Aku menolong nenek membungkus sedikit bekalan untuk dibawa kedusun nanti.Tak sabar rasanya!
Omma dan appa sudah menunggu di kereta bersama mom dan dad.Katanya bergerak dua kereta.Tahu sangat lah aku bahawa aku kene menaiki kereta bersama dengan kai.Tapi nenek?
Lega hati ini.Tak adalah aku kene berdua duaan dengan kai semasa dlam perjalanan kedusun nanti.
Nenek memang penyelamat.Dua buah kereta kini sudah memecut diatas jalan kampung sesudah memastikan rumah berada dlam keadaan selamat.
Sepanjang perjalanan memang mataku tak lepas memandang bukit bakau yg cantik dimata.
Dapat aku lihat juga jalan kampung yg berlikuk itu.Perjalanan kedusun mengambil masa 15 minit untuk tiba disana.Setibanya kami didusun nenek itu,aku lah orang yg bersorak gembira sampai lupa ada kai disisi.
Rupanya dusun nenek terletak dibelakang bukit bakau yg menghijau.Mesti cantik pemandangan disini pada waktu matahari ingin tenggelam.
Barang yg berada di dlam kereta aku tolong angkat mana yg mampu.Appa pula sudah mula membentangkan alas untk kami duduk diatasnya.
Semua sibuk melakukan sedikit kerja dgan saling bantu membantu.Kini aku mula membuka langkah untuk menerokai dusun kepunyaan nenek itu.Banyak jenis pokok yg berada disini.Buah buahannya usah dikata,memang nampak segar
Tiba tiba aku mendapati ada sebatang pokok yang sederhana renek.Akalku ligat berfikir untuk memanjat pokok itu.
Umph,sekali sekala tak apa kan?apa salahnya.gusar hati ini
Dan apa lagi,aku mula lah nak panjat.Rindu untuk memanjat pada sesuatu.Iyelah,dulu sewaktu kanak kanak memang ini adalah salah satu tabiat berani oleh semua budak.Kini aku duduk pada batang pokok memerhati sekeliling.Fhone dikeluarkan dri poket kiri seluar jeans ku.Lalu ditouch icon camera.Apalagi klau bkan bergambar.
Banyak juga gambar diambilnya.Diselak satu persatu gambar yang diambilnya tadi
Tiba tiba aku terdengar suara seseorang dari bawah.Maklumlah aku sekarang berada diatas pokokDipandang kearah bawah.Samseng itu rupanya.
"Apa?" Nada suara sengaja aku tekankan
"Nenek.Eh salah.Mommy panggil kau" balas kai
"Mom?Untuk?"
"Manalah aku tau!Aku datang cari kau ni pon sebab mommy suruh.Ikutkan aku memang biarkan aje kau kene baham dengan harimau ke kan?"
Dia ni memang tak sah kalau tak cari gaduh"Mulut kau tu memang celupar kan?hish"geram.Habis naik darah ni
Aku mulakan langkah dgan hati hati untuk turun memijak ke tanah.Sedang aku berhati hati untuk turun,aku terasa baju ku ditarik dari belakang. KAI!
terus aku pejam mata.takot der rasanya klau aku jatuh hempap ke tanah.Sakit tu memang semestinya.
Tapi aku rasa aku disambut oleh seseorang.Mata dibuka dan orang itu iyelah kai.
Memanglah kai kan?sebab kai aje yg ada disitu.Dan sebab dia tarik baju aku tadi lah aku hampir terjelopok ke tanah.Kesimpulannya ini bkan kecuaian aku
"Egh.kau ni knapa tarik baju aku?Klau aku jatuh tadi mcam mane?"
"Klau kau jatuh memang aku tepuk tganlah.eh,banyak songeh plak kau!bkan nak berterima kasih aku sambut kau.Kira baik lah hati aku ni nak sambut kau dari jatuh" Balas kai
"Serabut lah aku dngan kau!"ujarku lalu beredar dari situ menuju ke tmpat dimana semua berkumpul.
"Knap mom panggil"soalku sopan.
YOU ARE READING
[HIATUS] Blogger Love Story
Random"Kau tau tak yang kau ni berbeza" - kai "Kenapa?" - Seo eun "Kau berbeza sebab kaulah satu satunya perempuan yang tidur berdengkur. Dahla kuat! Macam pasang speaker tau tak! Mengalahkan aku" - kai Bantal di sisi dicapai lantas dibaling ke arah kai y...