsuz karşılıyor herkes olumsuz yönlerini söylüyor bana yazmayı tercih ettim. Bundan sonra hep yazacağım ne zaman sıkılsam ağlasam yazacağım, bugün (31.05.2014) buna karar verdim.

Benim babam 2 evlilik yapmış ilk eşiyle neden ayrıldılar, bilmiyorum ama ilk eşinden bir ablam ve bir abim var.

Ben küçükken bir ablam ve bir abim olduğunu dahi bilmiyordum abim ben çok küçükken hep bize gelir yemek yer içki içerdi, arkadaşlarıyla gelir eğlenir giderdi benim yanımda babama baba bile demezdi.

Bir gün annem beni bakkala gönderdiğinde kahvenin orada babamla abimi gördüm abimin babama baba dediğini duydum, babamdan para aldım ve bakkala gittim sonra eve geldim.

Anneme ''Samet abi babama neden baba dedi?'' diye sordum.

Annem bana hiçbir şey diyememişti ben tam 9 yaşındaydım.

Ertesi gün beni okul rehber hocamız çağırdı. Odaya girdiğimde annemde ordaydı ve bana o gün bir ablam ve bir abim olduğunu anlattılar çok sevinmiştim aslında çünkü arkadaşlarımın ablaları ve abileri vardı arkadaşlarımı onlar bırakırdı onlar alırdı ödevlerini onlara yaptırırlardı işte bende çok sevinmiştim bu yüzden, bir ablam ve bir abim var diye arkadaşlarıma benimde bir ablam ve bir abim var dediğimde kimse bana inanmamıştı herkes bana yalan söylüyorsun demişti.

Aradan aylar geçti doğum günümdü dersin ortasında kapı çaldı ve içeri giren annemle abimdi o gün hem doğum günümü kutladık hem de annem arkadaşlarıma benim bir abim ve bir ablam olduğunu söylemişti işte o günden sonra herkes benim bir abim ve bir ablam olduğuna inanmıştı. Size bir şey diyeyim mi ? O gün ve diğer günler bizim sınıfta ki kızlar abimin hep yakışıklı olduğunu söylemişlerdi bana , Nejla öğretmenim bile abimin karizmatik oluğunu söylemişti. Aslında kimin ne söylediği önemli değildi o zamanlar bana inanmaları önemliydi ve inandılar da.

Aradan aylar geçti ve ben ablamı neden hiç görmediğimi anneme sordum.

Annemde  '' Ablanın annesiyle baban kavga ettiği için bize gelmiyor babana küsmüş '' dedi.

Ben anneme ablamı görmek istediğimi söylemiştim. Annem beni ablamın çalıştığı dükkana götürdü bir kuyumcu dükkanıydı orda ablamla konuştum taş patlasa on dakikaydı çünkü ablam konuşmak istememişti benimle neyse ben herkese hava atıyorum bir ablam bir abim var diye bu arada abim yine her zamanki gibi bize gelir zaman geçirirdik her şey normaldi.

Aradan bir sene falan geçti yan komşumuz Günay abinin düğünü vardı İzmit'te ki halamlar gelmişti halama ''Ben ablamı görmek istiyorum'' demiştim tabi bu arada ablamın evlendiğini duymuştum aslında o zaman evlendiğini duyduğumda bir şey hissetmemiştim çünkü istenmeme duygusunu bilmiyordum üvey kardeş olduğumu dair bilmiyordum.

O gece halam beni ablamın evine götürmüştü, evine gittiğimde neyi fark ettim biliyor musunuz ? Her yerin pembe olmasını ablama sorduğumda bana o rengi çok sevdiğini söylemişti size bir şey söyleyeyim mi bende çok seviyordum o zaman pembeyi. Hoşuma gitmişti tabi bana fotoğraflarını göstermişti, o gün fotoğraflara baktığımda şunu da fark ettim ablam babama çok benziyordu.

Neyse o gün öyle bitti ablama sıkı sıkı sarıldım giderken 'Görüşürüz' demişti bana.

Aradan seneler geçti. 6. Sınıfa geçmiştim çarşıda dershaneye başlamıştım, nerdeyse her gün dolmuşa bineceğim yerden değil de bir sonra ki duraktan binerdim. Sırf ablamın dükkanının oradan geçip ablamı görmek için. Çoğu kez görürdüm ablamı aslında o zamanlar neyin ne olduğunu az çok anlıyordum, istenmemenin ne demek olduğunu. Uzaktan izliyordum ablamı ve sırf ablam için gidiyordum o dershaneye. Çıkışta onu görebilmek için, her neyse o dönemde öyle bitmişti 7. Sınıfa gidiyorum ilk dönemindeydim yine her zamanki gibi yolu uzatır ablamı görürdüm sonra görmemeye başladım ve halamdan duyduğum kadarıyla da ablam o kuyumcudan çıkmıştı başka yerde çalışmaya başlamıştı bunu duyduğumda her şey bitmişti, dershaneye gitmemeye başladım çok sıkıcı geliyordu bana dershane 1. Dönemi zor zor gitmiştim 2. Dönemi ise gitmemiştim.

Baba1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin