Kuasa Lagenda

50 1 0
                                    

Ryu pun dengan rasa takut memberanikan diri untuk melawan lawannya. Eric Son. "Ting,ting,ting". Bermulalah. Eric membuat 'swipe kick', Ryu melompat lalu menendang kepala Eric. Kemudian Ryu menumbuk muka Eric tetapi Eric menggerakkan kepalanya kekanan. Eric pun menendang Ryu. Ryu menahan kaki Ryu. Yang lain masih berharap. Ryu membuat 'side kick' tepat mengenai dadanya. Eric berasa senak. Kemudian pengadil mengira "1,2,3 tinggggg". Pemenang, Ryu Ken. Chen Long dan gurunya berasa bangga.
"Sekarang,peserta ketiga Chen Long VS Thai Long,wow persaingan adik beradik!". "Ting,ting,ting". Chen membuat 'jump kick' Thai menundukkan kepalanya lalu dia mengangkat tangannya sambil menangkap kaki Chen. Selepas tangkap dia menghempaskan kaki adiknya kebawah. Kaki Chen hampir patah. Chen segera bangun lalu dia membuat 'back kick flip' Thai berundur. Namun tetap kena muka Thai. Thai pun menumbuk hidung Chen sekuat hatinya. Chen tumbang sambil menutup hidungnya. Hidungnya berdarah. "1,2,3. Tingggg". Tewasnya Chen. "Ok,sekarang masa untuk berehat. Saya John Buhr pengurus/pengadil tamat. Mereka membawa Chen bertemu dengan doktor yang jaga disitu. "Bagaimana keadaannya ". Ryu berasa cemas. Kemudian doktor mengatakan "dia tidak boleh meneruskannya lagi". Ryu menangis tetapi Thai hanya sedih. "Bertemu lagi dalam Ultimate Warrior Challenges." Ryu sangat marah dia hanya tunggu gilirannya untuk menentang Thai. Ingin sangat dia membelasah Thai cukup-cukup biar dia rasa sakit yang adiknya rasa. Kemudian si pengadil mengumumkan calon seterusya.

30 minit kemudian.

"Sekarang tiba calon terakhir Ryu Ken VS Thai Long. Ting,ting,ting". Didalam hati Ryu, ingin sangat dia menamatkan riwayat Thai tu. Tapi kan tak boleh sampai mati. Thai pun mulakan dengan membuat 'side kick'. Ryu pun mengunakan cara Thai tadi. Dua-dua kaki tepat mengenai dada. Thai membuat 'jump kick', Ryu menunduk dan menangkap kaki Thai. Thai jatuh. "1,2.." tiba-tiba Thai bangkit dari kejatuhannya. Ryu berasa terkejut. Thai pun menumbuknya bertubi-tubi kerana marah. Ryu menepis semua tumbukan itu lalu dia dengan pantas menumbuk dada Thai sekuat hatinya. Thai berasa lemah. Thai sekali lagi bangkit dan membuat high kick. Ryu tumpas. "1, ehh peserta masih bangkit". Ryu membuat 'double sweep kick'. Tendangan pertama Thai berjaya lompat tetapi tendangan kedua tidak boleh dielak. Thai akhirnya tumpas juga. Thai masih tidak berpuas hati dia pun menendang perut Ryu. Ryu bangkit lalu berkata "ini adalah salah satu pelajaran yang pakcik tu ajar". Kemudian Ryu membuat gaya seperti kamehameha. Lelaki itu terkejut yang dia mampu melakukan serangan lagenda. Thai : aku pun boleh. Kemudian Thai membuat gaya yang Ryu buat itu. Ryu pun menjerit : HADOUKEN ARGHHH!!!!!. Belum sempat Thai hendak buat serangan yang sama, kuasa itu telah terkena padanya. Thai tumbang. "1,2,3 tingggggg". Pemenangnya ialah Ryu.
Lelaki itu menangis teresak-esak. Chen berasa bangga. Thai diumumkan sebagai naib johan.

P/s~cerita ni belum habis.

Lagi satu p/s tu pesanan penulis. Dan ada bab lima.

WARRIORSWhere stories live. Discover now