Part 4

196 20 0
                                    

Keesokan paginya Jessica bersiap2 utk pergi ke kolejnya dr rumah neneknya..Dia terus memasang enjin pada keretanya & memecut laju..

>Sampai shj di kolej<

Jessica terus menghempas pintu keretanya & mula memakai beg tiba2 tangannya direntap oleh seseorang..

xxxx :: *rentap tngn Sica dngn kasar*
Jessica :: WOII !! *trs paling blkng* Taecyeon ?!?! You nk apa lagi haa ?? Hubungan kita berdua dh xde pape kn ? Sooo you boleh blah dr sini ! *sambil nk lpskan tngn yg direntap oleh Taecyeon dngn kasar* *trs berlalu prgi*

Tacyeon :: I xde pape pun dngn perempuan tu senanyer..Hati I utk you jerr Sica..Sampai bile2 hati I ni utk you jerr..

Jessica terus berlalu pergi dngn cepat takut diekori oleh tacyeon..Tiba2 semasa dia tngh berlari,dia terlanggar bahu dngn seseorang.Habis buku yg dibawa kt tangannya berterabur..:3

Jessica :: Alamakk !! Awak sorry taw…saya…saya… *trs kutip buku sambil pndng ke atas nk tngk muka sape* *terkejut* Ehhh ?? Awak ??
xxxx :: *hanya memandang Jessica & pndng tmpt lain*
Jessica :: YIFAN !?!? Awak buat apa kt sini ? Awk pun belajar kt sini jgk ke ? Wahh same la kita :3 Kita pun study kt sini jgk~X sangka kita same kolej kn ? Kecik jerr dunia ni !! *trs kutip buku & bgn cepat2*

Kris hanya memandang Jessica dngn pndngn kosong & lps tu dia trs berlalu pergi..

"YAHH KRIS !!"
"BOLEH PULAK DIA TINGGALKAN AKU SORANG2 KT SINI -,-"
"SAMPAI HATI XNK KWN BARU TAHU!"
"EHH,SICA2 JGN SAMPAI XNK KWN NNTI TAK PSL2 DIA X KWN BETUL2 KANG NGN KAU BARU TAHU :3"

Jessica terus mengejar Kris yg semakin jauh ke depan..Dia sempat tarik tngn Kris srh Kris berhenti..Kris pn berhenti & trs pndng muka Sica dngn muka serious..

Jessica :: Kenapa awk tinggalkan saya ? && awk x mintak maaf pun kn dekat saya..Biar la dh langgar org,pastu x mintak maaf *pndng tmpt lain sambil silang tngn* ((konon2nya merajuk la)) ><

"So..rr..y..s..bb..sa..ya..lan..gg..a..r..aw..k..t..a..d..i" -trs berlalu prgi tinggalkan Jessica seorang diri-

"So..kayy..sa..*x habis ckp* Haishh dia ni,kenapa la asyik tinggalkan aku?"

Jessica :: *trs kejar Kris* YAHH !! KRIS !! TUNGGU LA KEJAP !!

Kris terus berhenti & memandang Jessica..

"Aw..ak..n..a..k..ap..a..lagi..ha.aa??"

Jessica :: X mcm ni saya nk tahu awk duduk kelas mana,ambil aliran apa..Boleh la nnti kalau kita pergi mana2,pergi sama2..Skrg ckp awk ambil aliran apa & awk kelas yg mana satu ?

"Lu..ki..s..a..n"

Haaa ?? Aliran lukisan ? Okayy2 ^^ Kelas yg mana satu ?? *tngk jam kt tngn* Alamakk !! Aku dh lambat masuk kelas !! Urmm..Kris nnti jumpa awk masa rehat nnti taw ? Bye.. *trs nk berlalu pergi* -Jessica-

Kris hanya buat muka bingung & garu2 kepala di belakang..Masa Kris nk pergi ke kelasnya..tiba2,,..

"KRIS !! JAPP2 JGN PERGI DULU..NH AMBEK NO PHONE SAYA PAPE CALL SAYA TAW ? Byeeee..awakkk !! :3 *bagi mcm sekeping krts kt tngn kris* *trs pergi ke kelasnya dngn cepat sbb dh lmbat sngt* :3

Kris hanya memandang krts yg berada di tangannya yg diberi oleh Jessica..

