koyu yeşil.

116 5 0
                                    

Sevginin ne olduğunu nerden öğrenecek insan? Annesinin "canın yandı mı?" cümlesinde? Babasının "sen yaparsın." desteğinde? Bir sevgilinin "seni seviyorum" demeleri yahut bir kedinin mırlamalarında? Sevginin ne olduğunu bilemedim belki ama, sevgi uğruna ne varsa kaybettim. Acı çekmek.. O kadar ulaşılmaz duruyor ki, artık kaybettiğim şeylere üzülmediğim zamanlar mutsuz hissediyorum. Birileri beni terk etmediği zamanlar fazlalık.

İlkimden başladılar beni yaralamaya. İlk sevmemden itibaren içimdeki çukurlar büyüdü, büyüdü.. Nereden bilecekti o adam gönlümün bunca uçurum olduğunu? Gezme kıyısında. Sarılma bir daha. Düşme içine dedim. Dinlemedi. Ben de ağladım. İçimdeki çukurlar o adama engin denizler olana dek ağladım. Yemyeşil şehirlerime bombalar yağdı her gece, deştiler içimi. Şimdi simsiyah deniz içim. Depremsiz deniz. Duru deniz. Deniz.. Kıyıları ölü dolu yemyeşil kumsallı deniz. Gece gökyüzünde beyaz gökkuşağı olan deniz.
Bunca zaman nasıl yaşadın bu yerde adam? Hiç mi ürkütmedi seni bu birden yüzüne vuran dalgalar?

Hiç koklamadığın nergisleri ektin yüzüme. Nergis mevsimi gelecek adam. İçimin denizleri şiir dolacak. Kıyısında yaşayıp gideceğiz gönlümün; iki kişilik ömrümün.. Sen geleceksin adam. Ben de belimin kıymetini bilmeyen saçlarımı omuzlarıma hasret bırakacağım. Beni saçlarım anlamadı adam. Benim gözlerim ıslakken o kızıl kıyamet yandı.

Sen bir gün geleceksin ve son kez parmaklarına değen saçlarımı keseceğim. Sen bir nergis mevsimi geleceksin ve ben ellerine bulana bulana öleceğim. Sen bir gün geleceksin, geleceksin adam. Terk ettiğim şehirlere lanet edeceksin. Geçmediğin sokaklara düşen kirpiklerime lanet edeceksin. Kokusundan bihaber yaşadığın nergisi, mevisimde boynumdan koklayacaksın; geçitsiz boynuma lanet edeceksin. Öpemediğin bileklerimdeki sayısız çiziğe lanet edeceksin. Bende beni bulamayınca, kendimi bensiz bırakışıma lanet edeceksin. Ama geleceksin değil mi be adam?

Ellerim siyah-yeşil yağlı boyalı varacağım yüzüne. Kirpik uçlarını yeşile boyayacağım. Daha bir yeşil bakacaksın bana. Yepyeni bir defter alacağım, ilk dizesine adını yazacağım. Ve adam, bir gün gerçekten sevgiyi sarılınca titreyen kollarında bulacağım.

öncelikleHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin