Bab 2

1K 5 0
                                    

" Nabila , kamu sudah tempah untuk pakaian persandingan kamu ? mekap ? pelamin ? warna apa ? tema kita ? kad kahwin ? kamu dah sediahkan semua ? " tanya Puan

Aisyah . ibu kepada Aiman . Puan Aisyah seorang yang ' open minded '. sejak mereka bercinta , ibu Aiman sering menanyakan tentang Nabila dan menyuru Aiman segera berkahwin . Puan Aisyah bekerja sebagai bisnes woman yang berjaya . Produk kecantikan yang dijualnya terkenal merata Malaysia . Itu lah Aiman digelar anak orang kaya semasa di tingkatan dahulu . Keluarga Aiman sentiasa merendah diri dan tidak sombong . Mereka lebih suka bergaul dengan orang biasa2 sahaja walaupun mereka orang berada .

"Sudah mama , semua sudah selesai , baru sahaja kemarin saya dan Aiman pergi melihat baju pengantin di butik ." jawap Nabila .

Nabila memanggil Puan Aisyah dengan panggilan mama kerana Puan Aisyah lebih selesa dipanggil mama .

" mama jangan risau , bakal menantu mama ni memang cekap orang nya dan tekun , semua kerja akan beres jika di bagi padanya , biasalah bakal isteri siapa juga ? " usik Aiman .

"awak ni , cukup lah awak ejek2 saya " kata Nabila . Dia malu bermanja2 depan bakal mak mertua nya .

"xda laa syg, aby x ejek laa , aby puji okay . mmuah ! " .

" Aiman tuh memang begitu Nabila ,mama pun sering dibuat begitu , ada saja dia buat untuk sakitkan hati mama " sampuk Puan Aisyah .

Aiman memang manja dan rapat dengan mama nya , kadangkala Aiman tidur bersama mamanya jika papanya pergi bekerja ditempat lain dan tidak pulang rumah .

" Apa tidak manja Nabila , semua mama yang urus , pakaian makanan , kadangkala mama yang pakaikan stokin bila Aiman nak pergi sekolah , mama x suka dia selekeh , kalau dia balik dengan bajunya yang kotor , mama marah dan suruh dia cuci sendiri " jelas Puan Aisyah .

"mama ni , malu lah Aiman " .kata Aiman

" amboi2 , asyiknya bercerita sehingga orang di sini x disedari sampai " kata seorang lelaki yang berumur 50 tahun yang memegang segugus kunci dan sebuah beg .

Itu lah papa Aiman . Encik Jamal , bekerja sebagai manager di sebuah syarikat terbesar .

"ai ada bakal menantu papa lah "usik papa .

" hehe , hye pa , baru sampai ? papa apa khabar ? " tanya Nabila sambil menyalam Encik Jamal .

"papa baik2 sahaja , kamu pula apa khabar ? lama Nabila x kesini " sambung Encik Jamal .

"ya papa , Nabila agak sibuk sedikit dengan kerja . "

" ala papa , bakal menantu jer ker yang di tanya ? anak papa kat sini x di hiraukan , xapa lah , Aiman faham hmm menantu baru laa katakan "

" kamu cemburu ka ? lucu la anak papa satu ni , kan papa ? papa nak minum apa ? Nabila buatkan ? "

" buatkan papa apa2 jer la "

" mama nak ikut Nabila ke dapur "Puan Aisyah dan Nabila ke dapur bersama2 .

Encik Jamal dan Aiman senyum ketawa melihat karenah isteri dan bakal menantunya itu .

"Aiman , jangan sia2 kan Nabila tau , Nabila budak baik , papa suka sikap Nabila yang lemah lembut "

" yaa ayah , Aiman bersyukur jumpa dengan Nabila dan memilik Nabila , Aiman xakan sia2 kan , Aiman janji k " Encik Jamal menyapa bahu Aiman menandakan anaknya anak yang bagus ..

AKU AKAN BERUBAH SAYANGWhere stories live. Discover now