Sekolah? Arghh, aku dah macam tak nak sekolah dah sebab kawan aku semuanya kat KL je la! ●︿●
Keesokan harinya,ibuku pun bercadang untuk mendaftarkan aku di sebuah sekolah. Arghh,i hate that ,mom! Plis understand me. Hanya dalam hati sahaja yang aku mampu katakan.
***
Sekolah Menengah Tun Fatimah? Sekolah perempuan? Ha? Tak best la.
"Ibu,adik tak nak sekolah perempuan. Adik nak sekolah yang ada budak lelaki dengan budak perempuan. Kalu adik sekolah perempuan,nanti kang ada pula yang jadi lesbian, ibu plis ibu,tak nak tak nak," rayu aku.
"Eh,mana ada ,dik. Jangan nak merepek la adik. Tak ada pun keluar kes macam tu kat berita tau sampai sekarang.adik,adik."kata ibu dalam keadaan kesal terhadap aku.
***
Sampai kat sekolah Tun Fatimah..
"Tumpang tanya,nak daftar kat mana ek,dik?" Tanya ibuku kepada seorang pelajar.
"Oh,mak cik pergi kat pejabat, pejabat tu terus jer, nanti mak cik akan jumpa."jawab budak perempuan tu.
Aku just senyap and perhatikan je. Sebab tak tahu nak buat apa la.
Sampai kat pejabat...
"Saya nak daftar anak saya,"
"Oh,kalau macam tu,puan boleh tunjukkan tak sijil-sijil yang dari sekolah dulu dengan maklumat peribadi anak puan?"
"Oh,yaya, ni dia,"kata ibu sambil menghulurkan sijil-sijil dan maklumat peribadi aku.
"Hmm, ok,puan boleh duduk di situ sebentar ya sementara menunggu kami membuat proses bla bla bla bla.."
*panjang sangat dia cakap, so,aku pendekkan. Ahahaha.
"Baiklah," kata ibu.
Nak tahu aku dapat masuk kat sekolah Tun Fatimah ke tak ?
Nanti aku cerita,sebab aku dah penat.(,,•́ . •̀,,)[#]PadahalTakdeIdea.kahkahkah
YOU ARE READING
Don't Take My Happy Life!
Документальная прозаMar terpaksa berpindah ke Johor. Dia takut jika dia kat sana tak de kawan. jadi,apa yang berlaku ya? *selamat membaca* *cerita tak berapa best kot* *tak reti nak buat cerita sebenarnya* *practice make perfect*