Hayaller

54 6 4
                                    

Sonunda büyük gün geldi. Hayallerimin gerçek olma şansı geldi ayağıma. 18 yaşıma geldim. Herkesin hayalleri vardır "on sekiz yaşıma geleyim...... Yapacağım" diye. Benimde vardı. Ama bu hayallerimi tek başıma gerceklestirmeyecegim. Arkadaşlarım yanımda olması lazım. Çoğu arkadaşımın doğum günü kışın ve hepsi çoktan 18 yaşına gecti. Hepsi bugünü heyecanla beklediğine eminim çünkü hepsi benim on sekizime gecmesini bekledi ve hayallerini ertelediler. Hepimizin ortak hayali bara hep beraber gitmek. Biz kim miyiz? Hemen açıklıyorum.

Ben Eda Yosun
18 yaşıma bugün geçtim, bugün 24 Agustos.

Merve Güner
En yakın arkadaşım 4 senedir tanışıyoruz oda benden bir ay büyük.

Kemal Işık
Oda 18 yaşında 4 senedir arkadaşım.

Nurten Güneş
Oda ayni bizim gibi. 18 yaşından ve en iyi arkadaşım dan birisi

4 senedir tanışıyoruz liseden arkadaşız. Iyiki de tanışmışiz neyse.

Bunlar uzun hikaye. Gelelim bugüne.

Sabah erkenden alarmımın sesine uyandım. Sabah 7. Yorgunlukla kalktım. Sürünerek tuvalete gittim rutin işlerimi yaptım. Boy aynamın yanına gittim kendime baktım sakince gerçekten korkmaya başladım.

Hayat benim için acımasız biraz veya bana öyle geliyor. Annem babam ve ben 5 yıl önce bir trafik kazası geçirdik. Annem ve babam öldü o kazada hâlbuki yol boyunca gülmüştük o sesler kulağımda yankilanmaya başladı ve gözlerim doldu. Kalbime bir sızı girdi. Kafamı iki yana salladım ve gülmeye çalıştım ama sadece çalıştım.

Kapım çalmaya çalmaya başladı hemen kapıyı açtım karşımda üç güzel insan. Tabiki merve kemal nurten yüzümde gülümseme oluştu bu sefer ben istememiştim gerçekten kendiliğinden oluştu. Şimdi mutluydum işte.

Ellerinde bir adet popkek ve mum. Cidden bunlar sapsal.

Hemen ellerinden alıp yemeye başladım. Önce mumu üfleyip dilek tuttum unutmam yani. Dileğim bugün başımıza bir sey gelmesin.

Kapının arkasından abim belirdi. Elinde bir demek papatyayla. Severdim papatyayi. Oda bunu iyi bilirdi diğer yandan elinde büyük bir kutuyla yengem belirdi. Yengem onuda severdim. Dost gibi olmasada bana ablalık yapardı.

Birde küçük yeğenim var. Eymen. Şimdi bebek tabi bir aylık daha.

Abimin elindeki papatyayi aldım ve sarıldım kulağına' teşekkür ederim' diye fısıldadım. Teşekkür edilmesini sevmezdi abim ama ben yinede fısıldadım kulağına. Benden uzaklaşıp gözlerini devirdi. Ardından yengem gelip sarıldı bana ona da teşekkür ettim ve abimle odadan çıktılar.

Abimin adı Kadir , yengemin Tutku.

Abim Kemalden fazla hoşlanmaz sonuçta kıskanç bir abi. Ama eve gelince de terslemez. Sadece mesafeli olur.

Yere oturduk hep beraber. Birbirimizin yüzüne baktık ve güldük. Değişik bisey ya. Ne zaman birbirimizin yüzüne baksak güleriz.

Daha fazla gülmeden yengemin verdiği kutuyu aldım elime. İçinde güzel beyaz bir elbise vardi. Sadeydi düz beyazdı belinde ince kemer vardı o kadar. Yinede hoş duruyordu. Zaten bende fazla abartıyı seven bir insan değilim.

Merve yanıma yaklaştı' kanka çok güzel lan' dedi. Haklıydı.
Kemal'kanka morelini bozmak gibi olmasın ama bu ne lan böyle kötü lan beyaz ney? Bu ney neyse moralini bozmayayım' bu kadar saçma cümle olamaz yani. ' sagol bro ya hic kırılmadım bil' ve gülmeye başladık. Böyleydik biz ota boka gülen. Nurten bugün fazlasıyla sessizdi konuşması için laf attım'kiz nasıl sence ha' ha cok guzel laftir. Nurten hafifçe gülümsedi' coh hoş bea' hemen moreli düzeldi ben ya ben. Cnm kndm.

