Spider-Man'in Alternatif Evren Versiyonları part-1

129 0 0
                                    

Öncelikle belirteyim ki, geçtiğimiz 2014 senesinin kasım ayında başlayıp 2015 şubatında biten, Spider-Verse başlığını taşıyan bir çizgi roman serüveni mevcut. Bu serüven tarihte ki en kapsamlı Örümcek-Adam etkinliği olarak yer almakta.

Hikâye, Inheritors adlı güç emici bir ailenin evren evren dolaşıp farklı örümcek-adamların hayat enerjisini tüketerek yaşamlarını sürdürmelerini anlatmakta. Bir çok örümceğin hayatını yitirdiği bu serüvende bilip-bilmediğimiz onlarca hatta yüzlerce farklı boyutta ki örümcek bir araya gelerek bu güç emici ailenin karşısında durmuştur.

bu arada resim ekliyicektim ama olmuyo hata veriyo


Spider-Verse hakkında verdiğim küçük bir bilgiden sonra Örümcek-Adam'ın farklı kostümleriyle ve alternatif evrenlerde ki örümceklerle tanışma zamanımız geldi..

Spider-Man (Peter Benjamin Parker) (Earth-616)

1962 yılında Stan Lee (Senarist) ve Steve Ditko (Ressam) tarafından yaratılmıştır.

Çekingen ve içine kapanık olan 15 yaşındaki Peter Parker adında ki genç, radyoaktif bir örümceğin ısırığı sonucunda örümcek-adam kimliğine bürünmüştür.

Örümce-Adam'ın alternatif evren versiyonlarından önce giymiş olduğu farklı kostümleri tanıtmak istiyorum. Bu kostümleri orijinal evren olan 616'da ki örümcek nasıl giydiyse çoğu başka alternatif evren versiyonu da giymiş bulunmaktadır.

Orijinal kırmızı-mavi kostümü sonrasında örümceğin en karizmatik kostümüdür. 94 ve 98 yıllarında yayınlanan örümcek adam çizgi dizisinde karşıma çıktığında kostüme resmen vurulmuştum.

Kostümü, Marvel çizgi romanlarının bir hayranı olan Randy Schuller adında ki bir şahıs tarafından çizilmiş ve Marvel'da redaktörlük yapan Jim Shooter tarafından çok beğenilip satın alınmıştır. Ancak Schuller'ın orijinal konseptinde kostüm siyah-beyaz değil siyah ve kırmızı tonlarına sahipti. Konsept satın alındıktan sonra Mike Zeck ve Rick Leonardi tarafından hepimizin bildiği hale getirilmiştir.

Bu kostümün asıl hikâyesine gelirsek; 1984 yılında Marvel'ın ''Secret Wars'' adlı çizgi roman etkinliği sırasında örümceğin orijinal kostümü yırtılmıştır. Örümcek kostümünü düzeltmek istediği sırada uzaylı bir parazit olan symbiote tarafından Parker'ın bedenine yapışmış ve kostüm haline gelmiştir. Yani kostüm aslında canlıdır ve yaşamını sürdürebilmesi için canlı bir bedene ihtiyaç duymaktadır. Ama aynı zamanda da Parker'a inanılmaz bir güç katmış ve organik ağ atabilmesini sağlamıştır. Aynı zamanda taşıyıcısının dilediği formu alarak dışarıya farklı şekillerde görünebilmektedir. İlerleyen zamanda symbioteun uzaylı bir parazit olduğunu anlayan Parker, Bay Fantastikten yardım alarak kostümden kurtulur. Parker'dan ayrıldıktan sonra yalnız ve dilsiz olan bu parazit bir taşıyıcı aramaya koyulmuştur. Zamanla konuşmayı öğrenmiş ve taşıyıcısını kontrol etme özeliğini kazanmıştır. Yeni taşıyıcısını bulan kostüm, örümceğin en büyük düşmanlarından ve bütün sırlarından haberdar olan Venom'ın varlığına sebep olmuştur.

Venom'ın Parker'dan sonra ki ilk taşıyıcısı kadın olarak planlanmıştır. Ancak Marvel kadınların iyi bir düşman olamayacağını düşünmüş ve bu fikirden vaz geçmiştir. Böylelikle kostümün sahibi Eddie Brock olmuş ve gelmiş geçmiş en büyük süper kötülerden biri olmuştur. Daha sonra kostümün yeni sahibi geçmişte Scorpion olan Mac Gargan olmuştur. Kostüm, Gargan'ı tamamiyle yönetmiş ve her istediğini yaptırmıştır. Mac Gargan'dan sonra hükümet Venom parazitine el koymuş ve hükümet adına çalışması için yönetmiştir. Bir sonraki kullanıcısı ise Parker'ın liseden arkadaşı olan Flash Thompshon olmuştur. Flash üniversiteden sonra ordusuna katılmış ve Irağa gittiği sırada ayaklarını kaybetmiştir. İlerleyen zamanda hükümet Flash ile kontrakt imzalamış ve Venom'ın yeni sahibi olmasına izin vermiştir. Böylelikle Agent Venom adıyla ABD'nin yeni ajanı olmuştur. Zaman zaman kostümü kontrol etmeye zorlasa da zamanla baskın taraf olmayı başarmış ve bir süper kahramana dönüşmüştür. Aynı zamanda Secret Avengers ve Guardians of the Galaxy'nin de bir üyesi olmuştur.

Örümcek-adam symbiote ile ayrıldıktan sonra çıplak bir şekilde kaldığı için Fantastik Dörtlünün bir üyesi olan Johnny Storm tarafından ekibin eski kostümlerinden birini örümceğe vermiştir. Kafasında maske yerine bir karton poşet sırtında ise yapışkan bir not bulunmaktadır. Notta ise ''kick me'' yani beni tekmele anlamına gelen bir yazı bulunmaktadır. Örümcek bu şekilde şehirde dolaşmış ve ilgi odağı olmuştur. Daha sonra ise klasik kostümüne kavuşmuştur.

Örümcek-adam'ın ilk zırhı ''Spider-Armor: Mk I'' adını taşımaktadır. Örümceği kurşunlardan korumaktadır ancak aynı zamanda da onu oldukça yavaşlatmaktadır. Alternatif bir evrende (Earth-TRN442) bu zırhı giyen örümcek spider-verse sırasında Karn tarafından öldürülmüştür.

İkinci zırhı ise doğal olarak ''Spider-Armor: Mk II'' adını taşımaktadır. MK I den çok sonra tasarlanılmıştır ve ilk zırhına göre çok daha kullanışlıdır. Tasarlanma amacı o dönemde örümcek sensörünün çalışmaması ve gelebilecek tehlikeleri önceden tahmin edemeyip mermi yaraları almasıydı. Bir el bombasının patlamasından dahi etkilenmeyen bu kostüm aynı zamanda yakınında bulunan bütün ses sinyallerini bozabilmektedir.


Marvel KahramanlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin