Hoofdstuk 2 - Huis Uit!

24 3 0
                                    

23;23 in de nacht bij Jason thuis.

Er werd hard op de deur gebonkt, het waren Alliah Yasmina en Yessir. Nikita en Jason lagen bewusteloos op de grond. Yessir trapde de deur in. Ze keken of ze nog leefden, en ja dat waren ze. Er lag een briefje op tafel waarop stond; "Camera 234812." Ze maakten Mia wakker en ze renden meteen weg naar huis.

Bij Alliah thuis. 00;00

'Mia wat was er in hemelsnaam gebeurt?' Mia antwoordde suf: 'Ik herinner me niet veel meer Alliah, ik weet alleen dat er een pilletje werd gedaan in mijn "WIJN".' Mia loog, ze herinnert zich alles, alleen naast Yasmina kon ze het niet zeggen. Ze knipoogde naar Alliah en ze begreep meteen wat er aan de hand was. 'Yazmina lieverd laat Yessir je naar huis brengen goed? We love you, maar het is niet de perfecte tijd nu. TOT morgen misschien? Kusjes schat.' Ze kusten elkaar, en Yessir en Yasmina verlieten het huis. Mia vertelde alles aan Alliah en Alliah vond dat ze weg moesten gaan. Maar dat kon niet, want Lydia zou dan gek worden, en ze hebben school. 'Weetje wat Mia het boeit me niks, je bent niet veilig hier?! We moeten gaan!' 'Ik weet niet Alliah het is te gevaarlijk voor mij buiten Riverswood. Je ziet wat er is gebeurt, ik ben bont en blauw.'
Yessir kwam binnenrennen. 'Yasmina is weg! Vertel me nou maar wat er is..'
'Yessir ik spreek de waarheid, je moet me geloven. Ik zit er al jaren mee,maar het wordt elke dag erger en erger. DUS ik begin maar.Ik heb met je moeder gepraat.' Yessir werd een beetje boos en keek naar Mia met een strenge blik. 'Mijn moeder is dood Mia. Doe normaal serieus. ' Mia zuchtte en Alliah liep uit de kamer weg naar haar ouders. 'Yessir, elke avond als ik slaap, ga ik naar de andere wereld... Ik heb dit sinds mijn 10e, en het is gevaarlijk als je uit Riverswood gaat. Ja ik heb geen blauw oog door een ruzietje. Ik ben geslagen omdat ik uit Riverswood probeerde te gaan. De engelen proberen me te beschermen, maar het lukt niet, elke avond die ik dode mensen pijn zien leiden. Ik kan hier niet meer mee leven.' Yessir zuchtte en gaf een schouderklopje aan Mia. 'Mia ga maar slapen geen zin in jouw onzin. ' Mia werd ongeduldig. 'Yessir ik zweerrrr! Elke avond ga ik door een portaal, die door de muur gaat, maar jullie zien dat niet.' Yessir werd kwader en kwader, praat geen onzin meid... hou op...' 'WIL JE NIET WETEN WAT JE MOEDER ZEI?! Ja dan niet he Yessir je gelooft me toch niet. Fijn voor jou. ' Yessir aarzelde en begon te huilen. Zijn mooie lange wimpers werden vochtig. Mia kwam dichterbij en gaf hem een knuffel. Yessir keek diep in haar mooie groene ogen en zij in zijn mooie bruine grote ogen. Ze kwam steeds dichter bij elkaar tot hun lippen elkaar net zouden raken. Maar toen trekten ze elkaar terug. 'Sorry', zeiden ze beiden. Alliah kwam binnen, ' ik heb een plan' zei ze enthousiast.

De volgende ochtend op school;

Het eerste uur had Mia Nederlands, wat ze erg haat. 'Ewaaa Miaaa', schreeuwde Jason terwijl hij haar een schouderklopje gaf. 'Donderop Jason..' Jason lachte sarcastisch en fluisterde in haar oor: 'Mia denkje we zijn achterlijk ofzo? We weten alles. We hebben alles gezien.. En als je me niet gelooft.. we hebben alles zelfs staan op camera Mia. Dus niet groot doen of iedereen komt erachter.' Jason liep weg en Mia ging het lokaal in. Net toen ze een stap in het lokaal wou zetten viel ze flauw.

In de Lerarenkamer;

Mia stond op, ze was bewusteloos geworden dus ze had best veel hoofdpijn. Meneer Sips stond naasr haar, Lydia, Yasmina, Yessir, en Alliah waren er ook. 'Lieverd we maakten ons zorgen om je. Gaat het een beetje?' Sips keek Mia streng aan, ze wist wat voor een homo hij was, hij was gewoon een player, hij zou spelen met de gevoelens van mijn moeder. Hij is niet van die relatie'dingen. 'Ga weg mam en neem je future husband maar lekker mee..', mompelde Mia. 'Serieus ? Je bent ziek Mia ziek doe normaal ikzweer het je anders gooi ik je het huis uit.' 'Lekkerdan gooi. Wat gaat er gebeuren? Niks. Je geeft niet eens om mij, je houd niet van mij.' Yessir en Alliah kregen tranen in hun ogen omdat ze precies wisten hoe Mia zich voelde. Lydia pakte meneer Sips' hand vast, en liep de deur uit. Mia behon te huilen en iedereen om haar heen steunden haar.

Na schooltijd rond 16 uur.

Mia belde thuis aan maar niemand deed open. Ze bonkte hard op de deur, maar nee. Er stond niets anders op dan schreeuwen. 'MAM doe die deur open. EWA TEGE WIE HEB IK HET WAT DOE JIJ IK ZIE JE DAAR ZITTEN TOCH?' Sips zat daar, by the way zijn naam is Yuri. Yuri keek Mia aan met een woedende blik. Hij haatte haar gewoon, letterlijk. Lydia deed de deur open voor een kiertje, 'mam doe open, ik pak mn spullen wel en vertrek oke?' 'Ik kan niet open maken nu. Wacht..' Mia werd steeds bozer dus ze duwde de deur gewoon open. Wat ze zag was de grootste shock van haar hele leven. Yuri zat op de bank, en naast Yuri zat Adam, de vader van Mia die ze 10 jaar lang niet meer gezien heeft...

Er is een stilte..Niemand praat. Op dat moment wordt er aangebeld, het is Yessir. Yessir komt binnen en ziet wat er aan de hand is, dus wat hij doet, hij pakt Mia en neemt haar mee naar boven.
'Mia gaat het? Niet stressen lieverd komt goed.' Mia begon te huilen, ze was blij dat Yessir was gekomen, want ze hield echt van hem. Hij knuffelde haar en hun ogen ontmoetten elkaar weer. 'Hey daar zijn die mooie groene ogen weer..', zei Yessir. Mia bloosde en beetje. Ze knuffelde hem en lag op zijn borstkas.
De deur ging open en Alliah kwam binnenrennen. 'AHUMMM , fiksers hooorrr...' zei ze. Ze zeiden allebei niks, ze vonden het dus niet erg dacht, Tijd om hun te koppelen dacht ze.
Mia had haar spullen ingepakt en kwam de woonkamer binnen. Lydia keek met een serieuze blik naar Mia. Yuri en haar vader keken haar boos aan. 'Fuck you.' Zei mia, en stak tegelijkertijd haar middelvinger op.

Eindelijk ginf ze uit huis. Dat was een nieuw begin voor Mia..

The Green Eyed GirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu