Sinaran matahari mula memancar ke arah muka Haena. Taecyeon menyatukan langsir itu. Setelah selesai, pantas dia menghampiri haena yang tidur bagaikan sleeping beauty itu. Badan haena digoncangnya manja.
"Baby girl, wake up its morning now!" Tacyeon membisikkan ditelinga haena.
Haena mengeluh perlahan, dia memalingkan mukanya dari taecyeon. Taecyeon yang sedar akan perbuatannya itu lantas mengusap lembut telinga haena.
"Oppa, don't disturb me .." haena mengambil tangan taecyeon itu lalu dialihkan. Aku terus menarik selimut separas kepala apabila taecyeon mula memberi gangguan terhadap tidurku.
"Yahh haena wake up!" Taecyeon menggoncang badan haena, yang didalam selimut itu.
"Oppa, 5 minutes pleaseee. I'm so sleepy" rengekku kepada taecyeon.
Taecyeon merebahkan badannya di sebelah haena. Dia menarik sedikit selimut haena biar menampakkan mukanya. Taecyeon mengelus rambut hadapan haena lalu di peluk erat haena.
Haena yang merasa keselesaan di dalam dakapan taecyeon, mula membiarkannya dan meneruskan tidurnya. Sesungguhnya, Ok Taecyeon adalah seorang oppa yang memahami dirinya.
Apabila haena sudah merasai tidurnya mencukupi, pantas dia membuka matanya dan dihadiahkan dengan pandangan mata taecyeon yang agak mencairkan. Haena menarik taecyeon dekat dengannya lalu menghadiahkan taecyeon morning kiss di pipinya.
Taecyeon hanya tersengih dengan perbuatan dongsaengnya itu. Dia mengusap rambut haena perlahan sambil tersenyum manis yang menggoda.
"Bangun mandi, breakfast and then kita keluar jalan jalan ok?" Taecyeon memberi arahan kepada haena tentang listnya pada hari ini.
"Nak pergi mana? Oppa tak kerja ke huh?" Soalku sambil mengerutkan kening. Selalunya Ok taecyeon adalah seorang yang amat sibuk dengan aktiviti groupnya, 2pm ataupun lakonannya.
"Oppa cuti harini, saja nak luangkan masa dengan si Ok Haena yang comot ni" taecyeon menarik hidung haena laku pantas berdiri.
"Oppa ni kan, tak payah la main hidung orang!" Aduhku manja.
"Dah cepat siap, kalau tak nanti oppa yang siapkan haena" ujar taecyeon sambil menunjukkan smirknya lalu keluar dari bilik haena.
"Gatal punya oppa!" Jeritku lalu tertawa. Ni kalau fans dia tahu mampuss hahaha.
Pantas aku berlari menuju ke arah bilik air untuk membersihkan diri. Setelah siap membersihkan diri, aku mengambil sehelai singlet putih pendek bersama kardigen kelabu dan dipadankan dengan skirt tennis hitam separas peha untuk dipakai. Inilah baju yang dihadiahkan taecyeon oppa yang aku tidak pernah sentuh sekalipun. Rambutku, dibiar lepas dan dihiasi dengan beanie hitam yang ku atur kemas. Aku menilik wajahku dicermin seketika. Adakah ini wajahku semalam apabila kai menyatakan hasratnya? Sorry kai, aku harus bangun untuk buktikan siapa OK Haena yang sebenar. OK Haena seksi version start! Let's move on!.
Wajahku dikenakan make up natural yang membuatkan semua orang cair lol. Perfect!! Aku mencapai beg tangan gucciku dan terus berlari ke bawah untuk mendapatkan si oppa, Ok Taecyeon.
Haena berlari mendapatkan taecyeon yang sedang menghidangkan breakfast untuknya. Untung dapat oppa macam ni, kenyang 24 jam. Aku memeluk taecyeon dari belakang dan ianya membuatkan kerja si taecyeon tergendala. Taecyeon berpaling dan memandang haena yang memeluknya.
"Yahhh, aigoo 아름다운 (areumdaun/ beautiful) .. so perfect!" Taecyeon terkejut melihat haena dihadapannya. Adakah ini adiknya si ok haena? Cantik and cute l. Dia gembira apabila haena memakai baju yang dibelinya sekian lama dahulu itu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
For you | KIM SEOKJIN |
RandomAkibat orang beranggapan bahawa dirinya begitu kolot mengenai dunia, pertunangan OK HAENA dengan KIM JONGIN terputus ditengah jalan. Tiba pula hero baru yang sudah jatuh sayang pada pandangan pertama, membuatkan si hero iaitu KIM SEOKJIN sanggup be...