15 minit kemudian.....
"Huh penatnya, pakcik tak penat ke". Lelaki itu bersuara"Pakcik dah biasa". Mereka pun pergi untuk mendaftar nama. "Siapa nama kamu budak". Kata pengurus disitu. "Ryu, Ryu Ken". Balas Ryu. Pengurus disitu pun menunjukkan arah laluan masuk. Mereka terlihat sebuah pagar yang teramat besar. "Waaa, besarnyee!" Terbeliak biji mata Ryu apabila melihat pagar sebesar itu. Belum pernah dia melihat pagar sebesar itu. Mereka berdua pun masuk kedalam stadium itu. Ketika berada disitu, Ryu bertemu dengan kawan barunya Chen Long. "Hai, nama saya Ryu Ken. Siapa nama awak". Tanya Ryu. "Nama saya ialah Chen Long". Kata Chen. Ketika itu dia bersama dengan abangnya, Thai Long. Thai Long memang seorang yang sangat sombong, angkuh dan megah. Semasa mereka bersembang, mereka diarah supaya pulang untuk berlatih. Mereka di beri masa selama seminggu sebelum bermulanya pertandingan.
Dua hari kemudian.....
Dua hari dah berlalu Ryu sudah mantap ilmunya.
Lelaki itu membawa "punching bag" untuk berlatih. Ryu pun menumbuk punching bag itu berulang kali.Menjelang hari terakhir.....
"Huh,penat". Keluh Ryu. Mereka pun bersiap sedia untuk esok. Ryu pun memakai sarung tangan gusti, bukan sarung tangan tomoy tu alaa yang macam muat-muat.
Bermulalah cerita....
Mereka pun pergi ke pertandingan itu.
Pengadil pun menyebut nama. "Peserta pertama, Charlie Puth VS Wiz Watson". Ryu sangat teruja lagi-lagi dia dapat melihat dan juga masuk pertandingan itu. "Ting,ting,ting". Loceng berbunyi, tanda bermulanya perlawanan. Ketika Charlie hendak menendang Wiz, dengan pantas Wiz menahan dan memegang kaki Charlie. Kemudian dengan kasar dia menyiku kaki Charlie sehingga dia terjatuh. Kakinya lebam. Pengadil pun mengira "1,2,3. Tingggg!" Loceng berbunyi. Akhirnya Wiz menang peringkat pertama. "Ok, sekarang peserta kedua, Ryu Ken VS Eric Son".
...........................................
YOU ARE READING
WARRIORS
ActionMengisahkan seorang budak yang bernama Ryu Ken yang sangat berminat dengan Kungfu dan juga merupakan seorang pelajar yang gagal. Namun begitu, sejak Ryu bertemu dengan seorang lelaki tua yang merupakan seorang master Kungfu Semangatnya mula marak...