(:D)
Als ik dichterbij kom , lijkt het alsof de kat/lois me niet eens ziet. Als er geschreeuw uit het gebouw achter me komt rent ze weer weg. Ik ren achter haar aan. Volgens mij heeft ze het niet eens door. Twee mannen rennen op haar af. ze hebben een spuit vast. Ik herken ze. Het zijn Willie en Henk. Zij hebben een kattenassiel, maar geen katten. Als de kat is neergevallen nemen ze haar mee. Ik volg ze op een afstandje. Ik hoop niet dat ze gaan experimenteren , want dat deden ze de vorige keer wel. Voorzichtig kijk ik door het raampje. Ze hebben haar in een kleine kooi gestopt en er liggen wat kattenbrokken voor haar poten. Ik zie hoe Lois haar kattenogen opent, tenminste als het Lois is, en zachtjes miauwt. Henk, die bij Lois staat, roept Willie die verbaasd kijkt als Henk wat zegt. "DIE KAT HEEFT BLAUWE OGEN!" Schreeuwt Henk en Willie geeft rustig antwoord. Ik word zenuwachtig. Wat nou als ze de kat zelf naar het hoofdgebouw van de Hamnatie brengen? Ik loop naar de voordeur en klop aan. Na een minuutje word er eindelijk opgedaan. "Oh meneer" Piep ik met het zieligste stemmetje dat ik op kan zetten. "Ik ben mijn kat kwijt. Ze heeft blauwe ogen." Zeg ik verdrietig en ik glimlach triest. Ik doe alsof ik een traan wegveeg. Henk kijkt me ongelovig aan en wilt de deur voor mijn neus dichtdoen. Snel pak ik mijn portemonnee en zwaai ermee. Henk loopt gehaast weg en komt terug met de kat. "Loesje!" Zeg ik vrolijk en ik pak de kat aan en geef Henk de hele portomonnee. "Mag je hebben"Glimlach ik en ik ren weg. Met -hopelijk- Lois in mijn armen.
"TRUT!" Hoor ik achter me en ik lach. Er zat helemaal niks in die portomonnee.(@demiiitje_ @XLoisBoerrigter )
JE LEEST
Ham-Kaas..
DiversosDe Ham en Kaas natie waren ooit bevriend. ze hadden dan elk jaar een feest. tot op een dag , de vrede doorbroken word. maar er zijn nog mensen die geloven in vrede. zij wonen in het bos in tientallen boomhutten. door hun kunnen de Ham en Kaas natie...