Bir kac dakika oturduk öylece. Sonra aşağıya indik mutfakta yengem kahvaltı hazırlıyordu.
Yanına gidip yanağını sıktım. Bana ufak gülümseme attı bende ona öpücük ve salona abimin yanına geçtim. Bizimkiler çoktan oturuyorlardi.

Bir kac dakika hic konuşmadık. Abim sonunda ağzını açtı ' mezarlığa ne zaman gideceksin?'
Bana dediğini anlamak zor değildi kafami televizyondan çevirip abime döndüm.
'Şimdi gitsek olur mu?'
Abim kafasını salladı' hazırlanıp hemen geliyorum' diyip yukarı çıktım kot pantalon ve yarım kollu tişört giyip aşağıya indim. Ayakkabılarımı ayağıma geçirdim arkamdan abim geldi ve ayakkabısını giydi. Bana kaçamak bakışlar attı onunda morali bozuktu. Arabaya geçtik beraber ilerlemeye başladık. Yol boyunca hiç konuşmadık mezarlığın önünde durduk ben hemen indim arabadan. Arkamdan geldiğini hissediyordum. Arabanın kilitlenme sesini duydum adımlarımı hızlandırdım. Mezarlığın önüne geldim. Cok özlemiştim onları. Konuşmaya başladım.
' Annem babam ben geldim. Kızınızı büyüdü bakın. 18 yaşıma geldim. Çok özledim sizi ya. Kokunu özledim annem, sesini özledim. Kahkahalarını özledim babam. Kısık gözlerini özledim. Annem kıvırcık saçlarını özledim. Çok özledim sizi.' Topraklarını okşamaya başladım. Soğuktu annemin sıcacık ellerine rağmen. Uşüdüm. Gözümden yaşlar damla damla toprağa akmaya başladı.

Ağlamam şiddetlendi abim durumu fark edince bana sarılmaya başladı. Hayatta ki tek ailem abim. Yavaşça beni yerimden kaldırdı.

Arabaya doğru ilerlemeye başladık. Arkamı döndüm mezarın başında karartı gördüm. Kim olduğunu anlayamadım fazlada durmadım üstünde. Arabaya geçtik. Yol boyunca hic konuşmadık.

Araba durunca indim hemen. Kapıyı açtı abim anahtarla. İçeri adımı attım. Ayakkabılarımı çıkardım.

Hemen mutfağa ilerledim masaya oturmuş arkadaşlarımı ve yengemi gördüm hafifçe gülümsedim.

Masaya yerime oturdum ve yemeye başladım. Saat çoktan öğlen olmuştu. Sofrayı toplayıp evden çıktık.

Yol boyunca yine konuşmadık. Bugün herkes suskundu.

Cadde bir kafede oturduk. Cam kenarına oturdum.

Karşı caddede yine o karartıyı gördüm. Ama hafif belkiydi bir erkekti. Değişik bir göz rengi vardı.

Garson gelince ona baktım kısa süreliğine kafami geri cama cevirdigimde ise orada kimse yoktu.

Kemal'bir sorun mu var?'

'Hayır dalmışım'

Tabikide yalan söyledim. Oda zatem pek inanmadi.

Öğlen boyu orada oturduk. Akşam saat sekize geliyordu bir kac hafta once abime Mervelerde kalicam demiştim. Merveyle yine haftalar once yaptığımız alışveriş için evine gittik. Üstümüze giyindik. Kemalde bizimle geldi. Nurtende annesine ayni yalani söylemişti. Mervelerin annesi ile babasi köye gitmislerdi akrabaları ölmüş. Neyse üstüme mini siyah elbise altına kırmızı topuklu ayakkabı giydim. Saçımı ise düzleştirmistim. Merve ise kırmızı mini elbise giydi. Nurten ise mor mini elbise giydi. Kemal ise kot pantalon ve beyaz tişört giymişti. O alışkındı içmeye ama kızlarla ben ilk defa içecektik. İçimde sebezsiz yere korku ve heyecan var.

Hep beraber evden çıktık. Kemal taksi çevirdi ve bindik.

Şimdi daha çok heyecanlamaya başladım.

Yol boyunca saçmaladık, güldük. İnşallah başımıza bisey gelmez.

Kemal parayı ödedi ve arabadan indik. Süslü kapının önüne geldik. Ve içeriye yavaşça geçtik. Kapıda kocaman iki tane adam vardı kimlikleri göstermemizi isterdiler ve içeri geçtik.

Sigara ve alkol kokusu iyice içime geçti. Sakince köşedeki bir masaya oturduk. Hikâye daha yeni başlıyor.

KANAYAN GÜLHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin