Part 1

88 10 0
                                    

Mrs Oh : Sehun!
Sehun : Ye Omma
Mrs Oh : Mari sini , mama nak kate sesuatu kat anak omma yang handsome ni
Sehun : I'm coming my beautiful mother

Mrs Oh tersenyum melihat telatah anak terunanya . Mrs Oh risau jika Sehun tidak menerima cadangannya untuk mengahwinkan sehun dengan anak kawan karibnya .

(Aku akan jadikan anak kawan aku sebagai menantu aku jugak tak kire apa jua cara)
Bisik hati Mrs Oh

Sehun : Ape yang omma nak bagitahu Hun ni

Kata Sehun dengan senyuman yang lebar .

Mrs Oh : Omma nak Sehun kahwin dengan anak kawan omma . Agree or not , you must agree . This is an instruction .
Sehun : WHAT !! I'm still young omma!!!

Hilang terus senyuman Sehun tadi. Dia terkejut dengan permintaan ommanya itu . Lagipun dia masih muda dan tidak mahu menghabiskan zaman bujangnya lagi .

Mrs Oh : she is a smart girl . She's 18 years old .
Sehun : I don't want to marry her . Furthermore , she's a high school student . It will be a problem .
Mrs Oh : I don't care , omma nak Sehun kahwin jugak .
Sehun : Argh !!!

Sehun berjalan keluar rumah dan menghidupkan kereta porschenya lalu meninggalkan rumahnya itu . Selepas 30 minit perjalanan , Sehun sampai ke destinasinya iaitu club . Sehun pon berjalan masuk ke dalam club malam itu .

Tiba tiba seorang perempuan yang berpakaian sexy aka Zaty mengajak Sehun duduk di sebelahnya . Sehun seperti kerbau dicucuk hidung hanya menurut apa yang dikatakan oleh perempuan itu .

Zaty : I nampak you macam ade masalah je . Ceritelah dekat I . Nanti ringan lah sikit beban you tu
Sehun : I kene paksa dengan omma I kahwin dengan perempuan mane entah
Zaty : what !!! melampau lah omma you tu . BTW , malam ni you lupakan masalah you and enjoy yourself . Minumlah air ni (menunjukkan minuman keras yang sangat keras bagaikan bapok jin berada di dalamnya )
Sehun : Aku bukan macam orang lain kat luar sane . For your information , aku tak minum minuman keras .

Sudah hilang bahasa I YOU dalam percakapan mereka . Sehun memang tidak suka bila orang lain suruh die minum minuman keras . Baginya orang yang minum minuman keras adalah orang yang tidak berguna . Sehun pun berlalu pergi dari kelab itu meninggalkan Zaty yang terpinga pinga .

Sampainya Sehun di rumah....

Mrs Oh : Sehun , pukul berapa dah ni . Baru Sehun nak balik . Sehun pergi mana .
Sehun : Sehun pergi jumpe kawan lah ma
(Jawab sehun dengan malas)
Mrs Oh : Ni lah sebabnya mama nak Sehun kahwin cepat .
Sehun : We talk about this tomorrow okay . I need to sleep . I'm tired .
Mrs Oh : Omma dah telefon kawan omma tadi , omma kate nak bejumpe bakal future wife kamu esok . So , get ready to meet your future wife tomorrow
Sehun : Huh.

# please follow me
# sorry kalau x best
# like tau jangan tak like

He Is My HusbandWhere stories live. Discover now