Del 5

72 3 0
                                    

~Hannas prov~

Måndag

Jag drog ifrån skolan och när jag kom hem så var som tur ingen hemma. Jag sätter mig och kollar på film tills Daff kommer hem. Han kommer ner och sätter mig bredvid mig i soffan och suckar bara.

" vad hände i skolan idag då?" säger han och kollar på filmen jag har på.

"det vet du väl" säger jag och himlar med ögonen.

" Jag vill höra din story och varför du gjorde det"

"okej ja jag orkade inte se de som satt på scenen i skolan och skratta åt någon yngre eller åt någon som hade glasögon"

Jag fortsatte att berätta för han och han verkade inte arg eller något utan mer förstående de kanske inte var så dumt att bo är en då.

Tisdag

Jag vaknade av en chock och hade haft samma dröm som jag hade sist. Jag gjorde mig klar och drog till skolan. När jag kom fram så kolla alla underligt och skräckslaget på mig. Jag tog mina saker ur skåpet och skulle precis gå när jag hör en röst bakom mig.

~Paulas prov~       

Jag såg Hanna och vinkade och ropade på henne och hon vände sig om och såg inte så jätte glad ut. Vi tre tjejer gick fram till henne och jag krama om henne.

"de du gjorde igår var lite små läskigt men grymt" sa Piggy glatt.

" Jag förstår ni kommer vara med mig för att få skydd och så vidare" sa Hanna och sukar.

"nej nej vi är dina vänner och vi hjälper dig och är med dig för att du är en bra person" säger jag och kollar med sorgsna ögon på henne.

Hon litade på mig och vi gick till lekskon till lekskon och sedan till mattan och ingen vågade gå nära Hanna eller prata med henne utan Jag, Piggy, Saga. Själv tyckte jag alla var puckade som inte vågade.

Dagen var slut och vi var vid skåpen och prata när fyra killar som har gått här och de är nu ett band och är kända. Vi tre tjejer utan Hanna vad jag vet har crush på de. Det läskiga var att de stanna vid oss.

~Hannas prov~

Jag såg killarna och de stanna vid oss och jag såg på de andra tre att de nästan dregla eller skulle skrika rakt ut och börja vet inte vad.

"vad vill ni?" säger jag och kollar på Felix.

"ja Daff sa till oss att hämta dig" sa Felix och kollade på tjejerna.

"ey du kolla på mig om du ska prata med mig" säger jag kaxigt.

"okej då då sliper jag prata med dig då" säger han och kollar på killarna.

Själv börjar jag as garva åt Felix kommentar och att de står och kollar på varandra dock inte Omar som kollar ner i mobilen. Jag slutar att skratta när alla kollar på mig och jag ser Omar ansikte. Allt stannar och min dröm spelas upp i mitt huvud. Jag vänder snabbt på klacken och springer ut ifrån skolan.

~Omars prov~

När jag hör Hanna skratta så kollar jag upp ifrån mobilen och hon slutar, kollar på mig och springer sedan iväg och är rätt sött en då men varför sprang hon i väg?

~Piggys Prov~

Jag kollar efter Hanna och springer sedan efter med tjejerna efter mig. Vi hittar Hanna på en bänk och hon sitter och stirrar framåt som om han är skrämt på något sätt. Hon kollar på oss och sedan bakom oss och då har killarna följt efter hon reser sig upp och kollar på Omar.

"följ inte efter mig dra" säger hon hest och med tårar i ögonen.

___________________________________________________________

Tack för ni läst!

Undra vad som kommer hända mellan Hanna och Omar? eller? kommer de ens? och vad är det som har hänt?

och vad gjorde Killarna när Hanna pratade med de är de kära eller inte? eller är de players? eller vad kommer att hända?

BitchWhere stories live. Discover now