Kapitel ett

43 0 0
                                    

Med trötta steg rör jag mig mot dom stora hyllorna med tuggummi på, jag tänker för fan inte flyga utan tuggummi. Om det är nått jag hatar så är det lock för öronen. Men vilket jävla tuggummi ska man välja då, jag fattar att det är bra att det finns en massa tuggummi sorter men jag får panik.

Det slutar med att jag slänger ner tjugo påsar i min lilla metall korg, tuggummin är ändå så billiga på Arlandas tax-free. Om jag dessutom skulle ha bestämt mig för en skulle vi missa vårt plan. Och med vi menar jag min mamma, pappa, minna två småsystrar och jag. Det vore bra om jag sprang mot vår gate nu för planet går om tio minuter men det är lite svårt att springa med tjugo påsar tuggummi i sin famn, så jag gör så gått jag kan.

15 missade sms och 23 missade samtal från min familj men jag har inte tid att svara nu. Jag är ju påväg till gaten. Dom måste väll ändå hålla med om att det är en rimlig prioritering att hinna till gaten jämfört med att svara på deras samtal.

Tillslut är jag framme vid gate nittiosju och har inte tappat en enda tuggummi påse. Det var gate nittiosju va? Hoppas det för nu går jag på, dom andra borde redan vara på planet. Hoppas jag, tyvärr så har jag ganska dåligt minne och ett ännu sämre lokalsinne. Jaja det här ska nog gå bra.

Snabba är dom iallafall här på Arlanda och tio minuter senare sitter jag på min plats och väntar på att planet ska lyfta, tyvärr så ser jag varken mina föräldrar eller syskon, men va fan när man har första klass är det väll svårt att få säten nära varandra? Eller?

"Nu är det dax att lyfta, vi anländer i Los Angeles om ca 11 timmar" sprakar det ur högtalarna.

Vänta Los Angeles?! HELT KLART FEL PLAN! Vad ska jag göra nu då! Helt plötsligt slår sig någon ner i stolen bredvid mig samtidigt som jag känner paniken stiga. Jag skiter fullständigt i personen som verkar tycka att jag är väldigt rolig som får en panik attack.

Min enda tanke är att jag ska av det här förbaskade planet som nu har börjat rulla. Vad ska jag göra?! Min panik är stor, min väska och alla mina saker är ju på det andra planet.

Och din familj.
Påminner en röst inuti mitt huvud.

Paniken strömmar genom hela kroppen och det ända jag kan tänka mig att göra nu är att springa runt och skrika så jag knäpper upp mitt säkerhetsbälte. Personen bredvid sitter fullständigt i vägen så jag hoppar upp på mitt säte och hoppar över honom.

Precis när jag landar så börjar planet skaka och lyfter från marken, vad fan ska jag göra nu då!? Tänk igenom situationen noga nu Alva. Vad är det som händer och vad kan du göra åt det?

Okej jag är på ett flygplan som håller på att lyfta och jag står mitt i gången utan säkerhets bälte, min familj och alla mina saker är på ett annat plan och hela min familj tror säkert att jag är död vilket jag säkert är snart eftersom att jag inte har nått bälte på mig. Alla mina instinkter säger åt mig att springa runt och skrika men eftersom att jag inte vill sluta på ett psykhem så jag skippar skrik delen och börjar stället att springa runt. Alla runt omkring tittar på mig och dom får titta hur mycket de vill bara jag får komma hem. Världens bästa idé kommer helt magiskt till mitt huvud eller snarare sagt att jag snubblar in i en förvirrad flygvärdinna men ändå det är ju en jätte bra idé att fråga om de har några fallskärmar som jag kan låna eller något annat.

"Ehh" är tyvärr allt som kommer ur hennes mun, jag hade dock större förväntningar som iallafall ett hej eller ett vad i helvete håller du på med. "Jaghartappatbortminaföräldrarellertappatbortochtappatbortjagvetexaktvardeärpåettplanpåvägtillspanienmenproblemetärattjaginteärdär!!" Skriker jag ut alldeles för högt och snabbt. Hon kollar stressat på mig och förklarar lugnt att jag ska gå tillbaka och sätta mig på ett ledigt säte och så tar dom och ringer till planet där min familj är och berättar att jag är här.

———————————————

Sååååå... det här är första kapitlet. Vet inte riktigt varför jag skriver på svenska haha men hittade det här kapitlet i sparade utkast å så läste jag om det här om dagen. Jag tyckte det va så himla roligt att fler förtjänar att läsa det och så fick jag massa idéer till en fortsättning. Så fler kapitel är påväg! Jag har några sparade i utkast så dom ska bara läsas igenom å sen kommer dom oxå ut!!!

Å och förlåt att det är ett kort kapitel men det va kort förut när jag skrev det och jag ville inte lägga till i det för tyckte det va så roligt som det är men det kommer längre kapitel sen.

Puss <3

Dokument utifrån - Larry StylinsonWhere stories live. Discover now