Part 3

68 5 0
                                    

"You may kiss your bride"kata paderi itu .
Sehun mendekati Yumi untuk bercium .

Yumi : awak bak buat ape ni
Sehun : nak cium kau lah bongok . Lembap lah kau ni .
Yumi : Kalau kau cium aku , tahulah nasib kau nanti . Aku akan bun........

Tanpa sempat Yumi menghabiskan percakapannya , Sehun memagut bibir Yumi dengan lembut tapi hanya selama 3 saat . Tak ingin Sehun bercium dengan Yumi lama lama .

# Bilik Tidur #

"Huargh penatnya harini" kata Yumi sambil bebaring atas katil , "nikmatnya dapat tidur atas katil ni"

Tak lama kemudian Sehun lun keluar dari tandas dengan hanya memakai tuala separas pinggang sahaja menampakkan six packnya . "Kau buat ape hah atas katil aku , kau turun sekarang . Kau tak boleh tidur atas katil aku . Malam ni kau tidur atas sofa . Jangan berani kau sentuh barang aku dalam bilik aku ni" jerkah sehun .

Yumi hampir menitiskan air mata apabila Sehun berkata begitu kepadanya . "Tapi saya kan isteri oppa" . "Ade ke aku anggap kau tu isteri aku , kalau tak disebabkan omma suruh aku kahwin dengan kau , jangan berharaplah nak kahwin dengan aku . Sekarang kau turun dari katil aku sebelum kuman yang ade kat badan kau merebak kat katil aku . Dah lah miskin , ade hati nak kahwin dengan aku . Sikit pon aku tak anggap kau ni isteri aku , kau tahu tak"
Kata Sehun sambil menunjal kepala Yumi . Bagi Sehun yumi hanya orang miskin dan budak kampung yang tal layak untuk berkahwin dengannya apatah lagi untuk menjejakkan kakinya ke rumah ni . "Nasib baik omma dengan appa ade kat rumah ni kalu tak dah lame aku suruh kau tidur kat bilik lain atau jangan masuk kat rumah ni tau . Kau tu budak kampung yang miskin yang datang hanya untuk kikis duit keluarge aku ni . Mesti kau bersubahat dengan omma kau kan nak kikis duit keluarge aku"

"Awak jangan nak libatkan omma saye pulak eh . Saya takde sikit pon pasang niat nak kikis duit keluarge awak ni . Tak terliur sikit pon saye " kata Yumi sambil mengeluarkan air mata . Lalu , Yumi pon masuk ke dalam tandas untuk membersihkan diri .

Selepas 20 minit Yumi pon keluar daripada tandas dan terus baring atas sofa untuk tidur . Sehun hanya memerhati gerak geri Yumi , dia tidak merasa bersalah pon dengan percakapannya tadi kepada Yumi . Begitu keras hati Sehun untuk menerima Yumi sebagai isterinya .

6:40 a.m.

"Huargh" Yumi bergeliat . Sakit badannya bila tidur diatas sofa . Yumi terus ke dalam tandas untuk membersihkan diri .

Yumi : nak kejutkan ke taknak nak kejutkan ke taknak ? Kejut je lah . Awak bangun lah , bangun lah .
Sehun : jksksjkslsjdndxjs
Yumi : ape awak cakap ni ? Saye tak faham lah . Bagun lah cepat , dah pagi ni .

Sehun dengan malas membuka matanya . Terkejut sungguh die apabila ade seorang perempuan ade di dalam biliknya . "Kau ni siape hah ? Kau buat ape kat dalam aku ni ." Tengking Sehun . Yumi hanyq buat muka selambe saje sambil berkate "dah pagi ni bangunlah" lalu Yumi terus turun ke dapur untuk membuat breakfast .

Sehun cepat cepat tersedar yang dia telah berkahwin semalam . Sehun pun mendengus kuat . "Kenapelah die isteri aku , buat menyusahkan hidup orang je" . Sehun pun pergi ke tandas untuk mandi .

# Dapur #

PR ( pembantu rumah )

PR : Eh ! Awalnya puan muda bangun . Puan muda nak ape ape ke ? Saye boleh tolongkan .
Yumi : saye nak masak .
PR : Takpe lah , biar saye je masak . Ni memang tugas saye . Nanti Mrs Oh marah .
Yumi : Mrs Oh takkan marah punya . Harini saya nak masak nasi goreng kimchi lah .

Selepas 20 minit nasi goreng kimchi pon siap . Sehun menyanyi kecil sambil turun tangga . Tiba tiba sehun terhidu bau yang sungguh enak .

"bau ape sedap sangat ni . Mesti Mrs Mi (aka PR) masak makanan kegemaran Hun ni , nasi goreng kimchi" kata Sehun sambil mengangkat tuding saji . "Kan Hun dah kate" . Sehun mengambil pinggan dan terus menyedok nasi ke dalam pinggan dan terus makan .

PR : Tuan muda dah makan . Selamat pagi .
Sehun : Kenapa nasi goreng kimchi harini lain daripada yang selau ?
PR : Kenapa ? Tak sedap ke yang dulu ke tak sedap yang ni ?
Sehun : Yang dulu sedap tapi yang ni terlebih sedap lah .
PR : Yang ni bukan saye masak tapi isteri tuan muda yang masak
Sehun : Uhukk uhuk
PR : kenapa tuan muda . Nah air
Sehun : nasi goreng kimchi ni tak sedap lah . Masin .
PR : Aik , tadi kate nasi ni terlebih sedap ni kate tak sedap pulak
Sehun : saye salah kate tadi . Memang nasi ni masin .

Tiba tiba Yumi mencelah

Yumi : kalu tak sedap janganlah makan
Sehun : memang aku taknak makan pon . Aku nak rase je . Makanan yang kau masak tu masin sangat lah . Kau ni memang tak pandai masak .
Kata Sehun dengan berbisik kepada Yumi
Sehun pon masuk ke dalam bilik . Selepas itu Mrs Oh dan Mr oh pon hadir ke meja makan untuk makan
Mr Oh : Yumi ke masak ni . Sedaplah
Yumi : terima kasih Mr Oh
Mrs Oh : kan omma dah kate panggil omma dengan appa je
Yumi : Baiklah omma . Yumi masuk dalam bilik dulu ye .
Mrs Oh : Baiklah .

# Ruang Tamu #

Sehun : Omma , appa , Hun nak pindah rumah .
Mr Oh , Mrs Oh : WHAT !!!

He Is My HusbandWhere stories live. Discover now