Part 2

476 51 1
                                    

**Rumah Luhan**

Sudah dua bulan Luhan menerima cupcake strawberry dan coffe milk namun dia masih tidak tahu siapa yang memberinya

"Hai, termenung jauh adik hyung ni ada apa-apa ke?" Soal Xiumin sambil mengusap lembut rambut adik kesayangannya itu. "Hyung kalau Luhan selesa dan gembira bersama seseorang tu apa maksudnya? Tanya Luhan yang sudah melentokkan kepalanya dibahu hyungnya.

"Maksudnya adik hyung ni da fall in love dengan seseorang tu. Siapa dia orang yang bertuah tu? Nanti bolehla hyung jumpa dia."kata Xiumin dengan excited sekali.

"Tapi kan hyung...kalau setiap hari Luhan terima cupcake strawberry dengan coffe milk macam mana pulak?" Tanya Luhan sedikit mencebik. "Adik hyung ada admire lah tu. Hyung rasakan yang bagi cupcake denga coffe milk tu mesti orang yang Luhan rasa selesa bila bersama tu lah..." kata Xiumin selamba.

"Takkanlah Orang tu Chorong!" Kata Luhan lantas bangun sambil menampar pipinya sendiri kerana tidak percaya."Tak mungkinlah hyung...Luhan dah tanya Chorong tentang perkara ni tapi dia cakap seolah-olah dia tak tahu apa-apa pun." Sambung Luhan.

"Pandai-pandai Luhan lah fikir. Hyung malas nak masuk campur tapi hyung rasa dialah orangnya"
Ujar Xiumin sebelum berlalu keluar dari bilik Luhan. Luhan memandang hyungnya tanpa berkelip sambil memikirkan kata-kata hyungnya tadi.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Keeseokan harinya...

**Sekolah Tinggi SM.**

Kai tiba awal di sekolahnya untuk memeriksa jika dia mendapat cupcake pada hari itu namun sangkaannya meleset, masih tiada cupcake diletakkan di lokernya.Luhan menyembunyikan dirinya dan melihat siapakah yang memberinya cupcake strawberry dan coffe milk tersebut.Adakah benar kata hyungnya? Chorong kah orangnya? Hampir sejam menunggu namun masih tidak kelihatan sesiapa yang cuba mendekati lokernya. Luhan pun menuju ke kelasnya.

"Sehun, mana Chorong? Tak nampak pun dia? Bukan waktu macam ni dia dah ada dalam kelas kan?" Soal Luhan. "Entah aku datang tadi pun dia tak ada,beg pun takda. Aku rasa dia tak datang kot!" Kata Sehun sambil menghirup Bubble Tea kesayangannya itu.

Belum sempat Luhan bersuara guru kelas mereka, Cikgu Sunny masuk. Mesti ada apa-apa maklumat yang hendak disampaikan kerana sekarang bukanlah waktu mata pelajarannya.

"Selamat pagi semua, hari ini saya nak maklumkan kepada kamu semua, kawan sekelas kamu, Chorong kemalangan jalan raya ketika hendak datang ke sekolah tadi!" Kata cikgu Sunny.

"Cikgu macam mana keadaan Chorong?!" Tanya Luhan dengan penuh kerisauan. "Chorong dalam keaadaan stabil. Luhan boleh kamu ikut Cikgu ke bilik guru sebentar?" Tanpa banyak bicara Luhan terus mengikut guru kelasnya itu ke bilik guru

Tbc....

[COMPLETE]Secrect AdmirerWhere stories live. Discover now