Inainte de toate, un cuvant inainte (ca de aia ii zice cuvant inainte ):
Pentru voi iubitorii de animale preistorice, oricat de tentant ar fi sa imblanzesti un mamut, avand in minte poate ideea ca sunt animale docile si iubitoare, aveti dreptate.
Mamutii sunt intr-adevar animale docile si iubitoare, iarna tin de cald si vara, ei bine, vara nu o sa vina niciodata intr-o zona in care este un mamut, in caz contrar o sa fie nevoie sa tunzi un mamut, sarcina care presupune o doza serioasa de determinare si efort, tinand cont de dimensiunile deloc neglijabile a indivizilor din aceasta specie.
Oricum, avantajele detinerii un mamut ca animal de companie/ mijloc de locomotie/ utilaj pre-agricol sunt destule dar exista si un dezavantaj care pentru majoritatea (si prin majoritate ma refer la cei care au nas) este destul de mare, aproape la fel de mare ca un mamut si acesta e ca mamutii put. Put ca un caine jegos de 30 de tone si inalt de 5 metri care a stat in ploaie 3 zile, ploaie care se facea ca mirosea a sosete nespalate.
Totusi, dupa cum bine stiti, neanderthalii sunt principalii detinatori de mamuti de pe glob ( singurul motiv pentru care un neanderthal suporta mirosul e ca, ei bine, nici ei nu miros prea bine ), urmati indeaproape de homo sapiens sine naso ( oameni fara nas, cel putin asa zice google translate ), cel putin din punct de vedere al numarului de mamuti detinuti de fiecare individ al speciei in parte.
Homo sapiens normali ( adica noi ), de obicei nu folosim mamuti decat in cazuti extreme, cum ar fi in cazul in care dorim sa fugim de un neanderthal furios care... ei bine stiti ce vreau sa zic. In acest caz insa distingem 2 cazuri din punct de vedere al "procurarii" unui mamut in scopul uzului personal.
* Primul caz: Nu ai nas.
* Al doilea caz: Vrei sa fugi de un neanderthal furios.
* Bonus, al treilea caz, extrem de improbabil, esti un neaderthal si in acest caz nu poti sa citesti si prin asta nu zic ca esti prost, ci iti lipseste bucata de creier care se ocupa cu interpretarea simbolurilor (in speta a literelor si cuvintelor ). Deci cum am zis nu poti sa citesti.
* Daca nu ai nas... imi pare rau pentru tine. Insa daca te uiti la partea plina a paharului, acum poti sa te bucuri de mamutul tau mai mult de 5 minute fara sa lesini.
Deci daca vrei sa-l imblanzesti, exista careva strategii...
Strategia nr. 1.
Dai cateva alune. Mamutilor le plac la nebunie alunele. Si bine fac. Alunele sunt delicioase. Daca ai ghinion si mamutul dorit de tine se intampla sa aiba alergie la alune ( saracul mamut ), atunci poti incerca strategia nr 2.
Strategia nr 2.
Canta-i o serenada intr-o noapte senina si cu luna plina. Ceva frumos care sa-l gadile la trompa. Stefan Banica jr sau ceva de Hrusca. Stiu ca Hrusca canta colinde (scz de exprimare) insa un mamut cel mai probabil nu o sa stie diferenta intre versurile unei colinde si versurile unei serenade. Important e sentimentul din spatele versurilor.
Totusi daca vezi ca mamutul se incrunta in timp ce ii canti despre LER-ul lu Hrusca pentru ca nu stie ce naiba e ala "ler" ( sincer sa fiu nici eu nu stiu ce e ala ler si pun pariu ca nimeni nu stie ce e ala ler ), atunci poti incerca strategia nr 4.
Strategia nr 4.
