Bij Alliah thuis.
'Hartelijk bedankt dat ik hier mag blijven.' zei Mia tegen de ouders van Alliah. 'Je bent altijd welkom je bent net onze tweede dochter.' zei de moeder van Alliah. De vader van Alliah keek een beetje boos. Ik weet echt niet waarom, hij deed altijd zo gemeen tegen mij.
Ik lag lekker op het bed van Alliah. Ze heeft een tweepersoons bed dus waarom op een matras slapen terwijl je samen kunt slapen?
'Alliah wat denkje dat Nikita en Jason met die video gaan doen?' Alliah keek naar de grond en werd een beetje rood. 'Halloo Alliah tegen wie heb ik het?' Alliah zei niks. 'Ehm...Mia....' 'Ze hebben mijn video zeker laten zien aan iedereen ofniet?...Iedereen weet dat ik gek ben...Zeker weten...'. Alliah begon te huilen. Opeens kwamen er schreeuw geluiden van de andere kant van de straat. 'Mijn huis?' Er stonden tientallen mensen voor Mia's huis. Ze gooiden stenen op de ramen en schreeuwden: 'WEG MET PSYGISCHE MENSEN WEG MET GEKKE MENSEN'.' Lydia was op dit moment bij de gehandicapten ziekenhuis, waar ze vrijwilligerswerk doet.
'Alliah, we moeten weg. Zo snel mogelijk. Alliah... Ik wil weg...'
'Ik kan niet! Mijn ouders, Mia je moet mij ook begrijpen!' Yessir kwam binnenstormen. Hij kwam binnen en gaf Mia meteen een knuffel. 'Yessir ik wil weg uit Riverswood maar ik heb jullie hulp nodig. Ik kan niet meer tegen dit hier. Ik wil ontsnappen.. Help mij alsjeblieft.. Als ik hier blijf gaan er steeds ergere dingen gebeuren. Ik kan gearresteerd worden, iedereen zegt dat ik gek ben. Ik moet weg Yessir ik moet.' Yessir keek verdrietig naar de grond. 'Mijn hele familie gaat zich zorgen maken ik kan hen dat niet aandoen.' Alliah stond op 'Ik doe toch mee.. Hoe dom het ook is..Ik ga mijn ouders wel zeggen dat we iets anders gaan doen.. ofzo ik weet niet, ik verzin wel wat.'Yessir rende naar huis om zijn tas in te pakken, Alliah rende naar beneden om haar tas in te pakken. 'Waar ga je heen?' vroeg Alliahs vader. 'We gaan voor een paar dagen bij Yessir blijven.' Alli's vader keek verbaasd. 'En school dan?' 'Ja gaan we gewoon." 'Oke ik regel je tas wel lieverd." 'Thanks pa love you!'
Yessir en Alliah waren terug bij Mia. 'Geld?' vroeg Mia. 'Hebben we bij ons maak je geen zorgen.' Ze deden de deur open en vertrokken, ze wisten niet eens waarheen. Ze pakten hen fietsen en begonnen te fietsen uit Riverswood. Net toen ze het bordje zagen: U verlaat nu Riverswood, viel Mia op de grond. Yessir en Alliah fietsten meteen terug, ze wisten meteen wat er was, de engelen. Ze willen Mia beschermen, ze willen dat ze blijft in Riverswood, maar dit keer moeten ze haar juist beschermen om uit Riverswood te gaan. 'Yess, Alli. Kom in het bos blijven deze nacht. Ik moet met de engelen praten, dusja ik moet slapen..' Yessir en Alliah keken elkaar aan en knikten van 'oke dan maar'. Ze hadden lunch meegenomen en wat pakjes drinken, dus hongerig waren ze niet. Ze hadden hun telefoons thuis achtergelaten zodat niemand hun op kon sporen doormiddel van de simkaart. Het was wel een beetje koud, ondanks dat ze vele dekens hadden. Mia was net in slaap gevallen, maar Yessir kon niet slapen en Alliah ook niet. Opeens stond Mia op. 'Mia? Wat doe j...' Alliah onderbrak hem. 'Sstt..Ze gaat nu. In haar droom ziet ze daar nu een deur, maar wij zien alleen dat ze staat voor een muur of boom.' Mia stond voor een grote boom. En bewoog niet.
Uit Mia's Perspectief
Ik zoek naar het licht, maar vandaag is het moeilijk te vinden. Het is overal zwart, ik zie niks. 'Mia kom mee..'. Yessir's moeder kwam en pakte haar hand beet. Ze waren er, in de hemel. 'Ik wil praten met De hoofdengel..' zei Mia snel. De hoofdengel was aangekomen en iedereen was verdwenen. 'Ik moet met u praten'. 'Weet ik Mia, anders zou je hier niet zijn.' 'Ik wil weg uit Riverswood, ik moet ik ben in gevaar..'. De hoofdengel was mooi, groene ogen, blond haar en een witte jurk. 'Oke Mia, maar weet dat er erge dingen gaan gebeuren als je weg gaat. Maar ik doe het. Ik zeg het tegen de andere, en we laten je gaan, we laten je met rust. Maar dan moet je wel wat doen.' Mia dacht dat alles goed was, maar toen ze dat hoorde, wist ze dat het niet goed was,er was iets mis. 'Wat?' 'Jou vrienden krijgen dezelfde aandoening als jou. Ze gaan meemaken wat jij al die jaren hebt meegemaakt.' Mia werd boos en begon te rennen. Dit is de hoofdengel niet ik ben in de maling genomen..dacht Mia.'Waar ren je heen? Denkje dat het je gaat lukken? Opeens veranderde de hoofdengel in een monster. Het kreeg zwarte ogen en werd twee keer zo lang en breed. Mia schreeuwde zo hard als ze kon maar er gebeurde niks, ze moest wakker worden. Het monster beet haar hard in haar arm, overal werd bloed.Yessir en Alliah zagen Mia schreeuwen en huilen tegen de boom aan. "ALLI WAT IS DIT"? Alliah werd bang en zei 'Yess we moeten haar NU wakker maken snel!' Ze stonden op en maakten haar meteen wakker. Mia viel op de grond. Ze was helemaal buiten adem en haar vest was gescheurd, ze had bloed. 'Mia.. wat is dit..?' vroeg Yessir geschrokken. Mia lag op Yessir de schoot, hij knuffelde haar. 'We kunnen hier niet weg.. Als we weg willen moeten jullie wat ergs accepteren..'. Alliah stond op en zei, 'wij doen alles voor jou Mia. Alles..'
Mia viel weer in slaap na dat ze Yessir en Alliah alles had verteld. Ze ging naar de engelen en alles was geregeld. Maar ze moesten nog wachten tot het licht was. Toen zouden ze vertrekken, weg gaan uit Riverswood.Uit Lydia's Perspectief. (Mia's moeder)
'Yuri ze zijn nu in het bos. Ze zijn nog niet uit Riverswood dus we zijn nog niet gestart..' . 'Mijn signaal doet het niet goed hier Lydia.. Sorry maar oke.'