Deel 1

26 1 0
                                    

Maandag
7:00 uur, The Cedars, Weston Way, Dunchester

Maandagochtenden zijn een ramp, dacht Peggy Vine, en helemaal met zo'n knettergekke moeder als die van mij! Peggy zuchtte en streek haar donkere haaren achter haar oren. Over vijf dagen werd ze 14 jaar en zat ze dan: Opgescheept met 2 ongelijke borsten en een kast vol kleren die iedereen al 100x had gezien. Bovendien kreeg ze vandaag waarschijnlijk een onvoldoende terug voor aardrijkskunde. Maar het allerergste vond Peggy toch wel dat ze geen normale moeder had bij wie ze met haar problemen terecht kon.
Een gewone moeder nam je mee naar de stad en zei dan iets als: 'Koop maar leuke kleren voor je verjaardag. Die krijg je dan van mij als extra cadeautje.' Maar Jennifer Vine vond dat kleren vooral gemakkelijk moesten zitten. Ze snapte gewoon niet dat Peggy echt zo'n gave, strakke broek en een paar zwarte laarsjes nodig had, wilde ze Scott Hamill weer terugkrijgen van Ella Hankinson.
Een gewone moeder maakte ontbijt klaar en kwam dan bij je aan tafel zitten om te vragen hoe het met je ging. Maar daar had mijn moeder het veel te druk voor. Afgelopen zaterdag, bijvoorbeeld, was ze met een bus vol moeders en peuters naar de speeltuin geweest, en daarna had ze de hele zondag de hele zondag muren staan schilderen in het kinderdagverblijf in het buurthuis.
Peggy's moeder had het zó druk met andere mensen dat ze soms helemaal leek te vergeten dat Peggy er ook nog was, laat staan dat ze aan Peggy dacht te vragen hoe het met haar ging

VerliefdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu