Dit is het vervolg van de Cliffhanger...
Ik spreid mij armen en ik spring in de lucht. Een paar seconden denk ik dat ik vlieg tot ik een paar meter verder op mijn kont van en weer aan de grond ben. "Dit schiet ook niet op" zeg ik tegen mezelf. en probeer het nog eens, maar dit keer met een aanloopje. "3..2..1.." roep ik tegen mezelf en ren naar voren en spring weer in de lucht. "YES!" roep ik terwijl ik veren op mijn armen begin te krijgen en mijn mond een snavel word. Mijn benen worden korte poten en ik word binnen een paar seconden kleiner en kleiner. "Het is me eindelijk gelukt in 2 keer!" schreeuw ik een keer terwijl ik aan het vliegen ben. "Ik kan me eindelijk in een korte tijd transformeren in een MEEUW! (ja KAAS ik ben een meeuw)" Zeg ik een paar keer achter elkaar terwijl ik me inmiddels zo'n 10 meter van de grond bevind.
Daar vlieg ik dan, met mijn poten in mijn veren gebogen en met mijn vleugels gespreid vlieg in over de stad. Eigenlijk heb ik geen idee waar ik heen ga en vlieg ik maar wat rond. Het boeit me op dit moment ook niet waar ik heen ga, ik ben gewoon blij dat ik eindelijk zonder hulp van mijn moeder kan transformeren. Het is ook de EERSTE keer dat ik alleen vlieg zonder een touwtje om mijn poot zodat mijn moeder weet waar ik ben.
Ineens stop mijn linker vleugel met wapperen en vlieg ik langzaam naar beneden zonder dat ik dat wil. "Oh nee!!!" gil ik. "Ik stort neer!!!" Nou tenminste ik DACHT dat ik dat gilde, maar er kwam alleen een soort gekrijs uit mijn mond eeh... eeh... snavel bedoel ik. ik zie ineens dat ik me aan de rand van het bos bevind, de rand van de TostieNatie (De mensen die denken dat er vrede kan bestaan tussen de Ham- en de KaasNatie, lees hiervoor het perspectief van Myrthe). Ik stort langzaam neer en zie plotseling Lois (de dochter van de leider van Kaasstad) en een ander meisje rennen naar de rand van de TostieNatie. Dat meisje dat met Lois rent naar de rand zie ik ook wel eens in de stad, maar ik weet haar naam niet. Langzaam nader ik hun zonder dat ze mij door hebben. "Oh nee" "straks zien ze mij niet en vlieg ik tegen hun aan!" denk ik terwijl onze afstand nog maar zo'n 100 meter is. "snel, wat moet ik doe om ze te waarschuwen?" denk ik weer. "ik heb het! Ik krijs gewoon als een meeuw en dan horen ze me wel!" Dus dat deed ik ook. "KAAAAAA" krijs ik op mijn hardst. Ze kijken allebei achterom en zien met naderen terwijl er nog maar 5 meter tussen zit. Ik lette alleen op hun, dus ik vloog tegen een boom aan en viel op het hoofd van Lois en het word zwart voor mijn ogen.....
KAA voor het lezen van deel 2 van het boekjee!! Lees ook de andere perspectieven in de boeken: ham vs kaas, Kaas, ham-kaas!!! En tot slot: KAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAS!
JE LEEST
kaas-ham
FantasyDit is een boek over de HamNatie die onze KaasNatie verraden en ons aanviel... Ik ben Marit en ik woon in KaasStad dit is de eeuwen oude vijand van HamStad. Ik ben een dood normaal meisje totdat ik Myrthe en Lois tegen kom en mijn een paar jaar van...