Zii ca esti pe cale sa folosesti strategia nr 4. El o sa devina un pic derutat pentru ca ai sarit de la strategia nr 2 la strategia nr 4 si deci ai sarit peste strategia nr 3. Zii apoi ca daca o sa devina animalul tau de companie pentru tot restul vietii o sa ii spui eventual care e strategia nr. 3. Desigur ca asta e o minciuna. O minicuna la fel de mare ca Mos Craciun ( imi cer scuze daca unii dintre voi chiar mai cred in Mos Craciun ). Strategia nr 3 nu exista. Ati mintit pe saracutul mamut ( care e atat de docil si dragalas si pufos ) si acum o sa fiti nevoiti sa traiti toata viata cu gandul ca l-ati mintit, cu sentimentul de vinovatie care o sa va roada sufletul de cate ori o sa iesi la plimabre cu noul tau mamut. Oricum. Bucura-te de mamut.
* Caz 2: Daca vrei doar sa fugi de un neanderthal...
Ei bine, nu o sa ai timp sa-l imblanesti si chiar nu ar trebui sa spun asta, dar din moment ce e un caz de viata si de moarte (oricat de improbabil ar fi ca acest caz sa devina realitate) iti sugerez ca atunci cand te fugareste un neanderthal sa incerci sa faci oleaca ( oleaca inseamna "un pic" in SE Romaniei ) de GTM (Grand Theft Mammoth ).
Acum probabil ca o sa va ganditi la ramificatiile criminale ale unei actiuni de genul. Daca intr-adevar va roade (nu stiu daca e cu cratima sau fara ) aspectul legal, mai precis ilegal, al acestei actiuni, trebui sa va reamintesc ( iar nu stiu cratima ) ca este foarte improbabil sa fi existat un sistem legislativ si mamuti in acelasi timp.
Totusi, daca moralitatea si onoarea ta nu te lasa sa iti "insusesti abuziv si pe nedrept" proprietatea vreunui om ( chiar daca teoretic neanderthalii nu sunt cu adevarat oameni ) cumsescade, atunci iti sugerezi varianta in care furi mamutul neandeerthalului care vrea sa iti zdrobeasca capatana (scz de exprimare). Deci, daca ne-am lamurit, iti prezint cateva metode de GTM.
Metoda 1 ( zic metode in loc de strategii pentru ca e gru sa pui o strategie in aplicare in caz de stres intens, cum e in cazul de fata, pe cand o metoda e ceva ce poate fi aplicat in cateva secunde )
Zii mamutului ca ai un sac de alune la tine acasa ( dupa cum am zis, mamutilor le plac alunele ). Atunci el o sa inceapa sa fuga spre casa ta ( chiar daca nu stie unde se afla aceasta ). Tu trebuie sa sari repede pe mamut ca sa nu plece fara tine. Daca nu reusesti sa sari pe mamut pentru ca cel mai probabil nu poti sa sari 5 metri in inaltime, atunci incearca...
Metoda 2
Fa-l pe mamut consitent ca e un neanderthal care se indreapta inspre el si ca acesta are o bata in mana.
Zii mamutului ca neanderthalu care vine incoa , vine ca sa ii dea una in cap (mamutului) si sa ii foloseasca blana pe post de imbracaminte. Asta e o minicuna. Neanderthalul vine dupa tine. Dar mamutul nu stie asta si o se sperie si o sa o ia la sanatoasa. In acest caz, de asemenea trebuie sa poti sa sari 5 metri, caci altfel pleaca fara tine.
Metoda 3
Te sui repede pe spatele mamutului si ii zici "Diii..". Atunci o sa plece. Totusi, n cazul destul de probabil in care mamutul nu raspunde la comanda "dii...", rezervata de obicei cailor, zii ca daca se pune in miscare o sa ii zici ceva ce ii va permite (iar cratima) sa isi depasesca conditia (scz de exprimare) de mamut si anume zii ca o sa ii zici ce ala "LER".
Sfarsit.
P.S. Daca totusi esti un neanderthal si te asteptai la cazul 3 (bonus), ei bine, din moment ce e bonus, trebuie sa apesi pe tastatura "Alt+F4" ca sa se arate. Nu sunt raspunzator insa pentru ce o se intample.
P.P.S Da, stiu ca ce am scris la P.S. e o gluma jalnica si insipida.