>Sepasang mata sdg memerhatikan Kris & Jessica dr jauh<

"Whatt ?? Xkkan la Sica suka dngn mamat gagap tu ? " -trs berlalu pergi sambil mengenggam penumbuknya-

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

>>Tamat sahaja kelas,Jessica terus keluar dr dewan & trs pergi ke kantin..DI tengah2 org ramai,kelihatan dia mcm tercari2 seseorang..Sape lagi kalau bukan Kris :3<<

"Mana la dia ni ?"
"Aku dh bagi nom phone kt dia bkn nk reti call ke,mesej ke--"

Jessica ingin membeli mknn dahulu sblm ramai & sambil2 tu mencari Kris..Semasa dia hendak berjalan utk pergi ke arah satu gerai utk membeli mknn,tiba2 tangannya ditarik dngn kasar..Org2 yg sdg beratur di situ mula melihat Jessica & "org yg tarik tngn Jessica dngn kasar"..

Taecyeon :: You kena ikut I skrg jgk !
Jessica :: You nk apa lagi haa ? Lpskan la I !!
Taecyeon :: WE MUST TALK !!
Jessica :: Nk ckp apa lagi ?? Lps la !! *sambil tarik tangannya dr Taecyeon utk dilepaskan*

Tiba2....,,

WOIII !!!

-Semua mata memandang ke arah suara itu-

"Kau lepaskan dia skrg jugak !!"

Taecyeon :: *angkat kening sebelah* Heyy2,x sangka you ada hero hee skrg ? X sangka mamat gagap boleh "mrh" mcm tu sekali..

Kris trs pergi ke arah Jessica & Taecyeon..Jessica mengerang kesakitan sbb tangan dia dh lama kena tarik dngn Taecyeon..Kris trs melepaskan pegangan TAecyeon dr tgn Jessica dngn kasar..Lps itu,Kris trs menarik tngn Jessica utk pergi dr kantin tersebut..Org ramai mula berpandangan antara satu sama lain..

"Siap la kau 'mamat gagap' !! Aku akan bls balik apa yg kau buat kt aku !! Kau dh malukan aku dpn org ramai kt kantin ni..Sbb kau la,Jessica x suka dngn aku lagi!Kau tunggu!!Kau tunggu 'mamat gagap'.."-Taecyeon-

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

Kris terus menarik tangan Jessica pergi ke taman,di blkng kolej..Kris trs melepaskan tangan Jessica..

Jessica :: X sangka kn awk ambil berat psl saya ? Thanks taw ??

" Eeeeeee,tadi awk pergi mana ? Puas tahu x saya cari awk..Sy nk rehat dngn awk ! Kelas awk keluar lmbt hee tadi ? "

Kris hanya mendiamkan diri & tunduk ke bwh..

"Kenapa awk x jwb soalan saya..Awk ni pikir sy ni ckp dngn tunggul kayu ke apa..Sejak first time kite jumpe hari tu kt pantai,saya tanya mcm2 dngn awk,awk diam jerr..Awk ada masalah ke ? Kalau ade cite la kt saya.."

"Awak !! Ckp la dngn saya !!!! *sambil goyang2kan tangan kris* Awk mrh dngn saya ke ? Sbb saya tanya soalan dekat awk bnyk sngt ?"

Kris trs memandang Jessica dngn serious..Jessica terkejut tngk muka Kris yg serious itu..Kris trs memandang Jessica sehingga Jessica ketakutan..

Kris trs berjalan makin ke hadapan..Jessica terkejut lalu dia trs ke belakanh langkah demi langkah..Sampai shj langkah yg terakhir,Jessica tersandar pada dinding..Kris trs meletakkan sebelah tangannya di dinding..

Jessica :: ((dlm hati)) Aduhh apa mamat ni nk buat pulak ? Aku tanya soalan salah ke sampai muka dia serious mcm ni~Tapi muka serious2 pun comey jgk >< ((sempat lagi tu lol))

Jessica tersenyum2 membuatkan Kris mendekatkan mukanya ke muka Jessica..Jessica terkejut lalu memejam matanya rapat2..

"Ta..h..uuu..pu..n..ta..k..u..t"

Jessica :: Okayy2,saya kalah,sorry2 awk tolong la jgn buat saya mcm ni..Sy janji x tanya soalan bnyk2 lagi kt awk!!Pleaseee jgn buat saya mcm ni..

……………………

Jessica terus membuka matanya perlahan2 & tngk Kris dh takda kt depan dia..Jessica trs membuat penumbuk tanda geram dngn perangai Kris..

"Eeeeeeeee,jahat betul la Kris ni!!X pasal2 aku ckp sorang2 -,- NAsib baik tmpt ni takda org,,Tunggu la kalau aku jumpa dia nnti"

#Bersambung

↖(^▽^)↗Tysm sbb baca ^^ Sorry kalau lama sngt x update..Sorry jgk kalau x best & cerita ni boring..Dont forget to vote//comment❤( ^∇^)

[UP-TO-UPDATE-MALAY'S FANFIC] 나는 당신의 사랑 이 너무 원함 •°I Want Your Love TooWhere stories live. Discover now