Hoofdstuk 1 - Deel 2 - Dag 1.

21 2 1
                                    

Na zon 5 uur slapen wordt de groep wakker van een grommend geluid. "Elise wat is dat geluid?" vroeg de onbekende jongen.Het geluid werd steeds luider en luider. Dan opeens is het stil. "Het is te stil" zei Jackson. "Jongen kom mee om te kijken wat het geluid is." Riep Jackson. Heel stil verplaatsten ze zich een voor een door het verlate winkelcentrum. Toen opeens... Hoorde ze een luid geluid, het leek op een mechanische Leeuw. "Jackson, wat was dat!" Riep Elise verontrustend. "Ik weet het niet Elise, maar wat het ook is wil waarschijnlijk geen mensen ontmoeten. Laten we maken dat we hier weg zijn!"
De drie vrienden liepen zo snel ze konden met hun rugzak naar buiten. Maar toen hoorden ze het geluid weer en nu wel 2 keer zo luid dan vorige keer. "Jackson ik ben bang! Blijf bij me!"."Ik zou je nooit verlaten".

Jackson besloot te kijken waar het geluid nu vandaan kwam. "Let goed op jezelf!... Ik ...ik hou van je." Dat was het laatste dat Jackson nog hoorde van Elise voordat hij verdween in de Mistige straat.

Na zo'n 5 minuten lopen kwam Jackson uiteindelijk oog in oog te staan met het voorwerp dat het geluid maakte. In het donker staarden 2 felrode ogen naar hem. Jackson werd lijkbleek en werd steeds banger en banger toen het tot nog toe onbekende voorwerp steeds dichter kwam. Er was maar een heel klein beetje licht net te weinig om te zien wat het voorwerp nu eigenlijk was. Toen het voorwerp eindelijk stilaan in de verlichting van de kapotte lantaarnpaal ging staan. Het voorwerp bleek een metalen beest te zijn. Het beest kwam dichter en dichter. Jackson liep zo snel hij maar kon weg. Het beest achtervolgde hem en net toen het monster Jackson bijna te pakken heeft valt hij uit. Jackson liep niets vermoedend verder en riep "Elise loop zo snel als je kan voor je leven!".
De drie liepen via smalle binnenwegen om het monster af te schudden.

2:23 uur in de morgen kwamen de drie bij een klein huisje waar een klein lampje branden.
"Elise kijk! Een huis en er brand licht misschien is dit onze redding!"
De drie stapten de richting van het huis uit toen opeens uit het niets 2 laserstralen van een geweer op hen werden gericht."Wie zijn jullie... En waarom zijn jullie hier!". "Ik ben Jackson en dit is Elise en een jongen die niet weet wie hij is. Het moet vast door die grote explosie zijn geweest". "Laat de rugzak rustig zakken..." Zei een persoon bij het huis. Hij had een hond bij zich. "Kom nu rustig hierheen en doe geen verontrustende bewegingen of ik schiet jullie nu al neer!". Zodra ze voor de jongen stonden vroeg hij of ze onderdak nodig hebben."Eigenlijk wel" antwoorde de jongen zonder naam."jullie kunnen gerust een nacht overnachten hier maar daarna moeten jullie wel weer vertrekken. Ik wil niet dat 'HIJ' mijn locatie ook platbrand".
"Wie? wie zou het hier platbranden en wat is je naam eigenlijk?". "Ik ben Lars  een van de enige overlevenden en een van de enigen dat 'The Mist' echt gezien heeft"."wacht eens even... wie is The Mist eigenlijk?" vroeg de onbekende jongen aan Lars."The Mist creëerde een soort Nucleaire Bom die de hele wereld zou uitroeien, maar zijn plan verliep niet vlekkeloos want een aantal mensen overleefde de gigantische explosie. "The Mist en zijn volgelingen verschuilen zich ergens in een enorme bunker die tegen alle natuurrampen kan. The Mist is uit macht, als hij zijn zin niet krijgt van iemand zorgt hij ervoor dat ze verdwijnen"."Waarom zou iemand zo iets gruwelijks doen?" vervolgde Jackson."Ik heb geen flauw idee..." Lars bekeek de drie mensen en vroeg of ze nog honger hadden. Ze aten en dronken iets en toen probeerde ze te slapen. Elise kon niet goed slapen ze was bang dat ooit een van de gruwelijke mechanische monsters haar zou verslinden. Na een uurtje raakte ze uiteindelijk in slaap.

Dag 2.

Gebrul weerklonk in de straten van Clintwood. De onbekende viel  hard op de grond uit het stapelbed nadat een grote explosie plaatsvond 2 huizen verder. De jongen liep naar Jackson, Elise en Lars en riep dat ze alles moesten meepakken en vertrekken."Ik wist het!" riep Lars. "Wat?" vroeg Elise ongerust." The Mist zend zijn Shadowers uit om de enige overlevenden te vernietigen. Het zijn mechanische monsters in allerlei soorten. Je hebt de Shadowers Klasse 1,2 en 3. De eerste klasse verslint enkel dieren. De tweede klasse verslint mensen en de derde klasse zijn moordlustige robots ze vernietigen elk bewegend object dat ze zien.

De groep renden 4 straten verder om de Shadowers af te schudden. Via kleine wegen konden ze uiteindelijk ontsnappen aan de shadowers. Altans dat dachten ze...

Waneer Het Einde nadertWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu