Nog twee dagen en dan ben je jarig. Ik bedenk mij dat je alweer 5 jaar oud wordt. De tijd gaat snel. Sneller dan ik eigenlijk zou willen.
De regen tikt voorzichtig op het raam. Ik kijk al de hele middag hoe jij in de tuin aan het spelen bent. De regen maakt jou helemaal niet uit. Vrolijk stamp je in de plassen met je mooie rode regenlaarsjes. In de kelder staan al een paar cadeautjes voor je klaar. Ik vond het wel eens tijd worden om je een konijntje te geven. Daar heb je al maanden over lopen zeuren. Er moet nog voer gekocht worden, maar het hok staat al klaar. Weken ben ik bezig geweest met timmeren en zagen. Maar hij is helemaal af. Alleen jammer dat Robbert te druk was met z'n werk en z'n computer om mee te helpen. Dan was alles een stuk sneller gegaan.
"Robbert, haal jij het voer vandaag even? We hebben nog maar twee dagen en morgen zijn de winkels dicht." Robbert kijkt verward om. Hij zet zijn koptelefoon af en zegt met een nogal geirriteerd gezicht: "Huh, wat? Waar heb je het over, je ziet toch dat ik bezig ben." Wat een man is het toch. Hij kan nooit eens stoppen met het kijken naar series. Volgens mij heeft hij vandaag alweer een heel seizoen gezien. Dan doe ik het zelf wel weer. Na een diepe zucht genomen te hebben, loop ik de voordeur uit en stap ik in de auto.