Første skole dag

25 5 0
                                    

Gjennom Nora's øyne:
Jeg åpnet døra og gikk inn på skolen. Jeg hadde en lang flette som Amalie hadde flettet. Amalie er min aller bestevenn, hun har aldri sviktet meg og jeg er så utrolig glad i hun! Jeg gikk rett bort til skap 26 som jeg skulle ha. Jeg tok inn bøkene mine. Når bøkene var inne i skapet løste jeg døren til skapet og tokk ut fletta fordi det begynte og gjøre vondt. Etter jeg hadde tatt ut strikket la jeg det i bukselomma og satte kursen til kantina. De hadde veldig mye godt der men jeg bare tok fram 100 lappen jeg hadde i lomma og kjøpte en coffiee coler. Jeg satte meg ned i et hjørne. Plutselig så jeg Amalie storme inn i kantina. Hun så seg rundt, når hun så meg løp hun skrikende bort.

Meg: Husj.. Folk stirrer!
Amalie: Jeg har fått meg kjæreste.
Meg: Grattis, hvem?!
Amalie: Viktor.
Meg: Buse Viktor? Lykke til!
Amalie: Æsj, nei skate Viktor.
Meg: Gratulerer Amalie!!

Nå kom Viktor inn. Altså ikke buse Viktor. Jeg tror ikke jeg fortalte hvorfor vi kaller han buse viktor.. Jo altså... Han pelte buse fram til han gikk i 9 klasse. Og det var ikke snakk om og holde det hemmelig. For han gjorde det i timen.. Det var faktisk en gang i 8 klasse jeg begynte og spy når jeg så det. Men ja jeg skal nokk ikke snakke om Viktor og buser akkurat nå..

Jo hvor var jeg? Åja jo, nå kom skate Viktor inn. Han strøk hånda gjennom det lyse håret sitt og gikk mot Amalie. Han smilte mot oss. Ja man kan ikke akkurat klage på utseendet hans. Han har bare verdens fineste smil. I hånda hadde han en gave. Han satt seg ned på stolen ved siden av Amalie. De kysset.

Meg: heh, host host...
Amalie: Nora.. Du kan jo bare gå til Lisa.
Meg: Ok, men pass på og ikke svelg hverandre.
Amalie: Ha, ha...
Så startet de og kysse igjen..

Jeg var kjempe glad på Amalie's vegne men seriøst jeg skjønner meg ikke på den kjæreste tingen! Eller den voldsomme kyssinga...

Jeg gikk og satte meg på bordet hvor Lisa satt. Hun smilte til meg. Vi snakket sammen og moret oss. Det var kjempe hyggelig.

20 minutter senere:
Nå var alle sammen på vei til klasserommet. Vi skulle ha vår første time på videregående nå. Vi satte kursen mot klasserom 7 som var litt lenger bort i gangen. Vi åpnet døra og gikk inn. Det var lapper med navnene våre på bordene for at vi skulle vite hvor vi skulle sitte. Det har vi egentlig gjort siden 4 klasse når vi har skullet bytte plasser. Men jeg synes egentlig det er litt bra. Jeg gikk og fant lappen hvor det stod Nora og satte meg ned på stolen. Jeg skulle sitte ved siden Eirik. Han kom inn i klasserommet og satte seg ned ved siden av meg. Læreren var ikke i klasserommet ennå. Jeg fant fram et strikk som jeg hadde i bukse lomma og satte håret opp i en hestehale.

Jeg tok følge med Amalie hjem fra skolen idag. Vi bor i samme gate så vi pleier og gjøre det ofte. Vi snakket om hvordan det kommer til og bli når Lisa flytter. Jeg fikk tårer i øynene bare ved og tenke på det.. Hun flytter om bare 6 dager.. Jeg har bare kjent henne i 2 år men vi ble veldig gode venner på de årene. Plutselig begynte tårene og renne og maskaraen rant. Jeg skulle ønske hun kunne bo her lenger. Men hun vil flytte til mamma'n sin fordi pappa'n hennes er alkoholiker. Vi snakket om Lisa hele veien hjem. Når vi var ved huset mitt sa jeg hade ga henne en klem og gikk inn. Jeg lukte døra, kastet fra meg sekken og gikk opp på rommet. Jeg satte meg på senga og fant fram Apple pc'en min. Jeg hadde fått en melding fra Eirik på messengers. Jeg åpnet den og begynte og lese den. "Hei, Nora. Jeg kommer til deg klokka 4 idag. Jeg vet at det er rart fordi vi nesten aldri henger sammen men det er noe jeg bare må si deg!! Håper du er hjemme. -Eirik." Jeg så på klokka den var 15:55 det var 5 minutter til han kommer og vi har hengt sammen 4-5 ganger før og da har han alltid kommet til tiden.

Litt senere:
Vi gikk opp på rommet mitt og satte oss i en sakkosekk vær. Jeg så opp på ham med et lite smil. Han smilte bredt tilbake. Han er kjempe søt når han smiler. Jeg spurte hva han ville si, jeg smilte ennå. Han startet med og fortelle alt som hadde skjedd på skolen i dag ogsånn men jeg skjønte ikke hva han skulle komme frem til...

Til slutt kom han til poenget fordi han sa sånn "Men poenget mitt er..."
-
Sorry for kort kapittel.. Men dere må desverre vente til søndag for og vite hva han skal si. Håper du vil fortsette og lese boka mi. Dette kapittelet ble ikke så veldig bra men det blir nokk bedre og bedre.

Has llegado al final de las partes publicadas.

⏰ Última actualización: Sep 26, 2015 ⏰

¡Añade esta historia a tu biblioteca para recibir notificaciones sobre nuevas partes!

Livet til en 15 åringDonde viven las historias. Descúbrelo ahora