Haii dit boek hoort bij de "collectie" van 3 andere boekjes: ham-kaas, kaas en ham vs kaas.
Veel kaasjes toegewenst!Pov Marit:
"Beep beep beep beep"
"Ik heb geen zihin!" Denk ik in mezelf. Ik word langzaam wakker en trek mijn kleding aan. Lopend van de trap af zit ik wat te denken. Inmoddels aan gekomen aan het aanrecht maak wat te eten klaar. Een broodje met gaten kaas en boter. Ik ga aan de tafel zitten en lees wat in de krant. Ineens zie ik het kopje "De kaas is kaziger dan ooit!".
En ik denk bij mezelf en val weer half in slaap. "Lieverd ben je al aan het eten?" Het geroep van mijn moeder maakt me weer wakker. "Jaha" roep ik slaperig terug. Al etend berijd ik me voor op een proefwerk van geschiedenis. Het onderwerp is de oorlog tussen ham- en kaasstad. Het boeit me eigenlijk niks en ik leg het boek gelijk weer weg.
Ik stap op de fiets en ga richting school.
Fietsend naar school kom ik een vriendin tegen, het is Nieke. Samen fietsen we samen naar school en bespreken we nog een keer geschiedenis.Aangekomen op school bij de 3e les van vandaag begint het proefwerk. "Chips!" Denk ik bij mezelf. "Ik weet bijna niks!" En ik vul gewoon wat random dingen in bij de plekken die ik niet weet.
Enkele minuten later ben ik klaar, ik pak mijn boek en begin te lezen.
Het boek dat ik lees is de "Hongerspelen"
Iedereen is klaar en we mogen naar de volgende les toe.
"Hai!" Zegt ineens iemand uit het niets. Ik kijk achter me en ik zie Nienke staan. "Haai Nieke! Ging het bij jou goed?" Vroeg ik meteen. "Ja" antwoord Nieke "eigenlijk best goed ja!"
"En bij jou?"
"Nee..." "Ik wist bijna niks!"
We zijn aangekomen bij de laatste les van vandaag.Ik fiets weer alleen naar huis en zit een liedje te neurien: "na na naaa na na naaanaaa" "nna nana naanaaaaanaan"
Thuis weer kom ik er achter dat ik nog bakken met huiswerk heb. "Naja" zeg ik in mezelf terwijl ik verder loop. Ik loop richting de achter duur. Ik doe de deur open en gooit de boekentas van me af. "Aaah..... lekker een eindje vliegen" roep ik in mezelf en spring in de lucht.....
Haii dit was deel 1 :P van het boekje samen met: Myrthe, Lois en Demi! Lees die verhalen btw en snap waar dit verhaal over gaat (ham-kaas, kaas en ham vs kaas)
K heb ook de perfecte clifhanger gedaan he :P
Tot deel 2!
Ps. Ik moest hier maar gewoon wat schrijven, omdat het later pas "echt begint". Dan zijn er ook beter gevatte hoofdstukken.
JE LEEST
kaas-ham
FantasyDit is een boek over de HamNatie die onze KaasNatie verraden en ons aanviel... Ik ben Marit en ik woon in KaasStad dit is de eeuwen oude vijand van HamStad. Ik ben een dood normaal meisje totdat ik Myrthe en Lois tegen kom en mijn een paar jaar van...