Mutlu olabilmek için de ilk önce mutluluğun ne olduğunu anlamak ve bilmek gerekiyor.
Mutluluk yaşamımızın temel amacıdır.Tüm çabalarımız onun içindir. Yemek yemek, su içmek, uyumak, televizyon izlemek, gezmek, eğlenmek, para kazanmak, arkadaşlarla vakit geçirmek, ibadet etmek bir amaç için çabalamak kendimizi geliştirmek için uğraşmak tümünün altında bize verdiği mutluluk vardır. Yani mutlu olmak o kadar da pahalı bir duygu değildir. Para mutluluk için gereklidir. Ama salatanın tek bileşeninin maydanoz olmadığı gibi,yaşamdaki tek mutluluk kaynağı da para değildir. Sadece para, yaşamı tüm yönleriyle mutlu etmeye yetmez. Mutluluğun parayla ilişkisi doğru orantılı değildir. Para size, mutlu olmak için imkan, güvenlik, sağlık ve konfor verir. Paranın bir noktadan sonra mutlu etmesi mümkün olmaz. istediğiniz kadar, aktivitelere katılın, harcayın,yiyin,için,gezin. Aslında bunların tümü hayattaki mutluluğu arama çabasının denemeleridir. Oysa sizin bunlardan alamadığınızı, evinde oturup çekirdek çıtlatan kişi de alabilir. Koşturmayı bırakıp, ben neyi arıyorum diyebilmeliyiz. Bunun için de hayatımıza kısa ve uzun vadeli planlar, hedefler koymalı aynı zamanda nasıl bir prensip içinde yaşamak istediğimizin sınırlarını çizmeliyiz. Bunu kendimiz için yapmalıyız yapmamız gereken bu aslında.
Esas olan huzurdur. Hayatınızdaki eksiklik duygusunun nedenini bulursanız ve onu çözmeye çalışırsanız huzur kapısı açılır. Aksi takdirde zamanınızı günlük hazlar ile doldurmaya ve olumsuz duygular yaşamamak için geçiştirmelere başvurursunuz. Hayatımızda hep birşey eksik aslında sevgi aşk para aile kardeş ev araba iş iman saygı bunlar sadece birer sebep hepsine sahip olan biri ben henüz tanımadım. Ama böyle bir zenginliğe sahip biri varsa heralde 4 üzerinden 4'lüktür. Mutluluk, var olan yaşamınızı öncelikle kabullenebilmekle başlar. Yani gerçekçi olmakla başlar. Bu kabullenmek, pes etmek değil, gerçeği görmektir.Yok saymak ya da yakınmak, değiştirme gücünüzü elinizden alır. Sizi kaderciliğe sürükler.
Mutluluk, bir duygudur. Bir duygunun oluşumu ise düşünce şeklimizdir. Çünkü insan, nasıl düşünürse öyle hisseder.Evett gelelim şimdi işin asıl boyutuna sen mutlu olmak için bunlardan hangisini yapıyorsun. Artık bilmiyorum deme ne anlama geldiğini ne işe yaradığını olduğunda neler hissettiğini veya neler hissedebileceğini anlaman için bir nevi ayna görevi görmek istedim. Mutlu olucaksin arkadaş neden mi uğraşıyorum bunu. Ben beceremedim yapamadım demiştim ya hep başkasının mutluluğu için çabaladim. Hep başkası mutlu olsun ben olurum ama bilemedim kendimi mutlu edebilmeyi sanki kendime geldiğinde sıra herseyi unutmuştum sanki mutsuzluk için ugrasiyordum. Hep melankolik bir yapıda gittim ama hep kendime yaptım bu kötülüğümu farkindamisin suan bile başkasının mutluluğu için yazıyorum. Belki başkasının yüzündeki tebessüm beni mutlu eden şey...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Giriş
TeenfikceEvet herkes gibi bir yaşam serüvenine başlıyorsunuz. Daha sonra hayat sizi hiç beklemediğiniz anda alıp hiç bilmediğiniz ummadiğiniz bir yerden başlatıyor. Çünkü belli bir sistem var yapılması zorunlu kılınmış asırlardır. Babadan oğluna sistem gibi...