"Kring kring!"
Kedengaran bunyi alarm clock yg old fashion.
"dah pukul berapa ye?"- suara yg masih serak-serak basah
"Owh dh pukul 5:30 dh..baik aku mandi cepat"
Aku bangun dan off kan alarm clock nya itu di dalam telefon I-phone 6+Aku pergi ke arah penyidai tuala lalu mencapai tuala dan menuju ke arah bilik air..
SKIP****
"Tuan camelia! Cepat turun ye..sarapan dah siap"-kata mak cik seha a.k.a orang gaji.
"Ye! Kejap..nanti camelia turun..nak pakai tudung jap!"
aku cuba untuk membetulkan tudung sekolah.."Tak sabarnya nak jumpa Mirza.."
"Mirza...walaupun kau tak kenal aku..tapi,aku suka dan sayang kau..hehehe"-berkata aku didalam hati sambil membetulkan tudung sekolah"Tuan camelia!! cepat turun..sarapan ni dah nak sejuk dah ni..tak habis2 lagi ke berangannya tu"-jerit sedikit mak cik seha sambil tergelak..kerana dia tahu..jika camelia lambat..semestinya tengah berangan..
"Okey jap"
"Macam mna lah mak cik seha boleh tahu aku ni tengah berangan..Waduhh! Malu aku"-sambil menepuk dahiAku turun dan pergi ke arah meja hidangan.
"Wau! Sedapnya mak cik seha buat nasi goreng..kalau masuk Masterchef Malaysia ni..mesti menang"-membodek camelia
"Haih budak ni..memang lah mak cik seha buat sedap..kalau tak sedap..mak cik seha tak ada dekat sini"-membebel mak cik seha sambil mencedok nasi goreng ke dalam pinggan.
"Mak cik seha..mana papa ngan mama??"-tanya camelia sambil memandang sekeliling
"Dah pergi kerja dah..katanya ada menyuarat penting"
"Papa ngan mama ni..selalu tak ada dekat rumah! Tak suka lah macam ni"-sambil memeluk badan.
"Dah lah,diaorang tu mesti ada kerja nya tu..nak mencari rezeki..dah makan cepat..jangan nak membebel..Pak Saidi tengah tunggu kamu tu..kesian pak saidi.."-sambil mengusap kepala camelia.
"Yelah"-sambil membuat mulut muncung
Setelah aku selesai makan...aku bersalaman dengan mak cik Seha lalu pergi ke arah kereta Audi 68..
"Selamat Pagi Tuan Camelia"-sambil membukakan pintu
"Selamat pagi Pak Saidi,lama ke Pak Saidi tunggu camelia..sorry ye"-sambil tersengih bagai kerang busuk.
"Ehh..tak ada lah lama sangat,mari Tuan Camelia,naik cepat nanti Tuan Camelia lambat pergi sekolah"
"Okey"-sambil masuk kedalam perut kereta Audi 68.
SKIP*****
Sampai di SEKOLAH MENENGAH TINGGI ELIT sahaja,ramai pelajar memerhatikan kereta Audi 68 itu.kerana mereka tahu,itu mesti Tuan Camelia,merupakan anak Jutawan kepada Dato' Tengku Sabri Yakoob Bin Dato' Tengku Haji Yahya. Ayah nya merupakan Orang paling terkaya di Sekolah
Aku keluar dari kereta itu,lalu seorang perempuan berbadan comel datang ke aranya.
"Hai camelia.."-sambil melambai ke arah aku..
"Hai..lama ke kau tunggu aku..sorry.."-sambil aku membuat tanda meminta maaf..
"Tak ada lah..dalam 5 minit je pun..bukannya lama sangat"-kata izzah
"Jom lah masuk tapak perhimpunan..aku nak siapkan lagi satu soalan matematik"-berkata aku sambil berjalan
"Okey jom!"-kata izzah sambil menarik tangan aku
SKIP...
********
(SEMASA REHAT)
KRING!!
YOU ARE READING
CINTA OWH CINTA
عاطفيةNurul Camelia Sahaara merupakan anak kepada seorang jutawan di SEKOLAH MENENGAH TINGGI ELIT.Ayahnya bernama,Dato'Tengku Sabri Yakoob Bin Dato'Tengku Haji Yahya.. Camelia mempunyai paras rupa yang comel,berkulit putih kemerah-merahan,badannya tidak...